Site icon המרכז לרואי חשבון

כל מה שצריך לדעת על תשלום מקדמות למס הכנסה

תשלום מקדמות למס הכנסהכל מה שצריך לדעת על תשלום מקדמות למס הכנסה

כל עסק מחויב לשלם מיסים עבור מס הכנסה. למס הכנסה יש את הדרך שלו לחשב את הסכום אותו כל עסק צריך לשלם, וכמובן שהתשלום הוא לא בגדר המלצה, אי עמידה בתשלום היא עברה על החוק. איך מחשבים את הסכום הנדרש ולמה עסקים נדרשים לשלם תשלום מקדמות למס הכנסה? לפניכם כל התשובות:

כיצד ניתן לחשב את סכום החוב שלנו למס הכנסה?

ראשית נתחיל בכך שלא כל עסק מחויב לשלם מס הכנסה. על פי ההגדרה, חייבים בתשלום הם רק עסקים שהכנסותיהם גדולות מסך ההוצאות, והם חייבים בתשלום מס למס הכנסה בעבור הרווח השנתי. כבר לפי ההגדרה הזאת ניתן להבין את הסכום אותו אנו צריכים לשלם למס ההכנסה, סכום התשלום נקבע לפי סך כל ההכנסות שלנו באותה השנה. תעריפי המיסים משתנים בהתאם לגודל ההכנסות. מס הכנסה לא יחכה בכל פעם לסוף השנה בכדי לגבות תשלום ולכן מבוצעת הערכה לגבי הרווחים העתידיים של העסק שלכם. במקרים בהם זו שנת העסק הראשונה אחוז המס ייקבע לפי שיעור האחוז המקובל באותו ענף עסקי. בסוף כל שנה עליכם לפנות לרואה חשבון או בעצמכם לעשות את החישוב כדי לוודא האם אתם זכאים להחזרי מס. החזרי המס הם בתוספת ריבית והצמדה למדד. מצד שני, אם לא תשלמו למס הכנסה בזמן או בכלל החוב יגדל ויוטלו קנסות על בית העסק. המצב הנכון ביותר הוא שמס הכנסה יהיה חייב לכם כסף ולא ההפך. עם זאת, יש לוודא שהפער לא גדול מדי, פער גדול מדי מדגיש חוסר ניהול כלכלי של בית העסק ויכול להוביל לבדיקות של מס הכנסה.

תשלום מקדמות למס הכנסה – איך זה עובד?

כפי שציינו, כל עסק חייב בתשלום מיסים (למעט מקרים חריגים). בתחילת כל שנה אתם תשלמו את הסכום הנדרש בהתאם להכנסות השנה הקודמת לה. מס הכנסה מחשב את הרווחים בסוף כל שנת כספים (1 בינואר עד ה-31 בדצמבר), אלו התאריכים של חישוב שיעור המס ואלו החודשים בהם עליכם לשלוח את כל הדיווחים אודות השנה החולפת. תשלום מקדמות למס הכנסה הוא מתאפשר לתשלום חודשי או דו חודשי. לכל תשלום יש את תאריך הדד ליין לתשלום. אם מדובר על תשלום דו חודשי, עליכם יהיה לשלם את המס עד לחודש הבא לאחר שני החודשים (חודש יוני-יולי ישולם עד ה 15 לאוגוסט וכד').

זכרו!

המצב הטוב ביותר עבורכם הוא שלאחר הגשת הדו"ח ההחזר יהיה נמוך ושלא אתם תהיו חייבים למס ההכנסה, כיוון שמדובר על תשלום בריבית בסופו של דבר (ריבית והצמדה). כדי להבטיח תוצאות הגיוניות שנכונות לעסק שלכם, עליכם לפעול בצורה תזרימית נכונה לאורך כל השנה – זאת בעזרת רואה חשבון מקצועי.

Exit mobile version