Site icon המרכז לרואי חשבון

רואה חשבון מחירון

רואה חשבון מחירוןרואה חשבון מחירון

משרדי הממשלה והרשויות בישראל מצריכים התנהלות לא פשוטה כלל שכוללת פרוצדורה רבה. בין אם אתם שכירים ובין אתם עצמאיים אתם צריכים סיוע מרואה חשבון על מנת להתנהל נכון מול הרשויות השונות בישראל. מתי צריך רואה חשבון וכמה זה עולה? על כך במאמר הבא. 

 

רואה חשבון מחירון- מתי צריך?

התשובה לכך תלויה בהגדרה המקצועית שלכם. כלומר האם אתם שכירים או עצמאיים ואם אתם עצמאיים האם אתם עוסקים פטורים, מורשים או חברה בע"מ. 

 

שכירים

שכירים צריכים רואה חשבון בעיקר על מנת לקבל החזר מס. שכירים רבים אינם מודעים כלל שהם זכאים לקבלת החזר מס ואם הם יודעים, בדרך כלל אינם יודעים מה גובה ההחזר המגיע להם. לשם כך ניתן לפנות לרואה חשבון. רואה החשבון יכול לבדוק עבורכם את הזכאות להחזר מס ומה גובה ההחזר המגיע. 

עוסק פטור

עוסק פטור הוא בעל עסק עצמאי שמחזור ההכנסות השנתי שלו לא עולה על 100,491 שקלים (נכון לשנת 2021) והוא פטור מתשלום מע"מ. עוסק פטור אינו רשאי להוציא ללקוחות שלו חשבוניות מס אלא קבלות בלבד. 

מתי עוסק פטור צריך רואה חשבון? הפעם הראשונה שעוסק פטור יהיה צריך רואה חשבון היא על מנת להירשם כעוסק פטור. לשם כך רואה החשבון יפתח עבורו תיק במע"מ ולאחר מכן במס הכנסה ובביטוח לאומי. מלבד רישום, עוסק פטור צריך להגיש דו"חות שנתיים למע"מ ולמס הכנסה על גובה ההכנסות וההוצאות שלו. רואה החשבון דואג לכך שהדיווחים יתבצעו כהלכה. 

 

עוסק מורשה

עוסק מורשה הוא בעל עסק עצמאי שמחזור ההכנסות השנתי שלו עולה על 100,491 שקלים והוא חייב בתשלום מע"מ והוצאת חשבוניות מס ללקוחות שלו. בנוסף, עוסק מורשה יכול לקזז את המע"מ על ההוצאות השוטפת של העסק. קיימים מקצועות שמחייבים הירשמות כעוסק מורשה בלי קשר למחזור ההכנסות השנתי. בין מקצועות אלה תמצאו רופאים, פסיכולוגים, עורכי דין, אדריכלים ועוד. 

מתי עוסק מורשה צריך רואה חשבון? כמו עוסק פטור, עוסק מורשה צריך רואה חשבון מוסמך על מנת להירשם כעוסק מורשה ולפתוח תיק במע"מ, במס הכנסה ובביטוח לאומי. לעומת עוסק פטור שצריך לדווח רק פעם בשנה, עוסק מורשה צריך להעביר דיווח אחת לחודש או חודשיים. יש לקחת בחשבון כי היקף הפעילות העסקית של עוסק מורשה רחב יותר משל עוסק פטור ולכן גם ההתנהלות השוטפת מורכבת יותר ומצריכה יותר סיוע מרואה חשבון. 

 

חברה בע"מ

חברה בע"מ היא גוף שמופרד לחלוטין מהבעלים שלו, בעלי המניות. האחריות של בעלי המניות היא בעירבון מוגבל ובמקרה של קריסה כלכלית בעלי המניות מחויבים לשלם רק עד גובה הסכום שהשקיעו בחברה. 

מתי חברה בע"מ צריכה רואה חשבון? כמו הקודמים, גם חברה בע"מ צריכה רואה חשבון לפתיחת החברה. כמו כן, הוצאות התפעול של חברה בע"מ הן יקרות יותר אך שיעור המס נמוך יותר משל עוסק מורשה. חברה בע"מ צריכה את רואה חשבון על מנת לנהל את החשבונות באופן שוטף, להכין דו"חות שנתיים, מאזנים ועוד. 

רואה חשבון מחירון

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחירים של רואה חשבון כיוון שבסופו של דבר כל רואה חשבון גובה מחירים אחרים בהתאם לוותק שלו ולמה שרואה לנכון. לכן, על מנת לדעת את המחיר בקשו הצעת מחיר מרואה החשבון שלכם עבור הפעולות השונות. שימו לב כי יש שתי אופציות לתשלום עבור רואה חשבון. האופציה הראשונה היא תשלום חודשי קבוע ואילו האופציה השנייה היא תשלום עבור פעולות ספציפיות. 

ריכזנו לכם מספר דוגמאות למחירים ממוצעים של רואה חשבון-

Exit mobile version