האם ניתן לפתוח עוסק מורשה בע”מ?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

לפתוח עוסק מורשה בע”מהאם ניתן לפתוח עוסק מורשה בע”מ?

התשובה הקצרה היא – לא. 

אולי זה הגיע אחרי שנים של עבודה כשכיר, אולי תמיד ידעת, אבל זהו, סוף סוף החלטת לצאת לעצמאות. מזל טוב.

עכשיו צריך לפתוח תיק מול רשויות המס. אבל רגע, עוסק פטור או מורשה? ולמי ניגשים? למע"מ או למס הכנסה? ומה עושים עם ביטוח לאומי?

במאמר הקרוב תגלו מה זה עוסק פטור ומה זה מורשה. וכך תוכל לקבל החלטה מושכלת ונכונה.

אז עוסק פטור לא נדרש לגבות מס עסקאות מלקוחותיו, ולכן לכאורה, הוא יכול לפעול עם יתרון מסוים על המתחרים שלו ולהציע מחירים זולים יותר ללקוחות שלו. אבל, הוא גם לא מורשה לקבל החזרי מע"מ על ההוצאות. הן בעצם רלוונטיות רק לעוסק המורשה.

טעות רווחת היא, שעוסק פטור לא צריך לשלם בכלל מסים או תשלומי ביטוח לאומי. זה לא נכון. עוסק פטור, פטור רק מתשלומי מע"מ, לכן הוא גם לא נדרש להגיש דיווחים חודשיים למע"מ, והנהלת החשבונות שהוא מחויב בה לפי החוק פשוטה יותר.

יש לדעת, שלא כל עסק יכול להירשם כעוסק פטור, למשל, רוב בעלי המקצועות החופשיים, כמו: רופאים, אדריכלים, הנדסאים, יועצי מס, עורכי דין ורואי חשבון, ועוד מקצועות ותחומי פעילות, שהחוק מאפשר להם להירשם רק כעוסקים מורשים.

גם אלה שרשאים לפעול כפטורים, הם יורשו לפעול כך עד לרמת פעילות מסוימת. למעשה, עד רמת פעילות של כ-100,000 ש"ח בשנה, וממנה והלאה, יוכלו לפעול רק כמורשים, על כל מה שמתחייב כתוצאה מכך.

לסיכום, ישנם עסקים שלמרות שהם רשאים לפי כל התבחינים לפעול כעוסקים פטורים, הגדרתם ככאלה עלולה להסב להם נזקים כספיים, מה שנקרא "תאונות מס", ולהם דווקא עדיף להיות מורשים. בשביל כל זה ועוד הרבה, רצוי לקבל ייעוץ מקצועי,

אנו ממליצים לפנות ליועץ מס, שיבחן את המקרה שלך לגופו, יסביר לך את כל ההשלכות ויסייע לך במילוי כל המסמכים הנלווים להליך פתיחת התיק במוסדות.

אז יש לך עוד שאלות? נסביר בצורה שונה עכשיו. 

עכשיו רוצה לדבר קצת על ההחלטה האם לפתוח תיק של עוסק מורשה או לפתוח תיק של חברה בע"מ. רק חברה יכולה להירשם בע”מ, ולא ניתן להגדיר עוסק מורשה בע”מ. הרבה מאוד אנשים שמתחילים את העסק שלהם מתלבטים האם להקים תיק עוסק מורשה כעצמאי או לפתוח חברה בע"מ ואני אתן כמה נקודות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה.

אני באופן עקרוני ממליץ לאנשים בתחילת העסק הראשון שלהם להקים תיק של עוסק פטור.

למה? זה זול יותר, קל יותר, מהיר יותר, דורש ממך להגיש רק דוח שנתי למס הכנסה, אתה יכול לטפל בזה באופן עצמאי ולא צריך תמיד משרד של רואה חשבון או יועץ מס שיעזור לך וזה משהו שאתה גם יכול לסגור אותו הרבה יותר בקלות.

לעומת זאת, אם אתה רואה שהעסק הזה, ההכנסות שלו והרווחים הולכים להיות גבוהים, וגם יתרה מכך אתה מגייס משקיעים שרוצים מניות או אתה הולך להשקיע מתוך הרווחים בתוך העסק שלך, אני ממליץ להקים חברה בע"מ.

ניתן כמה הבדלים בין עוסק מורשה לחברה בע"מ:

עוסק מורשה- המס שאתה משלם הוא תמיד על הרווח השנתי שלך בסוף השנה, וזה לפי מדרגות המס יכול להגיע עד 48% מס שולי ועוד כ-17% ביטוח לאומי שזה מגיע כבר כמעט ל-65% על ההכנסות הגבוהות

לעומת זאת, בתיק של חברה בע"מ, יש לך את המס שאתה משלם על המשכורת שאתה מושך, אבל אם אתה לא מושך את כל הרווחים ומשאיר אותם בחברה, המס יהיה רק 25%.

ההבדל הוא מאוד משמעותי לאדם שרוצה להמשיך להשקיע בתוך העסק, ולקדם אותו.

דבר נוסף: אדם שפותח תיק של עוסק מורשה, העסק והוא זה אחד החובות של העסק זה החובות שלו ההתחייבויות של העסק זה ההתחייבויות שלו האחריות של העסק זה האחריות שלו, חלילה וקורה משהו – העסק נכשל, או שיש איזו תביעה מצד ג', או הרבה דברים אחרים שקורים בחיים, זה משליך עליו באופן אישי ועל הנכסים הפרטיים שלו, דהיינו, הבית שלו הרכב שלו, הפנסיה שלו.

לעומת זאת, בחברה בע"מ יש נתק בין בעל החברה לבין החברה עצמה. מי שעומד בפרונט מול האנשים, מול מזמיני השירות או מי שמקבל את המוצרים שאתה מוכר, זו החברה ואם יש איזושהי בעיה זו אחריות של החברה, יש נתק קשה מאוד לבוא אליך כבעל מניות ולהגיד לך אתה אחראי על מה שקרה בחברה, על החובות של החברה, או על הכשלים שקרו בחברה וכן הלאה.

בלתי אפשרי לפתוח עוסק מורשה בע”מ.

לסיכום, כאשר אתה בא להחליט האם להיות עוסק מורשה או חברה בע"מ:

אחד: מה המחזור השנתי? אני אתן לכם איזשהו מס' אצבע- אני אומר עסק שעושה מחזור מעל 2 מיליון ש"ח בשנה – צריך לשקול חברה בע"מ, אם לא, תישאר עוסק מורשה

שתיים: מהו הרווח השנתי? אני אומר אם הרווח השנתי מעל חצי מיליון ש"ח בשנה תשקול להיות חברה בע"מ. אם לא, שווה לבדוק את העניין להישאר עוסק מורשה

שלוש: האם אתה מגייס משקיעים או שותפים- ואז זה יהיה רק חברה, או אם יש לך אחריות צד ג' שעלולה להשליך עליך?

 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
דוח שנתי לעוסק מורשה
דוח שנתי לעוסק מורשה

דוח שנתי לעוסק מורשה אהבת הבישול והמטבח גרמה לכם לעשות הסבת מקצוע, ולהתחיל למכור מאכלים טעימים ובריאים מהבית ללקוחות שונים ברחבי הארץ. כיוון שמדובר על

רואה חשבון לעוסק מורשה
רואה חשבון לעוסק מורשה

רואה חשבון לעוסק מורשה כאשר רוצים לפתוח עסק עצמאי בארץ צריך לקחת בחשבון כי הדבר כרוך בקשיים רבים. יש להתנהל עם בירוקרטיה רבה, מול הרשויות.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!