מימוש זכויות עובדים

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

זכויות עובדים 

העובדים הם ההון האנושי של כל עסק. רוב מקומות העבודה מעריכים את תרומתם לחברה ולכן הם מקבלים שכר הולם ואת מלוא התנאים הסוציאליים המגיעים להם. אך קיימים גם מקרים שעובד מגלה במקרה או לאחר בדיקה מקצועית מקיפה, שהחברה לא שילמה לו את מלוא השכר המגיע לו והוא לא קיבל את מלוא זכויות עובדים כקבוע בחוק. יש מקרים שהעובד מגלה זאת כאשר הוא עובד בחברה ולכן הוא פונה לגורמים הרלוונטיים הניהוליים, או לחשב השכר בחברה כדי שיתקנו את כל הליקויים ויעבירו לו ולגורמים נוספים כמו קופת הפיצויים, את כל ההפרשים הכספיים.

יש גם מקרים שהדבר מתגלה כאשר העובד מסיים את תפקידו בחברה כיוון שהוא התפטר או פוטר. בעת קבלת תחשיבי השכר לצורך פיצויים ומשיכת כספים, הוא מבין שמשהו אינו תקין. הדרך האידאלית במקרים הללו היא לפנות אל בודק שכר מוסמך כדי שיבצע בדיקה מעמיקה בתלושי השכר ויגלה את כל הליקויים הקיימים. בתום הבדיקה, הבודק מעביר דוח מסודר אשר כולל את כל הליקויים, במה זה מתבטא, מהו הסכום הכספי שהחברה אמורה לשלם לעובד זה ואם בוצע ניצול שלו ולכן לא בוצע מימוש זכויות עובדים.

זכויות עובדים לאורך שנים 

כאשר איש המקצוע בודק את תלושי השכר בזה אחר זה לאורך שנים הוא עלול לגלות טעויות משמעותיות ביותר שיצרו מצב שבו העובד קיבל פחות כסף ממה שהיה  שמגיע לו. כמו לדוגמה אם הוא לא קיבל נקודות זיכוי שמגיעות לו עקב רישום שגוי. או אם סך הכספים שהועברו לקופת הפיצויים היה נמוך מהסכום שהיה על החברה להעביר, או שהכספים לא הועברו כלל. במקרה שהחברה גבתה מהעובד את החלק שלו שהוא מפריש מדי חודש, אך לא העבירה לקופת הפיצויים סכום זה בתוספת הסכום שאמורה להפריש החברה, מדובר במעשה פלילי שהמעביד יצטרך לתת על כך את הדין. פגיעה משמעותית בנושא זכויות עובדים אינו עניין של מה בכך ולכן במקרים הללו אין מנוס אלא לתבוע את המעסיק.

בדיקות רוחביות של משרד הכלכלה 

בשנים האחרונות מפקחים של משרד הכלכלה מגיעים לבתי עסק רבים ומבקשים לבדוק את נושא השכר. בחלק מהמקרים מדובר בבדיקות אקראיות ובמקצת מהמקרים המפקחים מגיעים לאחר הלשנה על כך שמעסיק מסוים אינו משלם על פי כל זכויות עובדים על פי החוק. 

בבדיקות הללו מבקשים המפקחים לקבל את כל תלושי השכר, דיווחים בפועל של שעות עבודה, שעות נוספות, עבודה בשבת ועוד. הם מבצעים הצלבות של הנתונים, כדי לבדוק את ההתנהלות של המעבידים.

בדיקה של מומחים 

במקומות עבודה גדולים, הביקורים של המפקחים הופכים לתדירים ולכן ההנהלה מעסיקה בודק שכר מוסמך אשר בוחן את הדרישה של משרד הכלכלה. אם אכן הדרישה הזו בנושא זכויות עובדים שהופרו היא מוצדקת או לא וזאת כדי לתקן את הליקויים, להוציא על כך אישור ולהגיש בקשה להפחתת הקנסות. 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!