מהו עוסק זעיר

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

עוסק זעירמהו עוסק זעיר

עוסקים פטורים – אם הכנסתך השנתית אינה עולה על הסף השנתי של 100,000 ₪ (ומעלה מכך), תוכל להירשם כעוסק פטור בישראל. מהם המאפיינים, איך פותחים עסק ואם זכאים, מתי ניתן לדרוש אותם? 

מיהו העוסק הזעיר?

עוסק פטור ממס הוא דרך טובה עבור עסקים או אנשים פרטיים לחסוך הרבה כספים ממס, בגלל המחזור הנמוך שלהם. הם מקבלים החזר מלא על המע"מ שהם קיבלו עבור כל מוצר שהם מכרו, כך שהעסק שלהם יכול להמשיך לעבוד.

משנת 2021 ואילך, ההכנסה לעוסקים במגזר הפטור מוגבלת ל-100 K. אם תגיע לגבול זה, חובות וזכויות מסוימות (כולל דוחות חודשיים) נכנסות לעוסקים לשמור על מעמדם כעוסק פטור.

איך פותחים עוסק זעיר?

אם אתה אחראי על עסק שאינו צריך לשלם מע"מ, אתה יכול להירשם ברשויות המס כדי לפתוח תיק עוסק פטור במשרד המע"מ המקומי שלך. זה יהיה השלב הראשון בהליך.

בהרשמה למוסדות אלו תצטרכו להגיע למשרדי הרשויות עם מספר טפסים כגון טופס פתיחת עוסק פטור, צילום תעודת זהות (יחד עם הספח), העתק תעודה המעידה על ניהול חשבון בנק. ותעודת הכשרה מקצועית. זה גם עוזר אם אתה יכול לבסס הוכחה שהשכרת את העסק.

מה צריך לדווח?

על פי חוק, בעל עסק פטור מחויב לנהל פנקס קבלות עקבי ומוטלות עליו חובות רבות נוספות, לרבות תיעוד הכנסות יומיות ועוד.

בהקשר זה, אחד היתרונות המשמעותיים שיש לבעלי עסקים אלו הוא היכולת לתכנן מבלי לדאוג למערכות מע"מ. ניתן להניח שהעוסק אינו אחראי לגביית מע"מ מלקוחותיו בתרחיש המסוים הזה. בשל כך, ניתן לומר שיש פחות תקורה אדמיניסטרטיבית לעבור על ידי הישארות פטורה מתשלום מע"מ. 

ניתן לדרוש החזרי מס כעוסק זעיר

עובדים רבים בישראל יכולים לנצל החזרי מס. החלק שלהלן יספר לכם את ההנחיות והדרישות הללו להגשה וקבלת החזרי מס כ"עוסק פטור".

לרבים מכם אולי יש מחשבות פסימיות שימנעו מכם לעבור על הנקודות הבאות. "כמה יחזירו לי?" לא הפעם. אל תתנו לזה לעצור אתכם.

תוכנית הפניות מס ישראלית חדשה שיצאה לפועל מורכבת מהכנסת מספר לא מבוטל של הפניות למערכת לקבלת טיפול. שיטה זו נוטה להגיע בזמן ככל האפשר וכן להיות ברורה ומקיפה ככל האפשר.

החזר רטרואקטיבית עם ריבית

אמנם זה לא הועלה בעבר במאמר זה, אך רשות המסים בישראל מאפשרת לך לבקש החזרים בני 6 שנים. אז אם תגלה ששילמת מסים יותר מהנדרש בשנת 2020, תוכל לקבל החזר על מסים בתוספת סכומים נוספים עבור כל שנה שקדמה ל-2020.

כמו כן, תשלומים אלו לא יגיעו מעצמם. רשויות המס מעמידות את הכספים האמורים בתוספת ריבית והצמדה בשיעור של 4% לשנה. תוספת די נחמדה לכספים שלא מרוויחים בדרך כלל במקומות אחרים.

אחת הדרכים הראשונות לקבל החזר מס עוסק פטור היא באמצעות תשלום יתר.

סכום מס ההכנסה שאנו משלמים מועבר לרשויות מדי חודש. תהליך זה כרוך בהבנת שיעור התשלום הצפוי וקביעת הסכום החודשי בהתבסס על צרכי התקציב האישי, התקציב הביתי והמשפחה ונקודות הזיכוי.

ניתן לתבוע בחזרה כל תשלומי חסר בשנת המס. אך אם תרוויחו הכנסה מעל הצפוי, היא תוערך על ידי רשות המסים וההחזר שלכם יוחלט בהתאם.

אפיק החזר נוסף העומד לעוסקים הפטורים באשר הם, ולקהל העובדים הישראלי בכלל, הוא נקודות הזיכוי. כל נקודה מאפשרת הפחתה של כ – 218 שקלים מתשלומי המס שמוטלים על היחיד לשלם מדי חודש.

נקודות אלו מהוות מעין הטבה סוציאלית המוענקת מטעם המדינה, ומציגה מדיניות רווחה לקבוצות נבחרות, אשר בהן הכיר המחוקק כנזקקות לסיוע. לצד קבוצות אלו, כל אזרח ישראלי, באשר הוא, זכאי לכ – 2.25 נקודות זיכוי ממס, אשר יגרעו כ – 5,886 שקלים מחוב המס השנתי של היחיד. אז מהן הנקודות בגינן תוכלו לקבל החזר מס עוסק פטור?

השכלה היא אבן יסוד של רוב העוסקים – מורשים או פטורים.

נקודת זיכוי ללימודים היא אחת הנקודות החשובות ביותר למעוניינים ללמוד ולמי שכבר בעלי רישיון מקצועי.

בין היתר, יוזמה זו תעניק לתושבים נקודות זכות לתואר ראשון, לימודי הוראה, לימודי מקצוע ואף ללימודי תואר שני או מסלול מואץ לתואר שני. שיעור ההטבה של קריטריון זה משתנה בהתאם לסוג הלימודים ואופן ביצועו יכול להיבחר על ידי מי שזכאי להחזר מס פטור.

בנוסף לנקודות זיכוי הנובעות בשל השכלה, תוכלו לזכות להטבות נוספות אך מעצם היותכם הורים לילדים. בין אם מדובר על פעוטות, ובין אם מדובר על הבת שעולה לכיתה יא ומתחילה בלימודי הנהיגה, יהיו זכאים הורים לקבלת נקודות זיכוי ממס.

 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!