כל מה שצריך לדעת על תשלום מקדמות למס הכנסה

תשלום מקדמות למס הכנסהכל מה שצריך לדעת על תשלום מקדמות למס הכנסה

כל עסק מחויב לשלם מיסים עבור מס הכנסה. למס הכנסה יש את הדרך שלו לחשב את הסכום אותו כל עסק צריך לשלם, וכמובן שהתשלום הוא לא בגדר המלצה, אי עמידה בתשלום היא עברה על החוק. איך מחשבים את הסכום הנדרש ולמה עסקים נדרשים לשלם תשלום מקדמות למס הכנסה? לפניכם כל התשובות:

כיצד ניתן לחשב את סכום החוב שלנו למס הכנסה?

ראשית נתחיל בכך שלא כל עסק מחויב לשלם מס הכנסה. על פי ההגדרה, חייבים בתשלום הם רק עסקים שהכנסותיהם גדולות מסך ההוצאות, והם חייבים בתשלום מס למס הכנסה בעבור הרווח השנתי. כבר לפי ההגדרה הזאת ניתן להבין את הסכום אותו אנו צריכים לשלם למס ההכנסה, סכום התשלום נקבע לפי סך כל ההכנסות שלנו באותה השנה. תעריפי המיסים משתנים בהתאם לגודל ההכנסות. מס הכנסה לא יחכה בכל פעם לסוף השנה בכדי לגבות תשלום ולכן מבוצעת הערכה לגבי הרווחים העתידיים של העסק שלכם. במקרים בהם זו שנת העסק הראשונה אחוז המס ייקבע לפי שיעור האחוז המקובל באותו ענף עסקי. בסוף כל שנה עליכם לפנות לרואה חשבון או בעצמכם לעשות את החישוב כדי לוודא האם אתם זכאים להחזרי מס. החזרי המס הם בתוספת ריבית והצמדה למדד. מצד שני, אם לא תשלמו למס הכנסה בזמן או בכלל החוב יגדל ויוטלו קנסות על בית העסק. המצב הנכון ביותר הוא שמס הכנסה יהיה חייב לכם כסף ולא ההפך. עם זאת, יש לוודא שהפער לא גדול מדי, פער גדול מדי מדגיש חוסר ניהול כלכלי של בית העסק ויכול להוביל לבדיקות של מס הכנסה.

תשלום מקדמות למס הכנסה – איך זה עובד?

כפי שציינו, כל עסק חייב בתשלום מיסים (למעט מקרים חריגים). בתחילת כל שנה אתם תשלמו את הסכום הנדרש בהתאם להכנסות השנה הקודמת לה. מס הכנסה מחשב את הרווחים בסוף כל שנת כספים (1 בינואר עד ה-31 בדצמבר), אלו התאריכים של חישוב שיעור המס ואלו החודשים בהם עליכם לשלוח את כל הדיווחים אודות השנה החולפת. תשלום מקדמות למס הכנסה הוא מתאפשר לתשלום חודשי או דו חודשי. לכל תשלום יש את תאריך הדד ליין לתשלום. אם מדובר על תשלום דו חודשי, עליכם יהיה לשלם את המס עד לחודש הבא לאחר שני החודשים (חודש יוני-יולי ישולם עד ה 15 לאוגוסט וכד').

זכרו!

המצב הטוב ביותר עבורכם הוא שלאחר הגשת הדו"ח ההחזר יהיה נמוך ושלא אתם תהיו חייבים למס ההכנסה, כיוון שמדובר על תשלום בריבית בסופו של דבר (ריבית והצמדה). כדי להבטיח תוצאות הגיוניות שנכונות לעסק שלכם, עליכם לפעול בצורה תזרימית נכונה לאורך כל השנה – זאת בעזרת רואה חשבון מקצועי.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

עוד מאמרים שעשוים לעניין אותך

בלוג

היבטי מיסוי רילוקיישן

מדינת ישראל מכירה במעבר דירה של תושביה לכדי מדינה אחרת. ביכולתם של אותם תושבים שעושים רילוקיישן לשמור על מעמד התושבות שלהם או לנתק את התושבות

בלוג

טיפים לניהול תזרים מזומנים בעסק

בעשור האחרון בוצעו עשרות מחקרים לגבי היכולת של עסקים בעיקר קטנים ובינוניים בישראל לשרוד. מנתונים עולה כי למעלה מ-40,000 עסקים נסגרים בארץ מדי שנה. 30%

השאירו פרטים
ללא התחייבות!

משה
גבעתיים
Read More
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
Read More
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
Read More
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
Read More
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
Previous
Next

היבטי מיסוי רילוקיישן

מדינת ישראל מכירה במעבר דירה של תושביה לכדי מדינה אחרת. ביכולתם של אותם תושבים שעושים רילוקיישן לשמור על מעמד התושבות שלהם או לנתק את התושבות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!