Site icon המרכז לרואי חשבון

מה הקשר של פקטורינג לרואי חשבון

קרדיט תמונה: freepik

אנו חיים בעולם עסקי בו פתרונות רבים לבעלי עסקים לניהול העסק בחוכמה ומבלי להיקלע למצבי מצוקת תזרים מזומנים. גם עסקים יציבים וחזקים יכולים להיקלע למצוקות, בכל זאת אנו חיים בעולם בו לא כל התנודות בשוק הפיננסים תלויות רק בנו. כך נוצרו עם השנים פתרונות שונים יצירתיים, בין היתר פקטורינג המשמש כיום רואי חשבון יותר מתמיד. מה זה בדיוק פקטורינג ואיך הוא פועל? כדאי להמשיך לקרוא. 

מה זה פקטורינג? 

אחד הכלים השימושיים כיום בתחום הפיננסים והעסקים הוא פקטורינג אך רבים לא מכירים אותו עדיין. העוסקים בתחום ראיית חשבון כבר מכירים את הכלי השימושי בו מוסרים חשבוניות שהוצאו לתשלום עבור לקוחות לחברות שבדומה לניכוי צ'קים מספקות את סכום החשבונית בניכוי ריבית ועמלה. למעשה, השירות דומה מאוד לניכיון צ'קים, רק שהוא נעשה על גבי חשבוניות שמהוות דרישת תשלום עבור שירות או אספקת מוצרים מהעסק. 

מתי נהוג לבצע עסקאות כאלו? 

עסקאות פקטורינג מתבצעות בדרך כלל מול לקוחות עסקיים ולא מול לקוחות פרטיים. כמו כן, מקובל שהלקוחות העסקיים מולם מבצעים עסקאות אלה הנם יציבים פיננסיים וכי יש להם נטייה לעמוד בהתחייבויותיהם. אם כך רואי חשבון יודעים שבמצבים אלו הסיכוי שהתשלום יתבצע הוא גבוה והדבר מהווה יתרון עבור בית העסק. במילים אחרות, מדובר על ניכיון חובות מסחריים מחברות יציבות שהתשלום בהן די בטוח. 

כיצד הפקטורינג משמש את רואי החשבון? 

כל עסק יכול להיות בסיכון אם מצטמצמים לו משמעותית המזומנים, ולצערנו לא מעט עסקים שהיו יציבים התמוטטו כאשר לא נעשה שימוש נבון בכלים שהיו יכולים לסייע לעסק לשרוד תקופה קשה. יש לא מעט לקוחות חזקים וגדולים שעובדים עם עסקים בצורה של שוטף פלוש שלושים או אפילו יותר, עסקת פקטורינג יכולה לסייע לעסק לקבל במזומן ועכשיו את הסכום, לאפשר לעסק לנשום מבחינה תזרימית ולצלוח כל תקופה מבלי להיות תלוי בבנק, בהלוואות או בכל פרוצדורה אחרת שרק מעמיקה את הקושי לשלב מאוחר יותר. כאשר אנשי ראיית חשבון שמים לב שקיים קושי או שהוא עלול להתפתח, הם מפעילים לא אחת את השימוש בכלי זה, בידיעה כי המהלך יכול במקרים רבים למנוע הידרדרות כלכלית מהירה. 

מהם יתרונות הפקטורינג? 

עסקאות פקטורינג טומנות בחובן יתרונות רבים: 

מדובר על כלי כלכלי שמאפשר לקבל במזומן ומיד סכומי כסף גדולים שיכולים לשפר משמעותית את מצב העסק, זאת מבלי להיות קשורים לשום מערכת בנקאית ומבלי להיות חייבים בשלב מאוחר יותר כסף לאף גורם. 

בעלי עסקים יכולים לעשות שימוש בפקטורינג כדי להציל את העסק מסגירה, כמובן שבעלי תפקידים בתחום ראיית חשבון תמיד ימליצו שלא להגיע לקצה עד לשימוש באפשרות, אך היא בכל זאת קיימת. 

העסקה מאפשרת התנהלות גמישה, עבודה מתוך סבלנות ורוגע ולא בלחץ קשה של מחסור בעסק. היא מבטיחה את תשלום המשכורות, את אספקת הסחורה ואת התשלומים השוטפים של העסק. 

מדובר על עסקה חוקית בה רואי חשבון עושים שימוש כל יום, מדובר על מכירת חוב של לקוח. 

העסקאות מגדילות את אשראי העסק בצורה נוחה וניכר כי רואי חשבון מעדיפים את השיטה על פני שיטות רבות אחרות שיכולות ליצור מחויבויות גדולות שיכבידו על העסק לטווח הרחוק.

Exit mobile version