פתיחת עסק אצל רואה חשבון

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

פתיחת עסק אצל רואה חשבון

היום, להיות עצמאי זה קל יותר מאי פעם. בעידן וירטואלי בו הכל מתנהל דרך המחשב והטלפון וגם באינטרנט, עכשיו קל יותר מתמיד להיות עצמאי ובאמת לנהל את ההכנסות וההוצאות שלך. תודה על המשך ההתעניינות, השאלות והבקשות. אנו שמחים להציג בפניכם את המדריך לפתיחת עסק. הוא נועד במחשבה עליך לעזור לך להקים ולנהל עסק עצמאי (עוסק מורשה / פטור). אז מה אתה עושה עכשיו? פשוט התחל עם מע"מ או מס הכנסה. שתיהן משימות שניתן לבצע אוטומטיות. היום קל להיעזר במישהו שיעשה זאת עבורך. לא עוד כתבות ארוכות ומלאות מילים ושיחות טלפון! – כל המידע מרוכז פה בצורה פשוטה וקלה! את כל ההתנהלות, החל מפתיחת התיק ועד לניהול השוטף של התיק, רואי חשבון/פלטפורמות דיגיטליות יכולות לעשות עבורכם, או רואה חשבון פתיחת עסק. כל מה שתצטרכו לעשות זה להיות איתם בקשר ולהגיש להם דיווחי הוצאות והכנסות.

מה מצריכה התנהלות כבעל עסק עצמאי?

בואו נתחיל:

פתיחת עסק אצל רואה חשבון – מדריך לעוסק העצמאי

מדריך זה מלמד:

  • אילו סוגי תיקים קיימים
  • השלבים בפתיחת תיק עצמאי
  • מול אילו גופים מתנהל בעל עסק עצמאי
  • מה זה ״הוצאות מוכרות״.

סוגי תיקים:

פתיחת תיק עסקי ברשויות המס עוברת תמיד דרך 3 מחלקות שונות. אם אתה עצמאי, עליך לפתוח עוסק או תיק עוסק פטור. שיקולים אלה נבדלים בעיקר לפי סוג העסק ובתדירות העסקאות שלהם מדי שנה.

אז מה הם ההבדלים?

  1. עוסק פטור: מי שמחזור ההכנסות שלו מהעסק אינו עולה על 100,491 ש”ח בשנה (נכון לשנת 2021) רשאי להיות עוסק פטור, עוסק פטור הוא עצמאי שאינו גובה מס ערך מוסף מלקוחותיו, ועל כן הוא פטור מדיווחים חודשיים או דו-חודשיים למע”מ (בניגוד לעצמאים אחרים). זו צורת ההתאגדות הזולה ביותר מבחינת עלויות תפעול חשבונאיות.
  2. עוסק מורשה: מי שמחזור ההכנסות שלו מהעסק עולה על 100,491 ש”ח (נכון לשנת 2021) בשנה חייב להיות עוסק מורשה, חייב לגבות מלקוחותיו מס ערך מוסף על כל עסקה ולהעביר את סכום הגבייה לרשות המסים. כלומר, הוא מוסיף לסכום העסקה עוד 17% מס. בהתאם, רשאי “להתקזז” על מע”מ בהוצאות שלו, כלומר להקטין את סכום הגבייה כאמור.

פתיחת עסק אצל רואה חשבון- השלבים בפתיחת תיק עצמאי:

  1. רישום במע״מ
  2. רישום במס הכנסה
  3. רישום בביטוח לאומי

את כל השלבים האלו רואה החשבון בפתיחת העסק יכול לבצע עבורכם!

הרישום בגופים השונים כולל:

שלב 1: רישום במע״מ:

במע”מ ממלאים ומגישים טופס 821. מהו סכום הכנסה שנתי? אם בדיעבד מתברר שדיווחתם על פחות מ 100,491 ש”ח וההכנסה בפועל גבוהה מסכום זה, יהיה צורך לשנות סטטוס מעוסק פטור לעוסק מורשה. לאחר הבדיקה תקבלו במקום אישור עוסק מורשה או פטור. כמובן שאת השלב הזה בפתיחת עסק רואה חשבון יכול לבצע עבורכם ולהחליט יחד איתכם איזה סטטוס (פטור/מורשה) נכון עבורכם.

שלב 2: רישום במס הכנסה

במס הכנסה ממלאים ומגישים דו”ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה. כמובן לא לשכוח להראות להם את אישור העוסק שקיבלתם כמה דקות קודם לכן. את האישור הרשמי של מס הכנסה אתם תקבלו תוך כמה ימים בדואר. לרוב לאחר מס’ שבועות תקבלו את פנקס מקדמות המס שתצטרכו לשלם, אלו ייקבעו בהתאם לגובה ההכנסות שדיווחתם בשלב הקודם. גם את ההרשמה במס ההכנסה רואה החשבון יכול יבצע עבורכם כחלק מפתיחת התיק שלכם אם תדרשו זאת כמובן.

שלב 3: ביטוח לאומי

את התיק בביטוח לאומי תוכלו לפתוח מהאינטרנט. כדי לפתוח תיק ביטוח לאומי צריך למלא דין וחשבון רב שנתי. לאחר בדיקת פרטיכם, ביטוח לאומי יקבע מהו הסכום החודשי שתצטרכו לשלם (גם, דרך האינטרנט). בכל אופן, אם אתם עובדים גם כשכירים, רוב הסיכויים שכל תשלומי ביטוח הלאומי לא תקפים לגביכם. רואי חשבון נוהגים לבצע גם את התהליך הזה. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון שידע מהי הדרך להוזיל את התשלומים לעלויות מינימליות. רואה חשבון יכול לעזור לך על ידי ביצוע שלבים אלה עבורך.

התנהלות שוטפת:

מזל טוב! אתה עצמאי עכשיו, אבל עדיין יש דברים שצריך להבין. בוא נעבור על סקירה כללית של הכספים שלך. אז עם זה, בואו נתחיל 🙂

  1. אתה קובע את השעות שלך ומחליט אילו ימים בשבוע עובדים הכי טוב.
  2. אתה מחליט מה יהיו הרווחים הכוללים שלך לשנה ומה אתה הולך לחסוך.
  3. רואה החשבון שלך מגדיר הפקדה אוטומטית לחשבון הבנק שלך מדי חודש, ואתה עושה את המיסים שלך בעצמך.
  4. אתה עוקב אחר כל ההוצאות שלך ואז מחלק אותן לשלוש קטגוריות: אישיות, עבודה ועסקית.
  5. אתה משלם מיסים על העסק שלך.
אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!