רואה חשבון שוק ההון – איך מקזזים הפסדים מרווחים?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

החוק קובע חובת תשלום מס בעבור רווחים שמופקים באמצעות השקעות בשוק ההון. שכירים ועצמאיים שמפיקים רווח ממסחר בשוק ההון נדרשים להגיש דוחות ולשלם מס. רואה חשבון שוק ההון נדרש לביצוע החישובים הדרושים. אם יש לכם הכנסות נוספות יש לקחת אותן בחשבון בדוח. בנוסף, אם ספגתם גם הפסדים לצד הרווחים – יש לכם זכות מלאה לקזז את ההפסדים מהרווחים ולשלם מס רק בעבור ההפרש. חשוב להדגיש שרואה חשבון שוק ההון אינו משמש יועץ השקעות או מנהל השקעות. התפקיד של רואה החשבון הוא בהכנת דוחות כספיים וחישוב תשלומי המס.

מה ההבדל בין רואה חשבון שוק ההון לבין רואה חשבון רגיל?רואה חשבון שוק ההון נדרש לביצוע החישובים הדרושים. אם יש לכם הכנסות נוספות יש לקחת אותן בחשבון בדוח.

תחילה חשוב להבהיר שלא כל רואה חשבון יכול לשמש גם רואה חשבון שוק ההון. רואי חשבון שמתמחים בשוק ההון יודעים לבצע ניתוחים פיננסים, מעקב אחר מניות והשקעות, תיעוד עסקאות, מחקר לקראת השקעות חדשות. רואה חשבון שוק ההון שמועסק על ידי חברת השקעות זקוק לרקע של תואר ראשון לפחות בחשבונאות או כלכלה ו-3 שנות ניסיון (לפחות). רואה חשבון שוק ההון מהווה מומחה פיננסי לכל דבר. התמחות בשוק ההון מאפשרת לרואה חשבון להיות אחראי על השקעות, ניתוח והערכת ניירות ערך, חישוב עלויות מסחר ועוד.

תפקיד של רואה חשבון שוק ההון עשוי להיות מגוון מאוד. רואי החשבון שמתמחים בשוק ההון בוחרים האם לעבוד כעצמאים במשרד משלהם או להשתלב בעבודה בחברות פיננסיות. רואה חשבון מנוסה ומקצועי מהווה נכס בעבור כל חברה.

איך משלמים פחות מס על רווחי שוק ההון?חשוב להדגיש שרואה חשבון שוק ההון אינו משמש יועץ השקעות או מנהל השקעות. התפקיד של רואה החשבון הוא בהכנת דוחות כספיים וחישוב תשלומי המס.

כלל המשקיעים משלמים מס בעבור רווחי שוק ההון. איש אינו מעוניין להסתבך עם רשויות המס. חשוב להבהיר שאי דיווח על רווחים מהווה עבירה על החוק בגינה אפשר לקבל קנסות ועונשי מאסר. ניהול נכון של תשלומי מס בעבור רווחי שוק ההון כולל את הזכות לקזז מהרווחים הפסדים. על מנת שלא לשלם מס עודף יש לפנות אל רואה חשבון שוק ההון להתייעצות וביצוע החישובים הדרושים. כבעלי מניות ישראלים אתם נדרשים לבחון את האחזקות שלכם בחברות זרות ולוודא שאין מדובר בחברה נשלטת זרה בהתאם לדין הישראלי.

אם יש לכם מניות בחברות נשלטות זרות, אתם מחויבים במס בעבור רווחים רעיוניים. גם אם לא חולקו רווחים לבעלי המניות, אתם נדרשים לשלם מס. היערכות נכונה שמתבססת על התייעצות עם רואה חשבון מנוסה היא המפתח לתשלום מס מינימלי. רואה חשבון שוק ההון יבצע אנליזות מקיפות של מבנה ההון, ההכנסות וההפסדים במהלך שנת המס.

קיזוז הפסדים מרווחי שוק ההוןרואה חשבון שוק ההון יקזז בעבורכם את ההפסדים מהרווח. שימו לב, ניתן לקזז גם הפסדים ורווחים מהשקעות במטבעות דיגיטליים.

במהלך החודשים האחרונים של שנת המס כדאי להתחיל לבצע תכנון מס אופטימלי. כך למשל, אם מניה מסוימת נמכרת בשער נמוך מזה שהיא נרכשה בו, ייתכן ומבחינת מס כדאי יהיה למכור אותה בהפסד בכדי לנצל את ההפסד לקיזוז מהרווחים. יהיה זה צעד טכני נבון שנועד לחסוך לכם תשלומי מס. אין בעיה חוקית למכור את המניה בהפסד, לקזז את המס ולרכוש אותה מיד לאחר מכן בשנית (כרוך בתשלום עמלה).

אפשר לקזז הפסדים מרווחים בין השקעות שונות. אם הפסדתם כסף בהשקעות בניירות ערך אך הפקתם רווחים בנדל"ן, רואה חשבון שוק ההון יקזז בעבורכם את ההפסדים מהרווח. שימו לב, ניתן לקזז גם הפסדים ורווחים מהשקעות במטבעות דיגיטליים.

איך מחשבים את תשלום המס?אפשר לקזז הפסדים מרווחים בין השקעות שונות. אם הפסדתם כסף בהשקעות בניירות ערך אך הפקתם רווחים בנדל"ן, רואה חשבון שוק ההון יקזז בעבורכם את ההפסדים מהרווח.

ניהול תשלומי מס מרווחי הון דורש חשיבה יצירתית לטווח הארוך. כדאי לעבוד באופן צמוד עם רואה חשבון שמתמחה בתחום ומבצע בעבור כל לקוח חישובים אישיים. על רואה החשבון להכיר את כל תיק ההשקעות שלכם ולקחת בחשבון את הרווחים מנכסים ושכר. ייתכן ומימוש רווחי ההון שלכם בשנה מסוימת יהיה חייב במס נוסף ורואה החשבון ימליץ בהתאם על פיצול של מימוש הרווח אל שנת המס הבאה.

מתי כדאי למחוק השקעות בחברות פרטיות?

בתי המשפט מתייחסים בשנים האחרונות למועד בו נמחק ההפסד. אם ספגתם הפסד לפני מספר שנים והחלטתם לממש אותו לקיזוז מס רק השנה, רשויות המס עשויות להסתכל על המהלך בחשדנות. על כן, ההמלצה היא על קיזוז ומימוש הפסדים עוד באותה השנה בה הם התרחשו או לכל המאוחר בשנה העוקבת. הקפידו לשמור מסמכים שמעידים על ההפסד ומסבירים מדוע החלטתם שלא לממש את ההפסד מיד.

דיווח על פעילות הונית בשוק ההון

תפקיד של רואה חשבון שוק ההון עשוי להיות מגוון מאוד. רואי החשבון שמתמחים בשוק ההון בוחרים האם לעבוד כעצמאים במשרד משלהם או להשתלב בעבודה בחברות פיננסיות.

שימו לב, במקרים רבים תשלום המס בעבור פעילות בשוק ההון מתבצע באופן אוטומטי. הבנקים והברוקרים מנכים את המס בהתאם לחוק. מעורבות של רואה חשבון שוק ההון חיונית לביצוע קיזוזים של מס וקבלת החזרים. הגשת דוח שנתי נדרשת לביצוע חישוב כולל ומדויק של כלל ההכנסות, ההוצאות וההפסדים. אם יש לכם השקעות בחו"ל יש להגיש לרשות המסים דוח שנתי שכולל פירוט על ההכנסות והרווחים.

בהעדר הכשרה מקצועית מקיפה בתחום יש לפנות אל רואה חשבון שוק ההון לטובת ניתוח מלא של כל ההכנסות וההוצאות. רואה החשבון יידע לבצע בעבורכם את הקיזוזים הדרושים, ימליץ על מימוש מניות בהפסד וידחה פעולות אל שנת המס הבאה. למטרת ניהול חכם של תשלומי המס כדאי לפנות אל רואה חשבון שמתמחה בתחום מספר חודשים לפני סוף שנת המס.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
רואה חשבון ב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בחריש

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בעומר

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בתל-אביב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון ביפו

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!