Site icon המרכז לרואי חשבון

פתיחת תיק בביטוח לאומי – ככה תעשו את זה נכון

פתיחת תיק בביטוח לאומי - ככה תעשו את זה נכון

פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי – ככה תעשו את זה נכון

הצעד להפוך משכיר לעצמאי הוא עניין של השקעה מינימלי. ברגע שיש לך חזון לעסק עצמאי או ברגע שאתה מתחיל לעבוד כעצמאי עליך ליידע מיד את ביטוח לאומי על מנת שתהיה מבוטח כעצמאי. כדי להקל עליכם, ריכזנו כאן כל מה שאתם צריכים לדעת.

מהו תהליך פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי?

לפני שאתם רצים למלא טפסים בדקו אם אתם נחשבים ל"עובד עצמאי" על פי חוק הביטוח הלאומי. עובד עצמאי הוא אדם שמתקיים לגביו אחד משלושת התנאים הבאים:

  1. הכנסה חודשית ממוצעת מהעסק עולה על 5,276 ש"ח
  2. אותו אדם עובד בעסק שלו לפחות 12 שעות בשבוע והכנסתו עולה על 1,583 ש"ח
  3. אדם שעובד בעסק שלו לפחות 20 שעות בממוצע בשבוע

עשוי לעניין אתכם: תעודת עוסק פטור.

ברגע שאתם לא עונים על אף אחד מהתנאים שציינו, תחשבו כבעלי הכנסה שלא מעבודה.

לאחר שאתם עומדים באחד משלושת התנאים עליכם לגשת לביטוח לאומי ולמלא טופס דין וחשבון רב שנתי (ניתן למלא באתר). בטופס תמלאו את כל הפרטים האישיים שלכם, שם העסק, והיקף עבודה צפוי. יש לדייק בכל הנתונים שכן כך יקבע סכום דמי הביטוח שעליכם לשלם. אם אתם צופים הכנסות נוספות שכן קשורות או לא קשורות לעסק עליכם לדווח על כך במילוי הטופס – נתונים שגויים יכולים לפגוע בזכאות שלכם לביטוח מלא, וזכאות עבור דמי פגיעה במקרה הצורך. ניתן לשנות את הצהרת ההכנסות אחת לשלושה חודשים.

ראו גם: הוצאות מוכרות למס הכנסה – המדריך המלא.

פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי – הדברים שאתם חייבים לדעת

ביטוח לאומי הוא מוסד שאף אחד לא רוצה להתעסק איתו. בכלל, כל גוף ממשלתי הוא גורם שעובד בצורה מאוד ישרה, ככה שאי אפשר לעגל פינות וצריך ללכת בדיוק לפי הספר, בין אם אתם אוהבים את זה או לא.

ראו גם: כמה עולה רואה חשבון בקריות?, כמה עולה רואה חשבון בבאר שבע?

Exit mobile version