Site icon המרכז לרואי חשבון

פתיחת עסק אצל רואה חשבון

פתיחת עסק אצל רואה חשבון

פתיחת עסק אצל רואה חשבון

היום, להיות עצמאי זה קל יותר מאי פעם. בעידן וירטואלי בו הכל מתנהל דרך המחשב והטלפון וגם באינטרנט, עכשיו קל יותר מתמיד להיות עצמאי ובאמת לנהל את ההכנסות וההוצאות שלך. תודה על המשך ההתעניינות, השאלות והבקשות. אנו שמחים להציג בפניכם את המדריך לפתיחת עסק. הוא נועד במחשבה עליך לעזור לך להקים ולנהל עסק עצמאי (עוסק מורשה / פטור). אז מה אתה עושה עכשיו? פשוט התחל עם מע"מ או מס הכנסה. שתיהן משימות שניתן לבצע אוטומטיות. היום קל להיעזר במישהו שיעשה זאת עבורך. לא עוד כתבות ארוכות ומלאות מילים ושיחות טלפון! – כל המידע מרוכז פה בצורה פשוטה וקלה! את כל ההתנהלות, החל מפתיחת התיק ועד לניהול השוטף של התיק, רואי חשבון/פלטפורמות דיגיטליות יכולות לעשות עבורכם, או רואה חשבון פתיחת עסק. כל מה שתצטרכו לעשות זה להיות איתם בקשר ולהגיש להם דיווחי הוצאות והכנסות.

מה מצריכה התנהלות כבעל עסק עצמאי?

בואו נתחיל:

פתיחת עסק אצל רואה חשבון – מדריך לעוסק העצמאי

מדריך זה מלמד:

סוגי תיקים:

פתיחת תיק עסקי ברשויות המס עוברת תמיד דרך 3 מחלקות שונות. אם אתה עצמאי, עליך לפתוח עוסק או תיק עוסק פטור. שיקולים אלה נבדלים בעיקר לפי סוג העסק ובתדירות העסקאות שלהם מדי שנה.

אז מה הם ההבדלים?

  1. עוסק פטור: מי שמחזור ההכנסות שלו מהעסק אינו עולה על 100,491 ש”ח בשנה (נכון לשנת 2021) רשאי להיות עוסק פטור, עוסק פטור הוא עצמאי שאינו גובה מס ערך מוסף מלקוחותיו, ועל כן הוא פטור מדיווחים חודשיים או דו-חודשיים למע”מ (בניגוד לעצמאים אחרים). זו צורת ההתאגדות הזולה ביותר מבחינת עלויות תפעול חשבונאיות.
  2. עוסק מורשה: מי שמחזור ההכנסות שלו מהעסק עולה על 100,491 ש”ח (נכון לשנת 2021) בשנה חייב להיות עוסק מורשה, חייב לגבות מלקוחותיו מס ערך מוסף על כל עסקה ולהעביר את סכום הגבייה לרשות המסים. כלומר, הוא מוסיף לסכום העסקה עוד 17% מס. בהתאם, רשאי “להתקזז” על מע”מ בהוצאות שלו, כלומר להקטין את סכום הגבייה כאמור.

פתיחת עסק אצל רואה חשבון- השלבים בפתיחת תיק עצמאי:

  1. רישום במע״מ
  2. רישום במס הכנסה
  3. רישום בביטוח לאומי

את כל השלבים האלו רואה החשבון בפתיחת העסק יכול לבצע עבורכם!

הרישום בגופים השונים כולל:

שלב 1: רישום במע״מ:

במע”מ ממלאים ומגישים טופס 821. מהו סכום הכנסה שנתי? אם בדיעבד מתברר שדיווחתם על פחות מ 100,491 ש”ח וההכנסה בפועל גבוהה מסכום זה, יהיה צורך לשנות סטטוס מעוסק פטור לעוסק מורשה. לאחר הבדיקה תקבלו במקום אישור עוסק מורשה או פטור. כמובן שאת השלב הזה בפתיחת עסק רואה חשבון יכול לבצע עבורכם ולהחליט יחד איתכם איזה סטטוס (פטור/מורשה) נכון עבורכם.

שלב 2: רישום במס הכנסה

במס הכנסה ממלאים ומגישים דו”ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה. כמובן לא לשכוח להראות להם את אישור העוסק שקיבלתם כמה דקות קודם לכן. את האישור הרשמי של מס הכנסה אתם תקבלו תוך כמה ימים בדואר. לרוב לאחר מס’ שבועות תקבלו את פנקס מקדמות המס שתצטרכו לשלם, אלו ייקבעו בהתאם לגובה ההכנסות שדיווחתם בשלב הקודם. גם את ההרשמה במס ההכנסה רואה החשבון יכול יבצע עבורכם כחלק מפתיחת התיק שלכם אם תדרשו זאת כמובן.

שלב 3: ביטוח לאומי

את התיק בביטוח לאומי תוכלו לפתוח מהאינטרנט. כדי לפתוח תיק ביטוח לאומי צריך למלא דין וחשבון רב שנתי. לאחר בדיקת פרטיכם, ביטוח לאומי יקבע מהו הסכום החודשי שתצטרכו לשלם (גם, דרך האינטרנט). בכל אופן, אם אתם עובדים גם כשכירים, רוב הסיכויים שכל תשלומי ביטוח הלאומי לא תקפים לגביכם. רואי חשבון נוהגים לבצע גם את התהליך הזה. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון שידע מהי הדרך להוזיל את התשלומים לעלויות מינימליות. רואה חשבון יכול לעזור לך על ידי ביצוע שלבים אלה עבורך.

התנהלות שוטפת:

מזל טוב! אתה עצמאי עכשיו, אבל עדיין יש דברים שצריך להבין. בוא נעבור על סקירה כללית של הכספים שלך. אז עם זה, בואו נתחיל 🙂

  1. אתה קובע את השעות שלך ומחליט אילו ימים בשבוע עובדים הכי טוב.
  2. אתה מחליט מה יהיו הרווחים הכוללים שלך לשנה ומה אתה הולך לחסוך.
  3. רואה החשבון שלך מגדיר הפקדה אוטומטית לחשבון הבנק שלך מדי חודש, ואתה עושה את המיסים שלך בעצמך.
  4. אתה עוקב אחר כל ההוצאות שלך ואז מחלק אותן לשלוש קטגוריות: אישיות, עבודה ועסקית.
  5. אתה משלם מיסים על העסק שלך.
Exit mobile version