מה הקשר בין בלונים ומשכנתאות?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

אחד המושגים המסתוריים ששומעים בהקשר של לקיחת הלוואת משכנתא, הוא "בלון". ליתר דיוק "הלוואת בלון". מה זה אומר ואיך ה"בלונים" האלה מתקשרים למשכנתא בפועל?

 

מה זה בלון

הלוואות מהסוג שמכונה "בלון", פועלות על פי העיקרון לפיו אין צורך להתחיל מייד להחזיר את ההלוואה בתשלומים. למעשה, מדובר לרוב בהתחייבות לתשלום ההלוואה רק בסוף תקופה מוגדרת, בבת אחת. אפשרות נפוצה נוספת, היא שהלווה ישלם תשלום חודשי, אך רק על ריבית והפרשי הצמדה. הלוואה כזו, מכונה הלוואת "בלון חלקי". בסופה, משלמים כמובן את הקרן. הלוואות מסוג כזה, קיימות גם בפני עצמן וגם בתחום המשכנתאות, כולל (כפי שנרחיב בהמשך) לגבי משכנתא הפוכה. שם נוסף עבור הלוואות בלון, הוא הלוואות בולט (Bullet).

 

הלוואות הבלון בתחום המשכנתאות

בעולם המשכנתאות, ה"בלונים" מתבטאים בהלוואת גישור זמנית (לתקופה של 1-3 שנים). כמו לכל דבר בחיים, גם להלוואות מסוג זה יש יתרונות וחסרונות. לגבי משכנתא, ה"בלון" מאפשר להתחיל להשתמש בנכס, מבלי לשלם עליו עדיין או בתשלום נמוך במיוחד. מהיבט החסרונות, העלות הכוללת של הלוואת בלון כולל ריבית דריבית והיא גדולה מאוד. החזר חודשי קבוע של משכנתא, היא גישה שבה קל יחסית להחזיר הלוואה. אך בהלוואת בלון, מאחר שהתשלום אמור להיות בבת אחת (בסוף) ובסכום גדול, העניין עשוי להסתבך. האם יעמוד לרשותכם סכום הכסף הדרוש?

 

משכנתא הפוכה

הלוואת בלון מתבטאת גם במבנה הבסיסי של "משכנתא הפוכה". נזכיר בקצרה במה מדובר: אנשים בגיל שישים ומעלה, אשר בבעלותם המלאה נכס (דירה) שניתן לשעבד למלווים, יכולים לקבל הלוואת משכנתא מסוג זה. מה מיוחד בה? כל עוד הלווה גר בנכס, הוא לא נדרש להחזיר את ההלוואה בכלל, גם לא בתשלומים! יש לכך יתרונות רבים ומשמעותיים: אותם מבוגרים, גם אם אינם בעלי יכולת החזר הלוואה רגילה, מסוגלים בצורה כזו להשיג בבת אחת סכום כסף משמעותי מאוד. כל זאת, עם תנאי אישור משכנתא קלים מאוד (יחסית). אין צורך ב"בדיקת הכנסה", אין צורך בביטחונות ובערבים וגם לא בביטוח חיים למשכנתא. מתי אם כך מוחזרת ההלוואה? הדבר מתרחש עם עזיבת הלווה את הדירה בה מדובר, מכל סיבה שהיא. במקרה של פטירתו, העיזבון (כולל הדירה) משמש להחזר ההלוואה והריביות עליה.

 

חשיבות הייעוץ

אם תשאלו את עצמכם שאלות בסיסיות, כמו האם כדאי לי לקחת הלוואה כזו? באילו תנאים? סביר שתראו שמדובר בפרטי פרטים רבים שיש לקחת בחשבון. לדוגמא: לגבי משכנתא הפוכה, גובה ההלוואה תלוי בגיל הלווה ובשווי הנכס. כיצד בדיוק הוא מחושב? עוד לפני כן – חשוב להבין את הדברים לעומק ולהתמצא במידע עדכני על התחום. לא קל לעשות זאת לבד וגם לא כדאי. מדובר בסכומי כסף גדולים מדי, מכדי לקבל החלטות ללא בדיקה יסודית. לכן, לייעוץ מקצועי ואובייקטיבי, ישנה חשיבות עצומה.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!