רואה חשבון להחזרי מס

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

רואה חשבון להחזרי מסרואה חשבון להחזרי מס

אנשים רבים בישראל זכאים להחזר כספי ממס הכנסה, איך אינם מודעים לכך. למעשה זו תופעה די נפוצה, כאשר מרבית מהאוכלוסייה לא מודעת לכך ולא מקבלת את הכסף המגיע לה. רואה חשבון יכול לעזור לכם להבין האם מגיע לכם החזר מס וכמה מגיע לכם. על כך נרחיב במאמר הבא.

 

רואה חשבון להחזרי מס- מהו החזר מס?

ישנם מקרים שונים בהם מגיע לאדם מסוים החזר כספי ממס הכנסה. בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאים, יהיה עליכם לשלם אחוז מסוים מהמשכורת שלכם למס הכנסה. שיעור המס שעליכם לשלם נקבע על פי חישוב שנתי של כלל ההכנסות שלכם. ההכנסות כוללות את המשכורת וכל הכנסה נוספת בין אם מדובר בשכר דירה על דירה שבבעלותכם, מענקים כמו מענק לידה, מענק מילואים, מענקי פציעה שניתנים מביטוח לאומי ועוד. על כל הכנסה יהיה עליכם לשלם מס הכנסה. כמובן שאצל עצמאים הסיפור מסובך אף יותר כיוון שאין עירבון למשכורת שלהם וכל שנה היא יכולה להשתנות מחדש. 

לכן, מס הכנסה מאפשר להגיש בקשה להחזרי מס שלאחריה יוחלט האם מגיע לכם החזר כספי או לא. החזר מס ניתן לקבל עד שש שנים רטרואקטיבית- כלומר, מסוף שנת המס הנוכחית ועד שש שנים אחורה. לכן, על מנת לא לאבד זכאות לכסף שמגיע לכם, חשוב לבדוק כל מספר שנים האם מגיע לכם החזר מס. להחזר המס מתווספים הפרשי הצמדה וריבית. 

על ידי ליווי וייעוץ פשוטים של רואה חשבון תוכלו לקבל החזרי מס נכבדים. 

מהו ייעוץ של רואה חשבון להחזרי מס? 

ייעוץ וליווי של רואה חשבון להחזרי מס מתחילים בראש ובראשונה בבדיקת רקע מקיפה. מה זה אומר? בדיקת הרקע מתחילה קודם כל בבירור ראשוני שנעשה על ידי שיחה עם הלקוח. בשיחה שמנהל רואה החשבון עם הלקוח הוא יברר מי הלקוח הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית. 

הנתונים האישיים של הלקוח יכולים להוביל להפחתת חובות המס ועל ידי כך לקבלת החזר מס גדול יותר, לכן, חשוב שבדיקת הרקע תתבצע כהלכה. 

על מנת שהבקשה להחזר מס תתקבל חשוב מאוד שיתבצע תיעוד מתאים. התיעוד למעשה יספק את האסמכתא הנדרשת לרשויות על כך שבוצעו התשלומים המדוברים שהופכים את הלקוח לזכאי להחזר מס. התיעוד כמובן יהיה תיעוד של ההכנסות וההוצאות של הלקוח. גם תיעוד שלא קשור באופן ישיר להכנסות הלקוח יכולות להוביל לזכאות להחזר מס. לדוגמא, תיעוד לגבי ביטוחים שונים כמו ביטוח חיים או ביטוח בריאות יכולים להביא להטבות מס. גם הפרשת פנסיה מביאה להטבות מס שונות. במידה והטבות המס לא מומשו והלקוח לא קיבל אותן, הוא יהיה זכאי להחזר מס. 

 

רואה חשבון להחזרי מס- נקודות זיכוי

למס הכנסה בישראל יש חוקים מורכבים שמתייחסים לכל אדם באופן שונה. כתוצאה מכך לא על כולם חלות אותן חובות מס ולא לכולם מגיעות אותן הטבות מס. 

המס מחושב באופן מדורג, כלומר קיימות מדרגות מס שמופעלות על בסיס הכנסה שנתית ולא על בסיס הכנסה חודשית. מדרגות המס מתעדכנות כל שנה מחדש והן למעשה קובעות את שיעור המס של אדם בהתאם לגודל הכנסתו ולנתונים נוספים. 

הנחה למשלמי המס, ניתנת על פי הניקוד המוענק להם. ניקוד זה מכונה בשם נקודות זיכוי. החזר המס נקבע בין היתר על פי נקודות הזיכוי המגיעות לאדם. במקרים רבים, האנשים אינם מודעים כלל לכך שמגיעות להן נקודות זיכוי בעקבות סעיפים שונים וכי המעסיק אינו עדכן את נקודות הזיכוי שלהם. במידה ונקודות הזיכוי לא עודכנו נכונה, אתם משלמים מס הכנסה יותר משאתם צריכים ואז תהיו זכאים להחזרי מס. נקודת זיכוי אחת במס שווה ל219 שקלים לחודש ו2,628 שקלים לשנה (נכון לשנת 2020). יש סיבות רבות לקבלת נקודות זיכוי ביניהן מחלה, לידה, גירושין, לימודים אקדמיים, שחרור משירות צבאי ועוד. במידה והנכם זכאים לנקודות זיכוי מס בשל אחת מהסיבות אך טרם עדכנתם את רשות המס או את המעסיק אתם זכאים להחזר מס. 

סיבה נוספת לקבלת החזרי מס היא תושבים שגרים ביישובים מסוימים וזכאים להנחה במס. 

הטיפ הכי טוב לקבלת החזרי מס הוא הוא לקבל ייעוץ מס. פקודת המס היא מורכבת וכוללת סעיפים רבים שמשתנים כל כמה שנים. לכן, מומלץ לקחת ייעוץ מס מקצועי מרואה חשבון.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!