Site icon המרכז לרואי חשבון

תעודת עוסק פטור 

תעודת עוסק פטור

תעודת עוסק פטור הינה תעודה עבור עסקים מתחילים לרוב, או פרילנסרים שסכום ההכנסות שלהם בשנה לא עולה על תקרת הסכום שנקבעה מראש על ידי הרשויות. כיום, הסכום נע בסביבות המאה אלף שקלים לשנה, אך נתון זה משתנה משנה לשנה (לא בטווחים גדולים). האם זה הכרחי להוציא תעודת עוסק פטור? מהו אורך התהליך?

תעודת עוסק פטור – האם זה באמת הכרחי?

יצא לי לא מעט פעמים לשמוע עצמאיים בתחילת דרכם שלא רואים לנכון להצהיר על העסק שלהם כעת, הם עדיין לא ביססו את העסק וכרגע הוא מוגדר כמעין תחביב. מקרים כאלה נפוצים בעיקר בקרב עסקים עצמאיים כמו עסקי המזון, מכירות אונליין וכדומה. חשוב להדגיש, אי הצהרה על הכנסה מהווה עבירה פלילית.

עשוי לעניין אתכם: פתיחת תיק בביטוח לאומי – ככה תעשו את זה נכון.

כאשר יש לך תעודת עוסק פטור אתה מקבל הקלות רבות בגין הכנסות העסק ובכלל:

יש לציין שעוסק פטור אינו משוחרר מחובת תשלומים למס הכנסה או לביטוח לאומי, אלא רק למע"מ בלבד.

מהו התהליך עד לקבל תעודת עוסק פטור?

תהליך פתיחת התיק הוא מאוד מובן ומאוד מהיר. תחילה עליכם להגיע פיזית למשרד מע"מ, כבר בכניסה תקבלו טופס בו תצטרכו למלא את הפרטים עליכם ועל העסק, ולאחר מכן תפגשו עם פקיד שומה כדי להתחיל בהתהליך פתיחת התיק. רק לאחר שסיימתם במשרדי מע"מ וקיבלתם תעודת עוסק פטור תוכלו להגיע ללשכת מס הכנסה, ושם תמלאו גם כן טפסים ולאחר מכן תקבלו אישור בדואר. כמו כן, יש להירשם בביטוח לאומי, הפעולה מתבצעת במקום.

ראו גם: מתי הוצאות רכב מוכרות כהוצאות המאפשרות החזרי מס ומע"מ?

איך מתחילים?

לאחר שכבר השגתם את התעודה לעסק שלכם, אתם יכולים להתחיל לקבל הכנסות לעסק. על פי תקנות מס יש להוציא קבלה בגין כל עסקה ותשלום. בעבר נהגו להדפיס פנקסי קבלות, אך היום יש תוכנות חדשות עבור עסקים המסייעים לכם בהנהלת חשבונות והפקת חשבוניות אלקטרוניות.

חשבון בנק עבור עוסק פטור

אין צורך לפתוח חשבון בנק חדש במיוחד עבור העסק שלכם, בדרך כלל עסקים קטנים משתמשים בחשבון הבנק האישי שלהם. עם זאת, יועצים רבים נוהגים להמליץ לכל עסק באשר הוא לפתוח חשבון בנק נפרד על מנת לנהל את העסק בצורה כלכלית טובה יותר. יש לזכור, פתיחת חשבון בנק חדש כרוך בהוצאות נוספות. אם זה עתה פתחתם את העסק, אין צורך לפתוח מיד חשבון בנק, רק אם העסק מניב הכנסות רבות יש לשקול זאת.

עשוי לעניין אתכם: הוצאות מוכרות למס הכנסה – המדריך המלא.

Exit mobile version