Site icon המרכז לרואי חשבון

https://www.freepik.com/

 אנשים המחזיקים ברשותם רכב ישן, נוטים לחשוב הרבה פעמים, בגלל העובדה שהוא ישן ובפרט אם הערך שלו נמוך, אזי שלא שווה להם להשקיע בו כמו שהיו משקיעים ברכב חדש. הרי רכב ישן, סביר להניח, ימשוך אליו פחות עניין, פחות תשומת לב, כולל מצד גנבים, ולא שווה בהכרח להשקיע בו, הרי הערך שלו נמוך וכל השקעה יכולה להיות גבוהה יותר מערכו בשוק.

ישנם מקרים שזה נכון. למשל, הרבה פעמים לא משתלם לרכוש ביטוח מקיף לרכב ישן (חשוב לציין, אין הכוונה לרכב אספנים, אומנם הוא ישן אך יוקרתי ובעל ערך גבוה). הסיבה היא, שעלות ביטוח מקיף לרכב ישן יכולה להיות גבוהה יחסית לעלות הרכב, וההשקעה בו לא ממש משתלמת. זה נכון גם לגבי היבטים אחרים בהחזקת הרכב. אם בוחרים לרכוש אותם זה יכול לייקר משמעותית את השימוש ברכב בזמן שהערך שלו עדיין יהיה נמוך.

אך ישנם מקרים שזה בלתי נמנע. למשל, במקרה של ביטוח חובה. בעלי רכבים ישנים, כמו בעלי רכבים חדשים ויוקרתיים, חייבים לרכוש ולהחזיק ברשותם ביטוח חובה. המדינה מחייבת כל בעל רכב, יהיה אשר יהיה, להחזיק ברשותו פוליסת ביטוח חובה. המדינה לא עושה הבחנות בין רכב ישן לרכב חדש.

מדוע בעלי רכבים ישנים צריכים להחזיק ביטוח חובה וכיצד ערך הרכב משפיע על העלויות?

כל בעל רכב צריך להחזיק ברשותו ביטוח חובה בלי קשר לשאלות כגון, איזה שנתון הרכב, מה סוג הדגם ומה ערכו של הרכב בשוק. הסיבה לכך היא, שביטוח חובה מתייחס למקרים בהם הנהג גורם לתאונה ופוגע בהולכי רגל, נוסעים או אנשים אחרים, והם זקוקים לטיפול רפואי. הביטוח נועד לכסות את עלויות הטיפול, כך שהן לא ייפלו על הנהג, הנפגעים או על המדינה. לכן בכל הקשור לשאלה, האם צריך או לא צריך לרכוש ביטוח חובה, אין חשיבות לשאלה אם זה רכב ישן או חדש.

בהיבט אחר, כן יש חשיבות לשאלה והיא בכל מה שקשור לעלויות הפוליסה. הפרמטרים המשפיעים על עלויות ביטוח חובה הם, מאפייני הנהגים כמו גיל הנהג הצעיר ביותר, וותק נהיגה, היסטוריית הנהיגה מבחינת תביעות ושלילות ואמצעי הבטיחות המותקנים ברכב.

איך ניתן להוזיל עלויות פוליסת ביטוח חובה?

הדרך הטובה ביותר להוזיל עלויות ביטוח חובה, היא באמצעות אתר השוואת המחירים של  Wobi. דרך האתר, אפשר לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות ואז לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר. כך ניתן להוזיל עלויות ולרכוש פוליסה במחיר אטרקטיבי ומשתלם ובתנאים אופטימליים.

 

Exit mobile version