Site icon המרכז לרואי חשבון

הכירו את תהליך התכנון הפיננסי החכם

קרדיט תמונה: CANVA

מרוויחים בסדר, והפרנסה לא רעה, אבל בכל זאת לא מצליחים לסגור את החודש בלי מינוס? רוצים לחסוך אבל לא מצליחים לעשות זאת בפועל? אם כך, תכנון פיננסי זה בדיוק מה שאתם צריכים.

מהו תכנון פיננסי אסטרטגי?

התכנון הפיננסי נועד לספק מענה לצורך בתכנון העתיד הפיננסי, בחיסכון כספי ובכלים לקבלת החלטות מושכלות יותר אודות הפעילות הכלכלית והעסקית שלכם. וזאת כאשר התכנון הפיננסי הוא למעשה תכנית חיסכון מוגדרת מראש, אשר קובעת ומפרטת את המטרות והיעדים הכלכליים שלכם לטווח הרחוק, ואת הדרכים והאמצעים להשיגם.

מה היתרונות של תכנון פיננסי?

מחקרים בתחום מוכיחים כי משפחות המחזיקות בתכנית פיננסית כתובה ומסודרת, המבוססת על מטרות ויעדים מדידים, והמגדירה את אופן הפעולה לשם השגתם, ומשפחות אשר מתנהלות על פי תכנית זאת, מגיעות לשווי נטו הגבוה פי 3 ממשפחה רגילה, שאינה פועלת לפי תכנית פיננסית אסטרטגית. כלומר, התכנון הפיננסי מאפשר לכם לתכנן תקציבים בחוכמה, ולהגדיל את תזרים המזומנים ואת החיסכון הכלכלי שלכם.

כיצד מתבצע הליך תכנון פיננסי?

התכנון הפיננסי הוא הליך המתבצע למעשה ב-6 שלבים מרכזיים, שהם:
1. תיאום ציפיות – כמו בתחומים אחרים בחיינו, לתיאום הציפיות יש השפעה רבה על מידת ההצלחה של התכנון הכלכלי. ולכן, חשוב להתחיל מתיאום ציפיות, לפני קביעת התכנית הפיננסית.
2. איסוף נתונים והגדרת מטרות מדידות – לאחר תיאום הציפיות, כדאי לאסוף נתונים מתאימים, כמו מידע על הנכסים, ההכנסות וההוצאות שלכם, המטרות הפיננסיות שלכם לעתיד וכו'. לאחר מכן, המתכנן הפיננסי צריך לדאוג לריכוז מידע חשוב כמו פרטי חשבון בנק, דו"חות כלכליים, תכניות חיסכון שיש ברשותכם, פוליסות ביטוח אשר בבעלותכם ועוד.
3. גיבוש תמונת מצב כלכלית – בשלב זה על המתכנן לבצע ניתוח מעמיק ובעל היקף רחב, אודות מצבכם הפיננסי. וזאת כדי להעריך את הפער הקיים בין מצבכם הכלכלי לבין היעדים הפיננסיים שלכם. בשלב זה על המתכנן גם לבחון את תיקי החסכונות שלכם, ולהעריך הזדמנויות לחיסכון במיסים או בדמי ניהול.
4. פיתוח התוכנית הפיננסית והצגתה – בשלב פיתוח התכנית, על המתכנן הפיננסי להציג לכם את מסקנותיו, וכן תרחישים שונים המבוססים על האלטרנטיבות שעומדות לרשותכם, תוך הצגת היתרונות והחסרונות של כל אפשרות המוצעת לכם.
5. הוצאה אל הפועל של המלצות המתכנן הפיננסי – אחרי בחירת האסטרטגיה הכלכלית, על המתכנן לתרגם אותה לתכנית פרקטית מסודרת ומפורטת, אותה עליכם להוציא אל הפועל.
6. מעקב ושיפור התכנית במקרה הצורך – בשלב האחרון, לאחר תחילת יישום עקרונות התכנית בפועל, נרצה לעקוב אחר הביצועים, לנתח את התוצאות ולבדוק מה ניתן לשפר.

איך לבחור מתכנן פיננסי?

רוצים לבחור מתכנן פיננסי? אם כך, הגיע הזמן שתכירו את חברת Life Goals – שלרשותה עומדים המתכננים הפיננסים הכי טובים בארץ, ואשר נחשבת לחברה הכי מובילה בישראל בתחום זה. החברה מציעה לכם תהליך תכנון פיננסי חכם ומתקדם מתמיד, שיוביל אתכם להשגת המטרות שלכם. ולכן, אין ספק שכדאי לכם לבחור בה אם אתם מעוניינים בבניית תכנית פיננסית.

Exit mobile version