Site icon המרכז לרואי חשבון

להתנהל נכון מול רשויות המיסים בישראל

freepik

לא מעט חברות ועסקים מתנהלים בצורות מגוונות מול רשויות המיסים וכך כל התשלומים הנדרשים עוברים ומבוצעים כמו שצריך ועל פי לוחות זמנים ברורים. מכיוון שמדובר בסכומים גבוהים של כספים ובעיקר מכיוון שיש איש מקצוע שמרכז את כל נושא הכספים בארגונים נוקטות הרשויות את כל הפעולות הנדרשות על מנת לוודא שכל פעולה מבוצעת באישור ובדרך הקלה והנוחה ביותר. מכיוון שלחברה יש חשבון בנק שצריך להיות מחויב בכל התשלומים הנדרשים הרי שצריך להקים הרשאות שונות כדי שהתשלומים יעברו בצורה אוטומטית ולא יהיה צורך להתעסק בהם מדי חודש בחודשו. דרך אתרי האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה או מע"מ אפשר להשיג את כל הטפסים הנדרשים, למלא אותם ולהגיש על פי הדרישות הספציפיות של כל גוף.

טופס חשוב שכדאי לדעת עליו

על מנת לאפשר להוראות קבע לעבור מחשבון הבנק של הארגון אל אותם גופי מיסים של המדינה צריך איש המקצוע הפיננסי למלא טופס 4480 הרשאה לחיוב חשבון, שזהו הטופס המתאים שחותם עליו מי שאמון על הנושאים הכספיים של החברה. הכוונה בטופס זה היא הקמת הרשאה לחיוב קבוע במקרה שבו פועלים מול מי שמייצג את הארגון – איש כספים או רואה חשבון חיצוני. הוא זה שיידע בדיוק מה לעשות ואיך לוודא שכל התשלומים מבוצעים כמו שצריך ללא תקלות וללא פיגורים בתשלומים. ברוב המקרים לא יהיה בתוך הארגון איש מקצוע מעולם הפיננסים והכספים שיהיה מספיק בקיא בכל התחומים שתחת האחריות שלו ולכן יגויס לצורך זה משרד חיצוני שייצג את החברה אל מול רשויות המיסים. מכאן שטופס זה יהיה נכון ומתאים במקרה זה ולכן חשוב שהוא יהיה מלא כראוי ומוגש לרשויות המיסים על מנת שתהיה להן גישה לחשבון הבנק ואפשר יהיה למשוך משם את התשלומים על בסיס קבוע.

החשיבות של עבודה תקינה ורציפה מול מוסדות המדינה

אין זה פשוט להתחשבן עם גופי המדינה השונים ולכן לכל הפחות צריך לדאוג להקל על התהליכים כמה שרק אפשר. הקמת הרשאות לחיוב קבוע של חשבון הבנק מקלה על ההתנהלות הפיננסית של כל הגופים ובזכות רשת האינטרנט ניתן לבצע אותה די בקלות ובמהירות. רואי חשבון שעובדים עם חברות גדולות יהיו בעלי ניסיון בהקמת הרשאות כאלה והם יידעו בדיוק אילו אנשי מפתח בארגון צריך יהיה להחתים על הטפסים או לקבל מהם אישור לצורך הקמת ההרשאות. מדובר בסכומי כסף גבוהים שהארגון יצטרך לשלם מדי חודש או אחת לחודשיים ולכן הקמת ההרשאות בצורה מסודרת ומוסדרת תקל על ההתנהלות ותחסוך מכל הצדדים לבצע את החיוב כל פעם מחדש באופן ידני. מי שמייצג חברות גדולות ומורשה לבצע פעולות בנקאיות יכיר את כל הטפסים המיועדים לשם כך.

Exit mobile version