Site icon המרכז לרואי חשבון

השותף של העסק עושה בעיות – מה עושים?

קרדיט תמונה: freepik

יש ריבים בלתי פוסקים בהנהלת העסק? למה כל כך קשה להתנהל עם שותפים בעסקים? מה ניתן לעשות כדי לצמצם את הוויכוחים ולפתור אותם על הצד הטוב ביותר? 

שותפות עסקית יכולה להיות דבר מבורך אך היא יכולה להוביל ללא מעט ויכוחים ולפעמים ריבים של ממש. לא פשוט לנהל עסק כאשר יש כמה אנשים להם ההשפעה על ההחלטות השונות, בוודאי לא כאשר הם לא מסכימים האחד עם השני עם נושאים מסוימים. מה ניתן לעשות במקרים כאלו? האם עדיף לנהל עסק לבד או עם שותף? על כך ועוד בכתבה זו. 

 

יתרונות השותפות בעסק

שותפות עסקים יכולה להיות דבר נפלא, במיוחד אם העסק מתנהל היטב ויש תקשורת טובה בין הצדדים. ניתן לראות שמשפחות רבות בוחרות בשותפות עסקית, כך גם כאשר מדובר על חברים טובים שמסכימים על הדרך, החזון והניהול. שותפות עסקית יכולה להיות יעילה במיוחד, ההחלטות נעשות לאחר סיעור מוחות, יש מי שמעביר ביקורת על כל החלטה ומי שמונע הידרדרות כאשר זו מתחילה, וגם יש מי שמחפה על השני במקרה של חופשה או חלילה מחלה. מצד אחד ההכנסות מתחלקות בין השותפים, אך הגמישות בניהול העסק רבה וההשקעה היום יומית בו פחותה מאשר במצב בו אדם מנהל לבד את העסק שלו. 

 

חסרונות השותפות

לצד היתרונות הרבים של השותפות, היא טומנת בחובה גם לא מעט חסרונות. חיסרון אחד הוא חלוקת הרווחים, אך לצד היתרון שבחלוקת האחריות והעבודה, זהו החיסרון הפחות משמעותי. חיסרון משמעותי במיוחד הוא כשהצדדים לא מסכימים האחד עם השני, לעיתים הוויכוח יכול להיות קשה כל כך עד כי העסק סובל ממנו, ישנה הידרדרות ולעיתים המקרים אף מגיעים לפתחו של בית המשפט. עוד חיסרון שיכול להיגרם הוא הקרע על רקע העסק כאשר מדובר על משפחה וחברים, ולכן יש לחשוב היטב האם הכניסה לשותפות כדאית. 

 

מה ניתן לעשות כדי לצמצם את החיכוכים? 

ישנם צעדים רבים שניתן לעשות כדי למנוע מראש חיכוכים מיותרים וויכוחים בעסקים. בין אם מדובר על חוסר הסכמה בניהול העסק או כעס שנוצר ממצב כלכלי לחוץ, הסכם ראשוני לפני פתיחת העסק בליווי של עורך דין יכול למנוע חיכוכים רבים. גם באתר פורטל דין נט ניתן לקבל מידע רב על שותפות בעסקים מעורכי הדין המתמחים בתחום ברחבי הארץ, שכן גם במידה ולא נחתם הסכם, ההמלצה היא תמיד להגיע לפשרה ולפתור את הדברים על הצד הטוב ביותר מאשר בוויכוח או בהתנהלות בתביעות. 

לעיתים אין ברירה והמקרים מגיעים לפתחו של בית המשפט, לרוב כאשר אחד מהצדדים מפר את ההסכם הראשוני, מחליט על דרכי פעולה שאינן מקובלות על שאר השותפים מבלי להתחשב בדעתם וכדומה. במקרים כאלו, במידה ואין ברירה, ההתנהלות המשפטית המקצועית הנה קריטית, יש להיות מיוצגים על ידי מומחים בתחום שידעו מצד אחד לחתור לפשרה מרגיעה, אך גם להילחם בעת הצורך על זכויות לקוחותיהם. 

רוצה לקבל את כל המידע המשפטי להתנהלות עם שותף שעושים בעיות? באתר פורטל דין נט נמצאים כל עורכי הדין המתמחים בתחום, אף פעם לא מאוחר לפתור את הבעיה. 

 

Exit mobile version