מה עושה רואה חשבון בעסק?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

רואה חשבון הוא מי שהוסמך על פי החוק לעסוק בראיית חשבון כאשר תפקידו הוא לבחון את התקינות של הדוחות הכספיים. רואה חשבון מבצע ביקורת ואימות של דוחות כספיים וכן עוסק בייעוץ מס וניהול. רואה חשבון מתמחה בחשבונאות, מימון, ביקורת חשבונאית, מיסים ותתי תחומים נוספים. חשוב לדעת כי לכל מדינה יש הסמכה ייחודית לרואי חשבון אשר עובדים בה, כאשר בישראל ההסמכה ניתנת על ידי מועצת רואי החשבון. רואה חשבון חייב להיות שכיר בחברה שבה הוא מועסק והוא נדרש להתמנות על ידי האספה הכללת של רואי החשבון.

 

תפקידו של רואה חשבון בארגון

רואה חשבון הוא איש מקצוע מיומן שעובר מסלול הכשרה אקדמאי של כמה שנים. הוא מומחה לענייני כספים רבים ומגוונים והוא בקיא במגוון נושאים שונים לרבות מיסוי, דיני עבודה ועוד. רואה החשבון הוא איש המקצוע אשר אחראי על הסדר הפיננסי בארגון והוא מספק שירותי חשבונאות שונים כגון:

ייצוג של הארגון מול רשויות המס בישראל או בחו"ל, בעיקר באמצעות דוחות כספיים תקופתיים, הצהרות הון ודוחות שנתיים.

רואה חשבון וצוות המשרד שלו מספקים את כל שירותי הנהלת החשבונות לעסק וכן חשבות שכר אשר קובעת כמה לשלם במשכורות ואף מפיקים תלושי משכורת ומבצעים את התשלומים לעובדים

כמו כן, הוא עוסק בתחום קבלת החזרי מס הן לשכירים והן עצמאיים

רואה החשבון בוחן את ניהול הכספים בארגון ומעניק ייעוץ לניהול נכון ויעיל יותר הן ברמה של העסק והן ברמה של חשבונות בנק ועוד.

הוא מציע ייעוץ על היבטי מיסוי שונים כך שהעסק ינוהל בצורה נכונה הן מבחינת עלויות מיסוי שונות תחת החוק.

ניתן לומר כי כל עסק כיום צריך לקבל שירותי רואה חשבון החל מיום הקמתו וכלה בכל תקופת הפעילות שלו. חשוב לדעת שככל שהעסק גדול יותר כך שירות החשבונאות יהיו משמעותיים יותר, גדולים יותר ומסובכים יותר ועל כן יהיה צורך לקבל שירות מקיף יותר. כמו כן, חשוב מאוד לזכור כי רואי החשבון הם חשובים מאוד לניהול פיננסי נכון של העסק הן בהיבט של דיווחים לרשויות ולגורמים שונים והן מבחינת דרך הניהול של הכספים על כל ההיבטים המגוונים של הנושא, עבודה מול ספקים ובנקים שונים אשר דורשים מידע חשבונאי אמין ומדויק ועוד.

 

מהי הדרך להיות רואה חשבון?

בכדי לעסוק בראיית חשבון יש צורך ללמוד את התחום ולגשת לכמות מבחנים שונים הנדרשת בהתאם לאופן הלמידה. אם למדתם את התחום באופן עצמאי תדרשו לגשת לכמות משמעותית יותר של מבחנים מאדם שלמד את התחום במוסד לימודים אקדמאי מוסדר. משך הלימודים יהיה בין 3 ל4 שנים, כאשר הדבר תלוי במקום שבו תבחרו ללמוד. לאחר שלומדים את התחום יש להתמחות שנתיים ולהתמקד באחד מתחומי ראיית חשבון כגון: מיסוי, ייעוץ כללי, ביקורת חברות, ביקורת מערכות מידע ממוחשבות ועוד. קבלת תעודת ההסמכה תהיה מותנית בהיקף שעות עבודה שבועיות.

בתום ההתמחות מסווים המתמחים לדרגות שונות כגון: ג'וניור, סמי סניור, סניור ועד מנג'ר. ההתמחות מתבצעת במשרדי רואי חשבון שונים כאשר הביקוש למתחמים יהיה מתואם עם מצב הכלכלה.

לחץ כאן אם אתה מעוניין לקרוא אודות ההתאמה ללימודי ראיית חשבון.

 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
מחסנית דיו למדפסת
7 אפשרויות הדיו המובילות למדפסת עבור משרדי רואי חשבון עסוקים

כשמדובר בניהול משרד רואי חשבון עמוס, יש צורך במדפסת אמינה עם דיו איכותי עבור משימות יומיומיות. עם כל כך הרבה אפשרויות בשוק, זה יכול להיות מכריע לבחור את הדיו המתאים למדפסת עבור המשרד שלך. כדי לעזור לפשט את התהליך, ריכזנו רשימה של 7 אפשרויות הדיו המובילות למדפסת המושלמות עבור משרדי רואי חשבון.

עורך דין
מקסום חיסכון היתרונות של עבודה עם יועץ משכנתאות

בעת קבלת משכנתא חדשה, זה יכול להיות מכריע לנווט בעולם המורכב של מוצרים פיננסיים וריביות. ליועץ משכנתאות יש את המומחיות להדריך אותך בתהליך זה, כדי להבטיח לך את העסקה הטובה ביותר שאפשר. על ידי מינוף הידע והרשת שלהם, הם יכולים לעזור לך למצוא משכנתא שמתאימה לצרכים ולתקציב שלך.

עורך דין
ייפוי כוח מתמשך: מה חשוב לדעת

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי בעל חשיבות רבה, המאפשר לכל אדם בגיר לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד, במידה ולא יוכל לעשות זאת בעצמו

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!