Site icon המרכז לרואי חשבון

תושב חוזר? דע את זכויותיך

קרדיט תמונה: freepik

אם אתם חוזרים להתגורר במדינת ישראל אחרי הרבה שנים בחוץ לארץ, קודם כל, הרשו לנו לומר לכם: ברוכים הבאים. אין ספק, מדינת ישראל היא לא בהיכרח המקום הכי פשוט בעולם, אבל היא בהחלט, הבית של כולנו. אבל לפני שנדבר על האוכל הישראלי, על ים בקיץ או על שירים ישראלים ברדיו, אנחנו רוצים לעבור אתכם על כמה כללים חשובים, על הדרך שלכם למצות את הזכויות שלכם בתור תושבים חוזרים. העניין הוא שמדינת ישראל לא יכולה להתקיים ללא ההון האנושי שלה. במילים אחרות, מדינת ישראל מוכנה לעשות צעדים מרחיקי לכת, על מנת להקל, באמצעות מערכת המיסוי, על התושבים אשר בוחרים לשוב ולהתגורר בישראל. אם אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם או במידה ואתם מחפשים מי שיעשו לכם סדר בעניין הזה, אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין כל מה שאתם צריכים לדעת. קדימה, בואו נתחיל עכשיו.

 

קודם כל, חשוב להבין את העקרונות המנחים

בגדול, כאשר אנחנו דנים בנושא של זכויות תושב חוזר, אנחנו צריכים להבין מי הוא תושב חוזר. אפשר לחלק את הקבוצה הזו לשתי קבוצות של תושבים:

  1. מי ששהו בחול בין שש לעשר שנים וחוזרים לישראל.
  2. מי שחוזרים לישראל אחרי עשר שנות שהות בניכר ויותר.

בכל אחד מהמקרים הללו ינתנו הטבות במס, אבל ההטבות ישתנו מפעם לפעם. חשוב להבין, יש פער בהגדרה של תושב חוזר, בין משרד הקליטה ובין משרד האוצר ורשות המיסים. לכן, אנחנו במאמר הזה נתייחס רק לאלו הנמנים על שתי הקבוצות הללו. במידה ואתם חוזרים לישראל לאחר פחות משש שנים בחוץ לארץ, בהחלט שווה לעיין באתר האינטרנט של משרד הקליטה ולראות האם מגיעות לכם הטבות בתחומים נוספים, לענייני מס, לא תוכלו לצערנו, ליהנות מזכויות יתר בעניין הזה.

 

אז על מה אנחנו מדברים בעצם

כעת, ננסה לאגד את עיקרי הזכויות של התושבים החוזרים, אלו המגיעים לישראל אחרי שש שנות שהות בחוץ לארץ ויותר ושל אלו המגיעים לישראל לאחר עשר שנות שהות בניכר.

 

מי ששהו בחוץ לארץ יותר מעשר שנים:

 

מי שהגיעו חזרה ארצה לאחר שש שנים ועד עשר שנים:

 

למה כדאי להיעזר בעורך דין מיסים לצורך בירור מעמיק

חשוב לזכור, תשלום מיסים הוא אמנם חובה חוקית, אבל אין זה אומר כי אתם צריכים לשלם מס מופרז, יותר מהנדרש, בלי חשבון. זכויות תושב חוזר הן חלק מהזכויות לצורך חישוב מס המגיעות ל תושבי ישראל. לא פעם ולא פעמיים, עבודה עם עורך דין מקצועי, הבקיא בתחום, שומרת עליכם מפני החוק ומסייעת לכם לשלם הרבה פחות ממה שהייתם חושבים לכתחילה. כל זה במטרה למצות את הזכויות שלהם עד תום.

Exit mobile version