Site icon המרכז לרואי חשבון

מה זה ביטוח צד ג' לרכב

קרדיט תמונה: depositphotos.com

ביטוח רכב צד ג' מרגיש לפעמים כמו הילד הצעיר ביותר במשפחה, זה שכבר פחות דואגים ומייחסים לו חשיבות…

לביטוח צד ג' יש הרבה יתרונות, והיתרון הבולט ביותר הוא שהביטוח יכול להיות חלק מדיל כולל של פוליסה שלמה.
ביטוח צד ג' הוא ביטוח רכב חשוב לא פחות מאשר ביטוח מקיף, הנה כל הסיבות לכך שאתם צריכים ביטוח צד ג'.

 

הגנה מלאה – ביטוח רכב צד ג' נועד כדי להעניק לכם ביטחון מלא בכל הנוגע לנזקי רכוש שאתם אחראים עליהם. בשונה מביטוח מקיף, אתם חשופים לתביעות כאשר הרכב שלכם גרם נזק לרכב אחר באשמתכם.
הכיסוי הכולל יהיה לבחור בשלושת הביטוחים, ביטוח רכב, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'.

מחיר – העלות אותה אתם משלמים עבור ביטוח רכב צד ג' היא הנמוכה ביותר לרוב. מלבד לכך, חברות הביטוח יכולות להוזיל לכם שני ביטוחים, או את ביטוח הרכב המקיף או ביטוח צד ג'. לכן, כאשר אתם פונים אל חברה ומבקשים דיל כולל של שלושת הביטוחים אתם תוכלו לקבל מחירי ביטוח מאוד נמוכים. ביטוח רכב צד ג' נחשב לביטוח הזול ביותר, עלותו היא בדרך כלל פחות מאלף שקלים.

 

דרך איפה הכי מומלץ לבטח את הרכב?

יש היום המון חברות ביטוח, חלקן חברות מוכרות וחלקן קצת פחות. איך מתוך כל ההיצע הזה אתם יכולים לבחור את החברה המתאימה ביותר לכם? מכיוון שאתם לא יכולים לעבור חברה חברה ולבדוק את הצעת המחיר שלה (האמת אתם יכולים אבל זה ייקח שעות), הדרך הטובה ביותר להגיע למחיר הרצוי היא על ידי השוואת מחירי ביטוח.
יש היום אתרים להשוואת מחירים דרכם אתם יכולים למצוא לא רק את המחירים הטובים ביותר אלא את המסלולים המשתלמים ביותר.

כאשר אתם בוחרים חברת ביטוח רכב אתם לא צריכים להסתכל רק על המחיר הסופי אותו אתם משלמים, אתם צריכים לבדוק מה המסלול מכסה. כמו כן, באתרים אלו יש סינון של חברות שאינן מוכרות או שאינן עובדות מול הרשויות באופן מוכר. אם חלילה עברתם תאונה ואתם רוצים לקבל את מה שמגיע לכם אתם לא רוצים להסתבך בכל מיני הליכים בירוקרטיים עד לקבלת הפיצויים, חברת הביטוח צריכה להיות שם בשבילכם.

 

האם משתלם לבחור במסלול מלא?

האם משתלם לכם לבחור במסלול בו אתם מקבלים את שלושת הביטוחים במחיר אחד? בדרך כלל אם נסתכל על זה באופן מפורק, אתם תשלמו מעט מאוד על כל ביטוח בנפרד. עם זאת, לא כל אחד צריך ביטוח רכב מקיף… אם מחירון הרכב שלכם לא עולה על 10,000 ש"ח אין סיבה שתבטחו אותו בביטוח מקיף לדעתנו.

בנוגע לצד ג', אתם לא יודעים איזה רכב יכול להינזק באשמתכם, אם זה רכב יקר אתם צריכים להבין שהפיצויים יהיו בהתאם ואז עדיף שזה ייצא מהכיס של חברת הביטוח ולא שלכם.

Exit mobile version