כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטורכמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות זמינה תמיד להוציאו מהגן בשעות אחה"צ. למרות שמקום העבודה מפרגן ומאפשר לך לצאת בכל שעה שתצטרכי, העבודה ממשיכה להצטבר ואינך מצליחה לעמוד בעומס שנוצר כיוון שאין לחברה בה את עובדת תקציב מספיק להעסקת עובד נוסף שיסייע לך.

כדי להפחית מהלחץ של הקריירה התובענית ולהקדיש את כוחך לילדייך, החלטת לפרוש מהעבודה כשכירה ולהפוך להיות עצמאית שעובדת מהבית בשעות גמישות ובקצב עבודה נוח. כדי שתוכלי להתחיל לעסוק כעצמאית בעלת עסק באופן חוקי, עלייך לגשת לרשות המיסים כדי לפתוח תיק ולהתחיל לעבוד בפועל. 

לפני שתתחילי בהליכים הבירוקרטיים הדרושים לכך, עלייך לדעת כי קיימים הבדלים בין סוגי העסקים שעצמאיים יכולים לפתוח – כאשר עסק מסוג עוסק פטור נחשב כעסק הגמיש והנוח ביותר להתנהלות פיננסית. מה המשמעות של עוסק פטור, כיצד נכון לנהל עסק מסוג זה, האם כדאי לפנות לרואה חשבון וכמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור? על כך בשורות הבאות.

מהו עוסק פטור?

זהו עסק שאדם מחזיק באופן עצמאי, כאשר אותו אדם הוא הבעלים של החברה באופן רשמי. עסק מסוג זה אינו צריך לשלם מע"מ לרשויות, כיוון שסך הכנסותיו השנתיות אינן עולות על סכום של 100,491 ₪. משום כך עוסק פטור הוא עסק הפטור מתשלומי וגבייה של מע"מ, כל עוד סכום ההכנסות השנתי אינו עולה על הסכום הקבוע בחוק. 

כיוון שלא מתבצעת גבייה של מע"מ מהלקוחות, בעל עסק של עוסק פטור רשאי להנפיק חשבוניות וקבלות ללקוחותיו באופן שוטף ללא מע"מ, ולכן הדיווחים השוטפים לרשויות יתבצעו רק פעם אחת בשנה.

האם עוסק פטור חייב לשכור את שירותיו של רואה חשבון?

אין כל חובה לבעל עסק פטור להחזיק רואה חשבון, אך יש לקחת בחשבון כי רואה חשבון הוא בעל מקצוע המתמחה בניהול פיננסי מקצועי של עסקים, כך שנוסף לביצוע מעקבים וביקורות פיננסיים לייעול והגדלת רווחי החברה, רואה החשבון אחראי גם על התנהלות שוטפת מול הרשויות השונות אליהן בעל העסק מחויב לדווח בכל שנה. 

משום שההתנהלות הפיננסית של בעל עוסק פטור מול הלקוחות אינו כולל גבייה של מע"מ, ההליכים הבירוקרטיים מול הרשויות מסתכמים בדיווח שנתי בלבד, דבר שגם בעלי עסקים יכולים לעשות בכוחות עצמם באופן חד פעמי בכל שנה.

מה היתרונות של ניהול תיק עוסק פטור באמצעות רואה חשבון?

עוסק פטור יכול להנפיק חשבוניות וקבלות ללקוחות באופן דיגיטלי בעצמו וללא הסתמכות על רואה חשבון, וכך גם יש לו את היכולת לשמור את כל הקבלות והמסמכים הפיננסיים הדרושים במקרה של ביקורת מצד רשויות המס. מצד שני ישנם דוחות שנתיים שכל בעל עסק מוכרח למלא ולדווח בזמן, וכן גם בעל עוסק פטור שמוכרח להעביר דיווח עקבי אחר הכנסותיו השנתיות.

למרות שמדובר על מילוי דוח באופן חד פעמי פעם בשנה, ההתעסקות עם מילוי דוחות כאלו היא מורכבת וארוכה וכן גם מחייבת דיווח נכון ועדכני ללא טעויות. בכדי לחסוך זמן והתעסקות עם מילוי דוחות בירוקרטיים כאלו, כדאי כי כל עוסק פטור ייעזר ברואה חשבון שימלא את הדוחות במקומו. בדרך הזו בעל העסק יכול להמשיך בעיסוקיו השוטפים מבלי לפגוע בהספק ונפח העבודה, וכן גם הוא נמנע מדיווח מוטעה או לא נכון שעשוי להוביל לקנסות גבוהים ופרוצדורות בירוקרטיות סבוכות ולא נעימות.

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור?

כיוון שההתנהלות של עוסק פטור מול הרשויות נעשית רק פעם אחת במהלך השנה, עבודתו של רואה החשבון היא פשוטה וקלה יחסית כך ששכר הטרחה שלו יגבה בהתאם. ניתן לומר כי העלות של רואה חשבון לעוסק פטור תנוע בין 100-200 ₪ לחודש, שזוהי בעצם העלות של השקט הנפשי שבעל העסק מרוויח באופן שוטף במהלך ניהול העסק העצמאי שלו.

אילו שירותים כלולים בשכר הטרחה החודשי לרואה החשבון? 

כאשר רואה חשבון מעביר דיווחים כספיים לרשויות בשמו של בעל העסק, הוא מוגדר כמייצג הרשמי של העוסק הפטור כך שהוא מקבל מהן דיווחים שוטפים בעניינים בירוקרטיים בנוגע לעסק. שירותים אלו כלולים בשכר הטרחה של רואה החשבון, אך שירותים נוספים כמו הכנת דוחות חודשיים, הצהרת הון או פתיחת תיק לרוב אינם כלולים בתשלומים החודשיים.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
רואה חשבון ב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בחריש

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בעומר

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בתל-אביב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון ביפו

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!