Site icon המרכז לרואי חשבון

ארנונה: האם יש הנחה לפנסיונר

הארנונה היא מס על שווי מקרקעין. שיעור הארנונה נקבע על ידי הממשלה ויכול להשתנות ממדינה למדינה. ארנונה מוטלת על נכסי נדל"ן על מנת לממן שירותים ציבוריים כגון בתי ספר, כבישים, משטרה, מיגון אש ותשתיות מקומיות נוספות. בשנת 2018, שיעורי הארנונה נעו בין 0% באלסקה ל-4% ברוד איילנד. מחקר שנערך לאחרונה על ידי קרן המס מצא כי בשנת 2018, ארנונה יהוו כמעט שליש מסך ההכנסה של משפחה טיפוסית. המחקר מצא גם שחשבון הארנונה הממוצע הוא בסביבות 4,000 דולר לשנה. הסיבה לארנונה הגבוהה היא עליית ערכי הנכסים והתכווצות תקציבי המדינה והרשויות המקומיות. כתוצאה מכך, חלק מהמדינות פנו למקורות הכנסה אחרים כמו מס מכירה או מס הכנסה כדי לפצות על החסר בתקציב.

ארנונה

ארנונה היא סוג של מיסוי המוטל על בעלות על מקרקעין. הוא שונה מסוגי מיסים אחרים בכך שהוא מבוסס על שווי הנכס ולא על הכנסתו או ייצורו. ההפחתה בארנונה יוחסה לשימוש מוגבר בטכנולוגיה ובאוטומציה. הדבר הוביל לירידה בהכנסות מארנונה, מה שגרם לממשלות לחפש מקורות חדשים למימון שירותים ציבוריים. הצעד הראשון לקראת הפחתת הארנונה יהיה להבין מה תפקידו בחברה וכיצד הוא משפיע על אנשים שונים. ניתן להשיג זאת על ידי הסתכלות על איך קבוצות שונות מרגישות לגבי ארנונה וכיצד הן מושפעות מהם. בשנים האחרונות, הארנונה מהווה בעיה גדולה בארצות הברית. ישנן מספר סיבות מדוע אנשים מתוסכלים מהארנונה. סיבות אלו כוללות: העלייה בערכי הנכס, שעלולה להקשות על מיסים על שווי זה. המורכבות של הגשת מיסים ותשלום מסים. חוסר השקיפות לגבי האופן שבו הממשלה מוציאה כסף על פרויקטים ציבוריים. כמו כן בנוסף יהיה גם הנחה בארנונה לאזרח ותיק, המחיר כמובן משתנה בין מיקום למיקום אבל יש הנחה גדולה ויפה,  אנשים רבים מאמינים שזה לא הולם שממשלות יגבו מיסים על רכוש אישי כגון בתים או מכוניות, מכיוון שהפריטים הללו יכולים להיחשב כמקום מגוריו העיקריים ו/או תחבורה אישית של אדם.

מיסי רכוש

מיסי רכוש הם מקור הכנסה הכרחי עבור רשויות מקומיות רבות. עם זאת, הם אינם חפים מפגמים. ארנונה יכולה להיות רגרסיבית מכיוון שהם נגבים על שווי הקרקע ולא על שווי ההשבחות שבוצעו באותה קרקע. מס רכוש היה נושא שנוי במחלוקת בארצות הברית. מדובר במס שמוטל על שווי המקרקעין. ההכנסות המופקות ממס זה עוזרות לממן רשויות מקומיות ובתי ספר. הפחתת ארנונה במדינות רבות ברחבי המדינה הובילה להפחתה בהכנסות לממשלות מקומיות ובתי ספר. זה גרם לחלק לתהות אם הפחתות אלו מועילות לחברה כולה. חלק זה דן כיצד מפחיתים את הארנונה בעזרת כלי בינה מלאכותית וכיצד זה עשוי להשפיע על החברה כולה, כגון מימון לממשלות מקומיות, בתי ספר וכו'. מס רכוש הוא מס על שווי הנכס. לרוב הוא מוטל על בעל קרקע, מבנים ושאר מקרקעין. ממשלות ברחבי העולם מנסות להפחית את הארנונה בשנים האחרונות. ממשלות מנסות להקל על אנשים לעבור לערים ועיירות על ידי הפחתת מסים. הסיבה לכך היא שהם מאמינים שאנשים יהיו מוכנים יותר לגור באזורים אלה אם הם לא יצטרכו לשלם עבורם הרבה כסף. הפחתת הארנונה נתפסה כדרך של ממשלות לעודד יותר אנשים לחיות באזורים עירוניים ולספק להם רמת חיים טובה יותר

Exit mobile version