Site icon המרכז לרואי חשבון

שכר טרחה רואה חשבון

שכר טרחה רואה חשבוןשכר טרחה רואה חשבון

כל אזרח ישראלי כבר יודע מניסיון אישי כי ההתנהלות הבירוקרטית עם רשויות במדינה עשויות להיות מייגעות וסבוכות, במיוחד אם מדובר על תהליך של הקמה ופתיחת עסק חדש לעובדים עצמאיים. עצמאיים הינם אנשים שהחליטו לפתוח עסק פרטי משלהם, ולכן חלה עליהם החובה לדווח לרשויות המס במדינה בנוגע לכל ההכנסות וההוצאות השוטפות של העסק, כיוון שכך מתבצע באופן שנתי חישובי המס שעל העסק להעביר לקופת המדינה.

לכן אם גם אתם שואלים לפתוח עסק עצמאי משלכם וצריכים לדעת איך לעשות זאת, כמה מיסים המדינה עשויה לגבות מכם ואיך בכלל מתחילים עם התהליך הבירוקרטי הזה? בדיוק לשם כך רצוי להיעזר ברואה חשבון מנוסה. כדי שתוכלו להבין כיצד הוא יסייע לכם ומה כרוך בעלויות שכר טרחה רואה חשבון, ריכזנו את כל הפרטים הרלוונטיים שכדאי לדעת בנושא זה.

למה צריך רואה חשבון?

רואה חשבון הוא בעל המקצוע הדרוש לניהול והתעסקות עם מסמכים וטפסים חשבונאיים, כאשר התמחותו היא ביצוע דוחות, בקרות וחישובים פיננסיים לצורך התייעלות העסק, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות וכן חישוב של תשלומי המס שעל העסק להעביר לקופת המדינה. רואה חשבון מקצועי יידע כיצד לייעץ לבעלי עסקים בנוגע להתנהלות עסקית-כלכלית נכונה, יבצע חישובי שכר של העובדים בעסק וגם ישמש כמייצג של העסק מול הרשויות.

מהם תחומי אחריותו של רואה החשבון?

על מנת שרואה החשבון יוכל לתרום לעסק מבחינת התנהלות פיננסית-בירוקרטית, תחומי אחריותו כוללים בין השאר הכנת דוחות ומסמכים חשבונאיים של העסק והעובדים בו, הכנת דוחות ומאזנים כספיים לביקורת אחר ההתנהלות הכספית של העסק, הכנת דוחות שנתיים המועברים כדיווחי מס לרשויות, שירותי הנהלת חשבונות של העסק, חישוב ותכנון מס ובחברות גדולות גם ישמש כחשב שכר של העסק.

האם כל עסק חייב לשכור את שירותיו של רואה חשבון מקצועי?

עצמאיים שמקימים עסק חדש לא מחויבים להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מקצועי, אך ההמלצה היא כי כל עסק המעוניין להתנהל בצורה נכונה פיננסית ישכור את שירותיו של רואה חשבון מומחה בתחום. עסקים גדולים בהיקפים עסקיים גדולים כמו חברות בע"מ, שאלו עסקים המנהלים הכנסות של מאות אלפי שקלים והעסקה של עובדים בעסק, מוכרחים להעסיק רואה חשבון כיוון שתפקידו הוא לבצע ביקורת שוטפת של הדוחות הכספיים של החברה.

לעומת זאת, ישנם עסקים קטנים בהיקפים קטנים שיוכלו לחסוך את שכר טרחה רואה חשבון בכך שיוכלו לבצע פעולות חשבונאיות באופן עצמאי כמו פתיחת תיק עוסק פטור רשות המיסים, הנפקה של חשבוניות וקבלות באמצעות שימוש בתוכנות ממוחשבות, והעברת תשלומי ביטוח חודשיים למוסד לביטוח לאומי באמצעות הוראת קבע.

כאשר יעלה הצורך בהכנה ושליחה של דוחות כספיים מורכבים יותר, כמו דוחות שנתיים או הצהרת הון, עסקים אלו יוכלו להיעזר בשירותיו של רואה החשבון וכך לשלם שכר טרחה רק עבור שירותי חשבונאות נקודתיים.

עוסק פטור ועוסק מורשה – האם יש הבדל בין שירותיו של רואה החשבון?

ההבדלים בין עוסק פטור לעוסק מורשה נמצאים בעיקר במספרים, כיוון שכך רשויות המס יודעות לבצע את חישובי המס שעל כל עסק לשלם בצורה שוטפת. עוסק פטור הינו עסק המכניס בכל שנה עד 100,491 ₪, ולכן הוא פטור מתשלומי מס הכנסה למדינה כך שאסור לו לגבות מע"מ מלקוחותיו. עוסק מורשה הוא עסק המכניס סכום שנתי הגבוה מסכום זה, ולכן עליו לשלם מס הכנסה למדינה ובהתאם לכך לגבות מע"מ מלקוחותיו.

משום שקיימים הבדלים מהותיים בין עוסקים אלו בנוגע לתשלומי המס שהם מבצעים לרשות המיסים, וכן הבדלים מספריים של גובה ההכנסות השנתיים, שירותיו של רואה החשבון לכל סוג עוסק הוא שונה ולכן שכר טרחה רואה חשבון נקבע בהתאם.

שכר טרחה רואה חשבון – כמה זה יעלה לכם?

באופן כללי ניתן לומר כי שכר טרחה רואה חשבון מותאם לסוג וכמות העבודה השוטפת שעליו לבצע עבור העסק, ולכן קיימים הבדלים בעלויות שכר הטרחה של רואה חשבון לעוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. עבור ניהול חשבונות של עוסק פטור שכר הטרחה הממוצע יהיה בין 100-200 ₪ בחודש, ואילו עבור ניהול חשבונות של עוסק מורשה שכר הטרחה ינוע בין 200-800 ₪ בחודש על פי סוג העסק והיקפו.

Exit mobile version