Site icon המרכז לרואי חשבון

הוצאות מוכרות למע"מ – כיצד דיווח זה תורם לעסק שלי?

הוצאות מוכרות למע"מדיווח הוצאות למע"מ הינו חובה עבור כל עוסק מורשה. בנוגע לעוסק פטור, עסקים אלה אינם צריכים גובים מע"מ מהלוקחות שלהם וכן אינם משלמים מע"מ. בשביל לדעת אם אתם נמצאים תחת הקטגוריה של עוסק פטור עליכם לוודא שמחזור ההכנסות שלכם אינו עולה על התקרה שנקבעה על ידי רשויות המס. מהי הוצאה מוכרת ולמה אתם צריכים לדווח עליה למע"מ?

 

הוצאה מוכרת 

אם כבר אתם עוסק מורשה אתם בוודאי יודעים שההתחשבנות שלכם מול מע"מ הינה אחת לחודש או דו חודשית. הוצאה מוכרת הינה הוצאה לצורך העסק כמו ציוד משרדי, רכיבי בנייה וכו'. יש להדגיש שחשבונות עבור שכירות, ארנונה, תשלומי שכר לעובדים וכדומה אינם נחשבים תחת ההגדרה של הוצאות מוכרות למע"מ. זכות ההחזר או הקיזוז מותנית אך ורק בהוצאות שבגינן שולם המע"מ ועליכם לשמור ולהציג את חשבונית העסקה.

הוצאות מוכרות למע"מ יכולות לבוא לידי ביטוי גם תחת הוצאות מעורבות. כאשר עיקר השימוש מההוצאה שדיווחנו עליה הוא לצורך עסקי ניתן יהיה לקזז 66% מסכום המע"מ. אך אם הדברים הפוכים ועיקר השימוש הוא פרטי, ניתן יהיה לקזז רק 25% מסכום המע"מ בחשבונית. כדי שנוכל לפשט את כל עניין הוצאות מוכרות במע"מ נסכם את כל מה שאמרנו עד עתה בשני משפטים:

 

במקרה בו הכנסות המע"מ שנכנסו לעסק עולות על תשלומי המע"מ שהוצאנו (הוצאות עסק) – יש תשלום מע"מ.

במקרה בו הכנסות המע"מ שנכנסו לעסק אינן עולות על תשלומי המע"מ שהוצאנו – יש החזר מע"מ.

 

 

הוצאות מוכרות למע"מ – אחוז המע"מ שניתן לקזז מהחשבונית

בין אם מדובר על הוצאה שוטפת שחוזרת על עצמה בכל תקופה ובין אם מדובר על רכוש קבוע השייך לעסק, ישנם כמה בחנים שעליכם לעשות כדי לדעת מהו אחוז המע"מ הניתן לקיזוז.

מסקנות

הוצאות מוכרות למע"מ חשובות מאוד להכנסות העסק. בסופו של דבר, עם ניהול נכון וסדר בגין כל הוצאות העסק תוכלו בסוף כל חודש ליצור קיזוז מע"מ אשר יניב החזרים לעסק שלכם. המלצתנו היא לשמור כל חשבונית עבור כל הוצאה של בית העסק, ולפני תאריך הדיווח עשו סדר באילו חשבוניות הן הוצאות מוכרות ואילו אינן.

Exit mobile version