עוסק פטור המדריך המלא

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

עוסק פטור המדריך המלאהאם עוסק פטור הוא כל עסק בתחילת דרכו? לפני שאתם שוברים את הראש לפני פתיחת העסק רצינו להכיר לך את המושג עוסק פטור, ואת כל התהליכים שעליכם לעבור כדי שתוכלו להתחיל לעבוד.

 

מי רשאי להיות עסק פטור ממע"מ?

נכון לשנת 2019, כל עסק שמחזור עסקאותיו השנתי נמוך מ 100,491 ש"ח (סך עסקאות נטו), ניתן להיות רשום תחת עוסק פטור. עסק פטור יכול להיות עסק קטן, או אדם פרטי שעובד בתור פרילנסר. כל עוד מחזור העסקאות לא עובר את הסכום שנקבע מראש, אתם נמצאים תחת "עוסק פטור".

 

האם זה משתלם להיות עסק פטור ממע"מ?

היתרון של עוסק פטור הוא שאינו צריך לשלם מע"מ לרוב, הרשות מקלה על ההתנהלות הכספית של העסק ולעיתים מוותר לגמרי על תשלום או מוזילה ביחס משמעותי מול עוסק מורשה. כמו כן, בניגוד לחברה בע"מ, אינכם צריכים להעביר דיווחים למע"מ על בסיס חודשי או דו חודשי אלא על בסיס שנתי. מצד שני, עוסק פטור שם אתכם בתבנית מסוימת בה אתם נחשבים לעסק קטן, אם נסתכל על זה דרך פן שיווקי, זה לא תמיד הכי כדאי. עוסק פטור אינו פטור מתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי, עליו להנפיק קבלות או חשבוניות ולערוך ניהול מסודר של ספר תשלומים לתקבולים עבור כל הוצאה לעסק או הכנסה. בסופו של דבר, עסק פטור הוא משתלם אך בשביל להתפרנס אתם צריכים מחזור של יותר מ 100 אלף שקלים לרוב.

 

 

התהליך לעוסק פטור

התהליך הוא די פשוט, כל מה שאתם צריכים עליכם הוא תעודת זהות, ספח וצילום של שניהם. סעו למשרדי מע"מ הקרובים אליכם, מלאו בכניסה טופס 821 או דרך האתר, המתינו בתור (כי אין מה לעשות) וחכו לפקידה שתתפנה אליכם להמשך התהליך. בספח עליכם למלא את המחזור השנתי המשוער, זה סעיף חשוב מאוד, חלק יציעו לכם לדווח על מחזור כמה שיותר נמוך, אנו אומרים לא, דווחו כמה באמת אתם משערים שתרוויחו. כמה שנהיה חכמים, על מס הכנסה אי אפשר לעבוד וזה חוזר אלינו כמו בומרנג (עם ריבית). לאחר פגישה עם הפקידה הוגדרתם כעוסק פטור? מעולה! עכשיו יש לכם אישור עוסק פטור.

התחנה הבאה? מס הכנסה! כעת עליכם לפתוח תיק במס הכנסה, ההליך הוא די זהה, עליכם להגיש טופס 5329 (דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה". אל תשכחו להגיע עם אישור העוסק הפטור שלכם, גשו לפקידה לאחר שמילאתם את הדף ותוך מספר ימים תקבלו אישור בדואר.

סיימנו? לא! כעת עליכם לפתוח תיק בביטוח לאומי, תוכלו לעשות זאת באינטרנט או דרך מענה פיזי. עליכם למלא טופס 6101 הנמצא באתר (דין וחשבון רב שנתי). ביטוח לאומי קובע את הסכום אליו אתם נדרשים לשלם מדי חודש, אם אתם עובדים כשכירים תשלום ביטוח לאומי לא תקף לגיבכם. במקום לשבור את הראש על מה מותר או אסור גשו לרואה חשבון שיעשה זאת בשבילכם.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!