פתיחת תיק בביטוח לאומי – ככה תעשו את זה נכון

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי – ככה תעשו את זה נכון

הצעד להפוך משכיר לעצמאי הוא עניין של השקעה מינימלי. ברגע שיש לך חזון לעסק עצמאי או ברגע שאתה מתחיל לעבוד כעצמאי עליך ליידע מיד את ביטוח לאומי על מנת שתהיה מבוטח כעצמאי. כדי להקל עליכם, ריכזנו כאן כל מה שאתם צריכים לדעת.

פתיחת תיק בביטוח לאומי - ככה תעשו את זה נכון

מהו תהליך פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי?

לפני שאתם רצים למלא טפסים בדקו אם אתם נחשבים ל"עובד עצמאי" על פי חוק הביטוח הלאומי. עובד עצמאי הוא אדם שמתקיים לגביו אחד משלושת התנאים הבאים:

  1. הכנסה חודשית ממוצעת מהעסק עולה על 5,276 ש"ח
  2. אותו אדם עובד בעסק שלו לפחות 12 שעות בשבוע והכנסתו עולה על 1,583 ש"ח
  3. אדם שעובד בעסק שלו לפחות 20 שעות בממוצע בשבוע

עשוי לעניין אתכם: תעודת עוסק פטור.

ברגע שאתם לא עונים על אף אחד מהתנאים שציינו, תחשבו כבעלי הכנסה שלא מעבודה.

לאחר שאתם עומדים באחד משלושת התנאים עליכם לגשת לביטוח לאומי ולמלא טופס דין וחשבון רב שנתי (ניתן למלא באתר). בטופס תמלאו את כל הפרטים האישיים שלכם, שם העסק, והיקף עבודה צפוי. יש לדייק בכל הנתונים שכן כך יקבע סכום דמי הביטוח שעליכם לשלם. אם אתם צופים הכנסות נוספות שכן קשורות או לא קשורות לעסק עליכם לדווח על כך במילוי הטופס – נתונים שגויים יכולים לפגוע בזכאות שלכם לביטוח מלא, וזכאות עבור דמי פגיעה במקרה הצורך. ניתן לשנות את הצהרת ההכנסות אחת לשלושה חודשים.

ראו גם: הוצאות מוכרות למס הכנסה – המדריך המלא.

פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי – הדברים שאתם חייבים לדעת

ביטוח לאומי הוא מוסד שאף אחד לא רוצה להתעסק איתו. בכלל, כל גוף ממשלתי הוא גורם שעובד בצורה מאוד ישרה, ככה שאי אפשר לעגל פינות וצריך ללכת בדיוק לפי הספר, בין אם אתם אוהבים את זה או לא.

  • מתי צריך לפתוח תיק עצמאי? על פי חוק, פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי צריכה להיות לא פתיחת העסק. מטרתו של ביטוח לאומי הוא לבטח אתכם בזמן שאתם עובדים וללא תיק עצמאי לא תוכלו לקבל את מה שאתם זכאים לו.
  • דיווח – פתיחת תיק דרך ביטוח לאומי מאפשר לעסק שלך לקבל קצבאות. בכדי לקבל את מה שאתה זכאי לו חשוב לדווח למוסד ביטוח לאומי אם קיימים עובדים נוספים בעסק, ועליך להפריש ממשכורתם. תשלום דמי ביטוח ניתן לשלם באמצעות הדואר, הוראות קבע או כרטיס אשראי.
  • הפסקת עבודה – ברגע שסיימתם לעבוד בתור עצמאים וסגרתם את העסק שלכם או מכרתם אותו, עליכם לדווח ולסגור את התיק העצמאי שלך בביטוח הלאומי. חשוב להדגיש שסגירת תיק בביטוח לאומי אינה קשורה לסגירת תיק ברשות המיסים. עליכם למלא את הטופס הנדרש בזמן הנדרש. בקשה שתוגש באיחור עשויה להידחות, עליכם לסגור את התיק הקיים בביטוח לאומי בכדי שהמוסד יפסיק לחייב אתכם.

ראו גם: כמה עולה רואה חשבון בקריות?, כמה עולה רואה חשבון בבאר שבע?

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!