Site icon המרכז לרואי חשבון

קורס הנהלת חשבונות – כל מה שחשוב לדעת

קרדיט תמונה: freepik

כמעט לכל עסק או ארגון נדרש/ת מנהל/ת חשבונות. קורס הנהלת החשבונות מתאים לכל אלו שמתעניינים בארגון כספים ומעוניינים להשתלב בשוק העבודה כמנהלי חשבונות. מהי הנהלת חשבונות והאם היא מתאימה לכם? כאן תוכלו לדעת מהם תנאי הקבלה, אופן הלימודים ועלות ממוצעת לקורס.

 

מהו קורס הנהלת חשבונות ולמי הוא מתאים?

קורס הנהלת חשבונות מיועד לתת הכשרה למנהלי החשבונות הבאים בכל עסק או ארגון. בקורס לומדים ניהול כלכלי מלא החל מתיעוד וארגון של כלל המסמכים הפיננסים, חשבוניות מס, הצעות מחיר, דפי תקציבֿ תלושי שכר ולוחות של הכנסות והוצאות. בנוסף, מנהלי חשבונות מחשבים ומחלקים את הוצאות הארגון על מנת שלא לפגוע בתקנות והמאזנים של החברה. קורס הנהלת חשבונות מלמד את הסטודנטים מגוון של נושאים כמו דוחות שנתיים, מאזני בוחן, דו״ח רווח והפסד, עבודה מול תוכנות ועוד. בין מגוון הנושאים הנלמדים, הקורס מכשיר את הסטודנטים לעבודה עם הכלים החדשים והמקצועיים בתחום בניהן תוכנות מתקדמות.

 

סוגי ההסמכות ותנאי הקבלה

בעקבות התפתחות הכלכלה בשנים האחרונות תחום הנהלת החשבונות הפך למורכב ונחוץ יותר בכל ארגון ועסק. בהנהלת חשבונות קיימים שלושה סוגי קורסים 1, 2, 3. כאשר אחד הוא הקורס הבסיסי יותר ושלוש הקורס המתקדם ביותר. הרבה מוסדות לימוד מציעות את קורס 1+2 בתוך מסלול אחד. קורס מספר 3 נלמד בנפרד ופונה לבוגרי קורס 1+2. הנהלת חשבונות מסוג 3 מיועדת  לאנשים אשר מעוניינים להפוך למנהלי חשבונות מוסמכים. תנאי הקבלה משתנים בהתאם לרמת ההכשרה ולסוג ההסמכה. לרוב לקורסים 1+2 נדרשות 12 שנות לימוד וועדת קבלה. לקורס מסוג 3 מתקבלים רק לאחר קבלת תעודת המקצוע מסוג 2 וועדת קבלה.

 

אופי הקורס ומחירו

קורס הנהלת החשבונות כולל 300-350 שעות לימוד ולוקח בין חמישה לעשרה חודשים תלוי באינטנסיביות של השיעורים. חלק ממוסדות הלימוד מציעים קורסי בוקר או ערב על מנת להתאים את הקורס לחיי הסטודנט. בנוסף ניתן לבחור במסלולים שונים ברמת האינטנסיביות. העלות הממוצעת בארץ לקורס הנהלת חשבונות היא בין 6000-7000 ש״ח, עלות הקורס משתנה בהתאם למוסד, שיטת הלמידה (אונליין או פרונטלי) וימי הלימוד.

 

מסלולי הנהלת חשבונות מיוחדים

מוסדות רבים מציעים קורס הנהלת חשבונות בשילוב עם קורס חשבי שכר. כאשר לוקחים את הקורסים יחדיו יותר אפשרויות נפתחות ומקבלים תעודה בשני תחומים שונים. סוג קורס נוסף שמוצע הוא קורס הנהלת חשבונות מזורז שאותו ניתן להשלים בפרק זמן קצר יותר. קורס כזה הוא מאסיבי מבחינת שעות וימי הלימוד וכולל מספר רב של שיעורים במהלך השבוע.

 

לסיכום, היכן ניתן ללמוד? קורס הנהלת חשבונות הוא קורס נפוץ וקיים במוסדות רבים ברחבי הארץ. בין המוסדות המציעים את הקורס ניתן למצוא מכללות, אוניברסיטאות ושלוחות ברחבי הארץ. קראו המלצות ובחרו את מקום הלימוד הנוח לכם ביותר.

Exit mobile version