הוצאות מוכרות לחברה בע"מ – מה שכל עסק צריך להכיר

הוצאות מוכרות לחברה בע"מ

מי יודע כמה קשה להעמיד עסק חדש בישראל אם לא העצמאיים? במיוחד בתקופה הזו שיש אי וודאות מוחלטת לגבי אם העסקים יפתחו או יסגרו עוד חודשיים, חשוב להכיר בכל הדברים שיכולים להציל את העסק שלך ולהכניס עוד מזומנים לתזרים. כיצד נוציא את המיטב מהוצאות מוכרות לחברה בע"מ?

 

הוצאות מוכרות לחברה בע"מ – מה זה בכלל?

ישנם סוגים שונים של הוצאות מוכרות. למעשה, הגדרה כללית של הוצאה מוכרת היא סכום כלשהו של כסף אותו השקיע בעל העסק או כל אדם  בפעילות שתורמת ליצור הכנסה לעסק. הוצאה מוכרת יכולה לתרום לעסק בקיזוז העסקאות החייבות במס. התחום הפיננסי הוא חלק קריטי עבור כל עסק, במיוחד עבור עסקים קטנים שנמצאים בתחילת דרכם. חשוב לדעת על מה ניתן לדווח ועל מה לא, אסור לכם לוותר על אף פרט קטן. בכל הנוגע להוצאות מוכרות יש עוד תתי קטגוריות בנושא שמצריך התערבות של רואה חשבון.

בבוא העת להגיש את דו"ח רווח והפסד מס הכנסה מעוניין לראות את ההכנסה החייבת במס שלכם, החישוב הוא פשוט אם אתם מסודרים ומכירים אילו הוצאות הן מוכרות, אילו הן הוצאות מוכרות חלקית וכו'. הדו"ח מחולק ל-6 קטגוריות שונות, אשר בכל אחת מהן יש עוד קטגוריות של הוצאות מוכרות לחברה בע"מ או עוסק מורשה. לכן, השכרת רואה חשבון אינה רק המלצה עבור עסקים וחברות בע"מ, אלא בגדר חובה אם אתם רוצים לטובת העסק שלכם.

הוצאות מוכרות לחברה בע"מ – החזרים

כאמור, עבור חברות בע"מ או עוסק מורשה התשלום של המע"מ נעשה אחד לחודשיים ברוב המקרים. כל חודשיים תוכלו לקבל החזרים עבור עסקאות שעשיתם בכך שתקזזו מהחובות עבור מס הכנסה את המע"מ מההוצאות שלכם באותם חודשיים ותקבלו החזרים. איך זה עובד? אם היו לכם הוצאות מוכרות באותו חודש בשווי של 1100 ש"ח המע"מ יהיה 187 ש"ח, אותו סכום אני מקזז ולכן אני מוריד את המע"מ מהסכום אותו אני חייב לרשות המיסים – כך עובדת שיטת הוצאות מוכרות לחברה בע"מ.

בוא נדבר תכלס – איך מכניסים את הכסף לכיס?

כפי שציינו, תחום הפיננסים בכל עסק לא צריך להיות מונח על כתפיו של בעל העסק, הוא צריך רק לנהל בצורה נכונה את כל העסק עצמו. אך ברגע שבעל העסק לוקח על עצמו גם את התפקיד של רואה החשבון, העסק עצמו נפגע. הוצאות מוכרות יכולים להציל את העסק שלכם עם ניהול נכון. תהליך הנפקת הטפסים ושליחתם לרשויות כרוך בהרבה סדר, בבדיקה מה נחשב כהוצאה מוכרת ומה לא ואיך אנחנו מגיעים למצב בו מס הכנסה חייב לנו ולא ההפך. אל תשכחו, על כל חוב של העסק כלפי הרשויות אתם משלמים ריבית צמודה למדד.

כפי שאתם בוודאי יודעים – מס משלמים על רווח בלבד, ולפי ההיגיון ככל שהרווח גבוה יותר כך גם גודל המס גבוה. כל בעל עסק מורשה וכל אדם שמשלם מיסים חייב להכיר את המושג הבא – הוצאה מוכרת. מהן הוצאות מוכרות לחברה בע"מ?

הוצאות מוכרות לחברה בע"מ

הוצאות מוכרות לחברה בע"מ הן הוצאות המדווחות לרשות המיסים כהוצאות לשם הכנסות. ישנן סוגים שונים של הוצאות תחת קטגוריה זו, וריכזנו אותן עבורכם:

  • הוצאות מוכרות במלואן – אלו הן הוצאות שכל סכומן עבור העסק שלנו. לצורך הדוגמא: קניית חומר גלם, שכירות, חשמל, תחזוקה, שכר עובדים וכו'.
  • הוצאות מוגבלות בהכרה – אלה הן הוצאות שלא מוכרות על ידי רשות המיסים כהוצאות אשר העסק חייב אותן, לדוגמא: יום גיבוש לעובדים, ביגוד, נופשים ועוד.
  • הוצאות מעורבות – אלו הן הוצאות שחלקן עבור העסק וחלקן עבור הפן האישי, במקרים כאלה יוכר רק החלק העסקי לצורכי מס. החילוק מתבצע על ידי דיווח או על ידי יחס המותנה לפי רשות המיסים.
  • הוצאות הון – אלו הן הוצאות של מכשור או נכס שתורם להכנסה של העסק. החזרי המס שיוכר על ידי רשות המיסים מכונה "הוצאות פחת". דוגמא: מחשבים, נכס נדל"ני.
  • הוצאות לא מוכרות – קרה וקיבלתם דו"ח ברכב עסקי? קנסות ודוחות אינם נחשבים להוצאה מוכרת.

החזרים

כדי להבטיח החזרים עליכם לשמור את כל החשבוניות עבור ההוצאות של העסק. אם רכשתם עטים לעסק, שמרו על הקבלה לשם החזרי מס. כל חברה בע"מ מתחשבנת מול מע"מ אחת לחודש או באופן דו חודשי (תלוי בסוג העסק ובמחזור ההכנסות). אם ציינו שהחזרי מס מבוצעים רק על ידי הצגת חשבונית מה נעשה כאשר מדובר על שכר עובדים או תשלום חשבונות? בכל תקופת דיווח מתבצעת התחשבנות בין תשלומי מע"מ בגין הוצאות ובין הכנסות, כאשר הכנסות מע"מ עולות על תשלומי מע"מ יש תשלום ואילו כאשר הכנסות המע"מ נמוכות מתשלומי המע"מ יש החזרים.

ישנן 2 שיטות דיווח – בסיס מזומן או בסיס מצטבר

ישנה חשיבות רבה לשיטה בה אתם בוחרים, והבחירה חייבת להיות מותנית בסוג העסק שלכם. עסק הנותן תקופת אשראי גבוהה יותר ללקוח (גבוהה יותר ממה שאתם מקבלים עבור הכנסות האשראי), עדיף לו לבחור בדיווח על בסיס מזומן. בצד הנגדי, דיווח על בסיס מצטבר מאפשר רישום הוצאות עתידיות בשנת המס.

האם כל בעל עסק צריך לשבור את הראש?

חשוב להדגיש, כל הדיווחים למע"מ ומס הכנסה הינם בגדר חובה, והסדר הוא החשוב מכל כאן. יש לכל בית עסק הרבה להפסיד מלבד להחזרי הוצאות. בשביל להיות בטוחים שאתם מקבלים את כל ההחזרים שלכם, עליכם כמובן לשמור על כל חשבונית שהיא (לפי מה שציינו למעלה) ולדווח לרואה חשבון שלכם.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

עוד מאמרים שעשוים לעניין אותך

בלוג

היבטי מיסוי רילוקיישן

מדינת ישראל מכירה במעבר דירה של תושביה לכדי מדינה אחרת. ביכולתם של אותם תושבים שעושים רילוקיישן לשמור על מעמד התושבות שלהם או לנתק את התושבות

בלוג

טיפים לניהול תזרים מזומנים בעסק

בעשור האחרון בוצעו עשרות מחקרים לגבי היכולת של עסקים בעיקר קטנים ובינוניים בישראל לשרוד. מנתונים עולה כי למעלה מ-40,000 עסקים נסגרים בארץ מדי שנה. 30%

השאירו פרטים
ללא התחייבות!

משה
גבעתיים
Read More
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
Read More
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
Read More
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
Read More
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
Previous
Next

היבטי מיסוי רילוקיישן

מדינת ישראל מכירה במעבר דירה של תושביה לכדי מדינה אחרת. ביכולתם של אותם תושבים שעושים רילוקיישן לשמור על מעמד התושבות שלהם או לנתק את התושבות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!