Site icon המרכז לרואי חשבון

מדוע כדאי לשקול ראיית חשבון בתור מקצוע?

קרדיט תמונה: freepik

מה חשוב לכם בחיים, כסף, הוקרה, כבוד, ביטחון אישי או גם וגם? אם אתם מחפשים מקצוע איכותי ורווחי לחיים, תגלו עניין בדברים הבאים. מקצוע ראיית החשבון בהחלט ראוי לתשומת לבכם. נציין כמה וכמה סיבות טובות, מדוע בהחלט כדאי לשקול אותו כמקצוע לחיים.

אפשר לעבוד כשכירים או כעצמאים

ישנם מקצועות שמתאימים לאנשים שרוצים לפתוח עסק עצמאי. ישנם מקצועות שמתאימים לאנשים שרוצים את הביטחון של עבודה בתור שכירים. ראיית חשבון היא מקצוע ייחודי שבו אתם קובעים את ניהול הקריירה. ניתן לעבוד בתור פרילנסרים, בתור עצמאים, להצטרף לחברה גדולה בתור שכירים. למעשה רואי חשבון רבים גם משמשים כמורים או מרצים לחשבונאות או למיסים במוסדות להשכלה גבוהה (במקביל להחזקת משרד לראיית חשבון). הביקוש לשירות הזה קיים בכל האיזורים בארץ ובזכות הפתרונות שמאפשר האינטרנט, קהל היעד שלכם לא חייב להיות מוגבל לבעלי עסקים באיזור הקרוב אליהם בלבד. רואה חשבון בתל אביב יכול לעבוד כיום עם עסקים שנמצאים באילת ובקריית שמונה, בדיוק כמו שהוא עובד עם לקוחות שנמצאים בתל אביב עצמה.

פוטנציאל השתכרות גבוה מאוד

פוטנציאל ההשתכרות של רואה חשבון גבוה מאוד. ניתן להקים משרד לשירותי חשבונאות, שיכול להתפתח ולהתרחב. גם אם לא כל רואה חשבון מרוויח מיליונים, ישנם רואי חשבון שייסדו במו ידיהם פירמה לראיית חשבון ומיסים, שמגלגלת סכומי כסף גבוהים במיוחד. צריך לזכור כי החברות הגדולות ביותר בישראל זקוקות לרואי החשבון הבכירים, ממש כפי שגם עסקים בינוניים או קטנים צריכים להיעזר ברואה חשבון. אולם, חברות גדולות זקוקות כמובן לעבודה חשבונאית וייעוץ בנושאים רבים יותר ועם מורכבות רבה בהרבה. אם מה שאתם מחפשים זו פרנסה טובה וגם הרבה מעבר לזה, מקצוע ראיית החשבון בהחלט עונה על כך.

התפתחות מקצועית ועניין אישי

אם את או אתם שואפים גבוה, זהו מקצוע שמאפשר להתפתח עוד ועוד. אמנם יש לא מעט היבטים טכניים בתפקידו של רואה החשבון, אולם יש גם הרבה דברים דינאמיים, מיוחדים ואפילו מרתקים. רואה חשבון יכול להתחיל את תפקידו בטיפול בעסקים קטנים, ומשם להמשיך לעבוד מול חברות בינוניות, עסקי ענק ואף חברות חובקות עולם. זיכרו כי רואה חשבון לומד להכיר את העולם העסקי, עד הרזולוציות הכי עמוקות. רואי חשבון שמתקדמים במקצוע, נחשבים ליועצים עסקיים בכירים ומסייעים לקבלת החלטות עבור מנהלים, מנכ"לים ודירקטורים בכל רמות הניהול.

מקצוע אקדמי מוכר ומוערך

ראיית חשבון היא גם מקצוע אקדמאי מוכר ומוערך. זהו מקצוע מתגמל, בעל ערך רב למשק ולפעילות הכלכלית. אך חשוב להוסיף עובדה מרתקת: אחוז ניכר מבין רואי החשבון פונים בשלב זה או אחר לעסקים וליזמות. הכלים שלומדים במהלך ההכשרה, מבחני ראיית החשבון והניסיון המעשי בעבודה מול עסקים ופירמות מכל הסוגים מאפשרים השתלבות בעסקים וכמנהלים בחברות גדולות.

לסיכום, ראיית חשבון כמקצוע זהו תחום מרתק. זהו תחום מוערך, שזוכה להוקרה ומאפשר לעוסקים בו התפתחות אישית, מקצועית ועסקית. בין אם אתם רוצים לעבוד כשכירים ובין אם אתם רוצים להיות עצמאים או יזמים – לאחר הלימודים תוכלו לפרוש כנפיים ולהגיע רחוק.

Exit mobile version