תוכנה להנהלת חשבונות או רואה חשבון: השוואה

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

ניהול חשבונות מאפשר לנו לקבל תמונת מצב פיננסית לגבי העסק שלנו. מהו תזרים המזומנים, כמה כסף זמין, כמה כסף חזוי להיכנס, כמה כסף יש לשלם מדי תקופה ומה הן חבויות המס. מעקב שוטף, רציף ויעיל לגבי ניהול החשבונות יכול להפיק יעילות כלכלית.

 

מה תפקידו של רואה חשבון?

באופן כללי, רואה חשבון אחראי על ייעול ההתנהלות הפיננסית. ובכן, הוא לא באמת אחראי על זה, הוא פשוט יכול לעזור בזה לאור כך שהוא יכול להיות במעקב אחר הדוחות והמיידעים השונים. רואה חשבון יכול לנהל את המעקב, לזהות מגמות ולייעץ כשצריך. הוא יכול לאסוף את המסמכים המתאימים ולערוך דוחות חודשיים ושנתיים, במידת הרלוונטיות כמו גם לייצג מול רשויות המס והביטוח הלאומי. מדובר כבר בפעולות די אנושיות שכנראה לא מכוסות במסגרת תוכנה להנהלת חשבונות.

על כן, רואה חשבון יכול להעניק הן הדרכה ותמיכה בכל הקשור לניווט בחוקי המס, מילוי והגשה של דוחות לרשויות המס, ייצוג שוטף ורלוונטי מול הרשויות, יעזור לנהל את ספרי החשבונות ולהגיש את מה שצריך בזמן ובדיוק, יעזור לתכנן מס תקופתי, יתמוך בבהירות ובדרכי ניהול לתזרימי מזומנים, יספק עדכונים שוטפים בתחומי האחריות שלו, ויאפשר אינסוף היבטים מקצועיים הקשורים לייעול ההתנהלות הפיננסית (בהתאם לרמת הניסיון וההבנה שלו בתחום). החיסרון היחידי הוא גם היתרון – וזה המחיר והמנעד. מדובר בחיסרון שהוא גם יתרון, כיוון שאמנם אנחנו משלמים כסף, אך אנו מבצעים השקעה. ואם היא משתלמת, הרי זה יתרון. והמנעד יכול להוות יתרון, כיוון שיש לנו רואי חשבון טובים יותר או פחות – על כן איך נדע שאנחנו בוחרים בטוב ביותר? עצם זה שמצאנו את המתאים לנו, יכול להוות הצלחה ולהפוך, לפיכך ליתרון.

 

מה הערך של תוכנה להנהלת חשבונות?

לאור האמור לעיל, ייתכן שאנחנו באמת לא צריכים רואי חשבון. הסיבה לכך שתוכנה להנהלת חשבונות, יכולה לעשות הרבה מהפעולות לבדה – בייחוד אם מדובר בהנהלת חשבונות צדית, שיכולה להיות פשוטה משמעותית מזו הכפולה וניתן לבצע אותה גם ללא הכשרות מעמיקות במיוחד. התוכנה יכולה לאפשר לבעל העסק לזהות את המצב הפיננסי הנוכחי בעסק ולקבל מודעות מסוימת למאזנים הקיימים. ובאם הוא יודע לנתח את הנתונים הרי שזה יכול להיות שימושי במיוחד לייעול ההתנהלות הפיננסית שלו. על כן, עליו להחזיק במיומנויות שבמקרה רגיל, רואה חשבון, היה מייעץ ומדריך בעבורן.

תוכנה להנהלת חשבונות, מנגד אחראית על העלאת מסמכים, דוחות ונתונים המאפשרים עדכון מלאי, להפיק גרפים, לשלוח מסמכים, להפיק דוחות, לתמוך בניהול תקציב. היא יכולה להיות דיי פרקטית ומהירה ועם זאת היא כנראה לא תספק ייעוץ אנושי, רעיונות יצירתיים ולא בהכרח תדע להביא עצה מדויקת לתוך הקשר אנושי. אלא אם כן הטכנולוגיה ממש תשתדרג בהמשך. על כן, היתרון הוא היכולת לגשת לתוכנה בזמינות איתנה וגבוהה, מתי שרק רוצים, ועוד ללא עלות (מעבר לעלות הראשונית, ולחשבונות החשמל וכו'). בעוד החיסרון הוא שאין "מענה אנושי".

 

למי מתאים יותר מה: תוכנה להנהלת חשבונות או רואה חשבון

אם נרצה לבצע השוואה בין רואה חשבון לבין תוכנת הנהלת חשבונות הרי שרואה חשבון הוא אנושי, ותוכנה היא ממוחשבת. רואה חשבון הוא שותף בתהליך, בעוד שהתוכנה היא כלי עם מודעות מוגבלת יותר (למיטב ידיעתנו). לרואה חשבון יש ידע מקיף ומתעדכן על חוקי מס בעוד שלתוכנה יש ידע שמתוכנת לתוכה, בהתאם לידע של המתכנתים ובהתאם לגרסה הנוכחית של מאגרי המידע שלה. מה גם שהיא כנראה לא תהיה אינטואיטיבית כמו רואה חשבון, ביכולת שלה לנתח איפה בעל העסק לא מבין דבר מה ופשוט לשקף ולשים על השולחן באופן ברור וישיר. (אם כי זה כנראה תלוי בתוכנה וביעילות השימוש בה).

נוסף על כך, תוכנה להנהלת חשבונות יכולה לתת עדכונים על בסיס אלגוריתמים ו/או ביקוש, בעוד שרואה חשבון יכול לעשות זאת באופן שוטף או נקודתי לפי הקשר. בעוד שתוכנה יכולה להיות זמינה בכל רגע, רואה חשבון הוא ישות עצמאית ועל פי כן הזמינות שלו מוגבלת יותר. על כן, מי שרוצה לקבל מענה אנושי וסיוע בתוך הקשר אנושי יכול לבחור בשירותיו של רואה חשבון, ומי שפשוט רוצה גישה לניהול רשומות ומיידעים כלליים יכול לבחור בתוכנה להנהלת חשבונות.

 

 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

מחסנית דיו למדפסת
7 אפשרויות הדיו המובילות למדפסת עבור משרדי רואי חשבון עסוקים

כשמדובר בניהול משרד רואי חשבון עמוס, יש צורך במדפסת אמינה עם דיו איכותי עבור משימות יומיומיות. עם כל כך הרבה אפשרויות בשוק, זה יכול להיות מכריע לבחור את הדיו המתאים למדפסת עבור המשרד שלך. כדי לעזור לפשט את התהליך, ריכזנו רשימה של 7 אפשרויות הדיו המובילות למדפסת המושלמות עבור משרדי רואי חשבון.

עורך דין
מקסום חיסכון היתרונות של עבודה עם יועץ משכנתאות

בעת קבלת משכנתא חדשה, זה יכול להיות מכריע לנווט בעולם המורכב של מוצרים פיננסיים וריביות. ליועץ משכנתאות יש את המומחיות להדריך אותך בתהליך זה, כדי להבטיח לך את העסקה הטובה ביותר שאפשר. על ידי מינוף הידע והרשת שלהם, הם יכולים לעזור לך למצוא משכנתא שמתאימה לצרכים ולתקציב שלך.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!