Site icon המרכז לרואי חשבון

לימודי ראיית חשבון- הדרך לתפקיד היוקרתי

קרדיט תמונה: freepik

תחום ראיית החשבון הפך בשנים האחרונות לאחד התחומים המבוקשים ביותר בקרב קהל יעד משמעותי ביותר. הכלכלה הגלובלית משפיעה על תנועות פיננסיות בעולם כולן ובפרט בישראל ובהתאם לכך, עולה הביקוש לאנשי מקצוע בתחום החשבונאות, אשר מכיל נושאי לימוד מתחומים שונים הרלוונטיים לעולם הכלכלה, המשפטים, המתמטיקה והסטטיסטיקה. לימודי חשבונאות בשרך כלל מיועדים למתעניינים בתואר ראשון בחשבונאות והם מצריכים תקופת לימודים ארוכה הכוללת מעבר של בחינות. כמו כן, בכדי לקבל רישיון פורמאלי לעסוק בתחום מטעם המועצה, יש צורך לעבור התמחות של שנתיים בדרך.

מסלול הלימודים בלימודי ראיית חשבון

המסלול לראיית חשבון כולל לימודי תואר ראשון אשר אורכים כ 3 שנים. במהלך שנות הלימודים הללו לומד הסטודנט מגוון קורסים שונים בתחומי: מיסים, מימון, ביקורת, משפטים וכלכלה. כמו כן, ישנם קורסים שונים אשר עוסקים בתחום ביקורת כלכלית, חשבונאות פיננסית, חשבונאות כללית, דוחות, סטטיסטיקה ועוד. כל הנושאים הללו כמובן קריטיים עבור הסטודנט שכן, בכדי שהוא יצליח להשתלב בשוק העבודה המדובר, עליו לרכוש את כל הידע הנוגע לתחום בצורה עמוקה ומהותית.

בסיום התואר בוגרי לימודי ראיית חשבון נדרשים לעשות סטאז' באחד ממשרדי רואי החשבון המוכרים וכן לעבור את בחינות ההסמכה של לשכת רואי החשבון. רק מי שיעמוד בהצלחה בכל הדרישות המדוברות יוכל להשתלב באחד ממשרדי רואי החשבון הפרטיים או לשמש כרואה חשבון בגופים ציבוריים שונים.

 

מהו תהליך ההכשרה לעיסוק בתחום ראיית חשבון?

 כדי להיות רואה חשבון, יש צורך לקבל רישיון רואה חשבון. רישיון זה מוענק רק על ידי לשכת רואי החשבון בארץ אשר נמצאת בפיקוח משרד המשפטים. לשם כך יש צורך כאמור להיות בעלי תואר ראשון במקצועות המקורבים לחשבונאות לרבות: לימודי כלכלה, מימון, מנהל עסקים וכדומה, לעבור התמחות במשרד רואי חשבון שאורכת שנתיים אשר במהלכן יהיה צורך לעבור בחינות הסמכה בלימודי ראיית חשבון שעורכת לשכת רואי החשבון בארץ. המבחנים כוללים שני מבחנים עיקריים שהמועדים שלהם מתפרסמים בלשכה ומתקיימים פעמיים בשנה. מדובר ב15 מבחנים בסך הכל אשר מחולקים ל4 שלבים: משפט עסקי ומבוא לחשבונאות בחלק הראשון. בחלק השני: יסודות ביקורת החשבונות, כלכלה, תמחיר וחשבונאות ניהולית. חלק שלישי הוא: חשבונאות פיננסית, דיני תאגידים, סטטיסטיקה, מימון דיני מיסים א וטכנולוגיית מידע. חלק רביעי הוא: דיני מיסים ב, תמחיר וחשבונאות ניהולית מתקדמת, ביקורת חשבונות ובעיות ביקורת מיוחדות וחשבונאות פיננסית מתקדמת.

 

תפקידים והתמחות בשוק העבודה

בכל שנה משתלבים במקצוע ראיית חשבון בין 700 ל 1000 בוגרי לימודי ראיית חשבון. רואי חשבון יכולים לפתוח משרדים משל עצמם ולהציע את שירותיהם לשכירים, עצמאיים, עסקים, ארגונים ועוד, או שהם יכולים להשתלב באחד ממשרדי רואי החשבון הפרוסים כיום ברחבי הארץ. מעבר לשוק הפרטי הם יכולים לעסוק גם בשוק הציבורי במשרד האוצר, בנציבות מס הכנסה, ברשויות המקומיות, בחברות ציבוריות ועוד. כיום מדובר על מקצוע מבוקש מאוד וכל אדם המסיים את לימודי ראיית חשבון ועובר את תהליך ההסמכה, יכול למצוא מגוון רחב של משרות פנויות בשוק העבודה של רואי החשבון, כאשר מדובר על משרות נחשקות ורווחיות.

Exit mobile version