רוצים טיפים חשובים שיעזרו לכם בכתיבת סמינריון? ובכן, אתם במקום הנכון, במאמר הנכון ועם הצוות הנכון.
גלוי וידוע לנו הקושי שלכם בתור סטודנטים, אחרי הכול, מדובר בעבודה הקשה (או בשפה אחרת ומשחררת יותר: המאתגרת) ביותר שעליכם להגיש. והיא לא פשוטה, אין ספק.
מאמצים, זמן, משאבים וחשיבה רבים נדרשים ממכם כאשר עליכם לבצע אותה, ועוד לא הזכרנו את הסטנדרטים הגבוהים (אך גם הנוקשים) של המרצים שלכם.
הציון מאוד חשוב לכם בתור סטודנטים, כי ציון טוב איננו רק תחושה טובה, אלא גם ממוצע טוב, שפירושו שאתם בדרך לקבל את התואר שלכם. בשונה מבתי ספר תיכונים, ציון נכשל או פשוט לא עובר למעשה מעכב לכם את קבלת התואר ואת סיום הלימודים.
ולכן, חשוב שתקבלנו מאיתנו טיפים, שיעזרו לכם ואף יקלו עליכם לפני שאתם כותבים עבודה. ולפני כן, רצוי שתעיינו במספר עבודות סמינריון לדוגמא, מיני רבות, שיש באמתחתנו במרחבי האתר שלנו ושפתוחות לרווחה בעבורכם. העיפו מבט, ותוכלו לגלות כיצד עושים זאת נכון.
אם אתם סטודנטים לתואר ראשון או לתואר שני, ואתם זקוקים לטיפים הללו כצמאים למים בלב המדבר, הרי אנחנו כאן בשבילכם. המאמר הבא מיועד בדיוק בשבילכם.
וזכרו, הצוות המקצועי שלנו כאן בשבילכם, לכל שאלה ולכל מענה.
מה צריך לדעת קודם כל?
לפני שתקבלו טיפים חשובים שיעזרו לכם בכתיבת סמינריון, קודם כל אתם צריכים לדעת כמה פרטים טכניים חשובים שקשורים לכתיבת עבודות אקדמיות.
יש לכתוב בפונט דויד (David) ורצוי שיהיה בגודל 12 (ניתן לשנות את הגודל אם יוצרים כותרות ראשיות וכותרות משנה). פונט קבוע פירושו אחידות, וגם סדר בכל העבודות שאתם כותבים.
יש לרווח שורות ב-1.5, וזה גם קשור לאחידות ולסדר. לאחר מכן, יש לכתוב בפסקאות, כדי ליצור רצף סדיר והגיוני של הנושא עליו אתם מדברים. כתיבה בפסקאות פירושה כתיבה מסודרת.
טיפים חשובים שיעזרו לכם בכתיבת סמינריון
לפני שתקבלו את הטיפים, קודם תכירו מהי בעצם העבודה שאנחנו מדברים עליה. קודם כל, מדובר בעבודות גמר. חשוב להבין שמשקלן של העבודות הללו שקול לזה של הציון הסופי, לא פחות ולא יותר. ומדוע? בשל חשיבותן האקדמית והן חשיבותן האינטלקטואלית. אלו עבודות שבוחנות את הידע שהסטודנט צבר לעצמו במשך כל השנה.
את העבודות הללו מגישים בסוף השנה או בסוף הסמסטר. לרוב, אלו עבודות שההיקף שלהן יהיה בין 15 לבין 20 עמודים.
ולכן, יש להשקיע מאמצים רבים בכתיבתה. מלבד זאת, עליכם לבחור נושא שיש לכם זיקה אליו, וגם שתוכלו למצוא עליו מקורות אקדמיים ומחקריים עדכניים, מהימניים ויעילים. מדוע? כדי לתת "תנופה" לנושא שבחרתם, וגם לו מעין "גיבוי" אקדמי שהוא כה זקוק לו.
כך ייראה המבנה של כל עבודה כזו:
- שער, תוכן עניינים
- תקציר, מבוא
- סקירת ספרות כללית, סקירת ספרות מורחבת
- מערך מחקר
- תוצאות
- דיון, סיכום, מסקנות
- רשימת מקורות אקדמית (מקורות ביבליוגרפיים)
- נספחים (אם צריך)
למעשה מדובר במטלה שעל הסטודנטים לבצע בשנת האחרונה ללימודיהם לתואר ראשון וכמו כן, גם סטודנטים במסלולים ללא תזה- במסגרת לימודים לתואר שני.
כמה טיפים חשובים:
- קודם כל תבחרו נושא שיש לכם זיקה אליו.
- אחרי שבחרתם נושא, תבחרו מקורות תיאורטיים, ואותם תכניסו לסקירת הספרות.
- כתבו מבוא- תכניסו מידע כללי שקשור לנושא.
- אחרי סקירת הספרות, בחרו שיטת מחקר מתאימה שתתאים לרקע התיאורטי שלה.
- האריכו במילים את הכתיבה.