עוסק מורשה בע"מ – כל מה שאתם צריכים לדעת

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

אחת ההחלטות הראשונות שתתבקשו לקבל לאחר פתיחת עסק היא הסיווג של העסק כעוסק פטור, עוסק מורשה בע"מ או חברה בע"מ. כל אחד מהסיווגים מביא עמו יתרונות וחסרונות כאשר הבחירה הנכונה היא זו שתואמת את היקף הפעילות העסקית, תחום העיסוק, הרווח הצפוי, רמת הסיכון ומאפיינים נוספים. אנו נסביר כאן מתי כדאי לפתוח עוסק מורשה בע"מ ומה ההבדל בין עוסק מורשה בע"מ לבין חברה בע"מ. התייעצות עם רואה חשבון חיונית להבנה מלאה של כל הזכויות והחובות שמתלוות לבחירה.

מתי צריך לפתוח עוסק מורשה בע"מ?אחת ההחלטות הראשונות שתתבקשו לקבל לאחר פתיחת עסק היא הסיווג של העסק כעוסק פטור, עוסק מורשה בע"מ או חברה בע"מ.

החוק בישראל אינו מאפשר פעילות עסקית ללא פתיחת תיקים בביטוח הלאומי, מס הכנסה ומע"מ. מעמד של עוסק מורשה בע"מ נדרש מבעלי מקצועות חופשיים שאינם מורשים לפעול במתכונת של עוסק פטור. כמו כן, אם מחזור הרווח השנתי שלכם עולה על 100,000 ₪, אין טעם לפתוח עוסק פטור וכדאי מראש לפעול במתכונת של עוסק מורשה.

מה הלקוחות שלכם מעדיפים?

אם רוב הלקוחות שלכם הם לקוחות עסקיים, הם יעדיפו שתפתחו עוסק מורשה בכדי שיוכלו להתקזז על המע"מ. במידה ורוב הלקוחות שלכם פרטיים, לא תהיה להם אפשרות להזדכות על המע"מ והם ייאלצו לספוג תוספת של 17% למחיר. אתם כעסק חדש רשאים לקבל החזר מע"מ בעבור ההוצאות שכרוכות בהקמת העסק (עוסק פטור אינו זכאי לקבל החזר מע"מ בעבור הוצאות ההקמה).

איך מקימים עוסק מורשה בע"מ?אנו נסביר כאן מתי כדאי לפתוח עוסק מורשה בע"מ ומה ההבדל בין עוסק מורשה בע"מ לבין חברה בע"מ.

הקמה של עוסק מורשה בע"מ דומה מאוד להליך הקמת עוסק פטור. בשני סוגי העסקים יהיה עליכם לפתוח תיק במע"מ, תיק במס הכנסה ותיק בביטוח הלאומי. מספר העוסק המרשה שלכם יהיה מספר תעודת הזהות של בעליו. הליך הקמת חברה בע"מ נחשב מורכב וממושך יותר היות והוא דורש פנייה אל רשם החברות, הצגת תקנון, הצהרת דירקטורים, בחירת שם, תשלום של אגרת רישום. שימו לב, רשם החברות רשאי שלא לאשר את הקמת החברה.

מה זה בכלל עוסק מורשה בע"מ?

מעמד של עוסק מורשה בע"מ מיועד למקרים בהם אדם מקים עסק עצמאי וחוקי. עוסק מורשה נדרש להירשם במע"מ ולפתוח תיקים במס הכנסה וביטוח לאומי. אם מחזור העסקאות השנתי של העסק עולה על 100,000 ₪ (תקרה הסכום שנקבעה באותה השנה לעוסקים פטורים), יש להירשם מראש כעוסק מורשה. מעמד של עוסק מורשה מחייב גביית מע"מ מהלקוחות בשיעור של 17% (מע"מ עסקאות). את המע"מ שהעוסק המורשה שילם בעבור ההוצאות שלו ניתן לקזז במתכונת של מע"מ תשומות.

דיווחים של עוסק מורשהמעמד של עוסק מורשה בע"מ נדרש מבעלי מקצועות חופשיים שאינם מורשים לפעול במתכונת של עוסק פטור. כמו כן, אם מחזור הרווח השנתי שלכם עולה על 100,000 ₪

עסק שמוגדר כעוסק מורשה מחויב לדווח על מע"מ וגם לשלם אותו בכל חודש במידה והמחזור השנתי שלו גבוה ממיליון וחצי ₪. עוסקים מורשים שהיקף העסקאות שלהם נמוך ממיליון וחצי שקלים נדרשים בדיווח אחת לחודשיים. מע"מ תשומות מקזזים מהמע"מ עסקאות בכל דיווח ומשלמים רק בעבור ההפרש.

הפקת חשבונית מס של עוסק מורשה בע"מ

בעבור כל עסקת מכירה או מתן שירות יש להנפיק חשבונית מס קבלה באמצעות מערכת חשבונות ממוחשבת או בעזרת פנקס קבלות ידני. יש לציין בחשבונית את הפרטים של הלקוח, הפרטים של העסקה, המחיר ששולם, הכמות, שיטת התשלום וכמובן גם להוסיף מע"מ בגובה של 17%.

אלו מסמכים צריך בשביל לנהל עסק?מה ההבדל בין עוסק מורשה בע"מ לבין חברה בע"מ? חברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת ועצמאית.

במעמד פתיחת העסק תקבלו "תעודת עוסק מורשה" אותה עליכם לשמור ולהציג בפני לקוחות לפי בקשה שלהם. אתם צפויים לקבל גם אישור ניהול ספרים ואישור ניכוי מס במקור. יש לשמור את המסמכים הללו ולהציג אותם בפני לקוחות לפי צורך. את ניהול הספרים יש לבצע על פי הוראות ניהול הספרים שקבועות בחוק. המסמכים מהווים אסמכתא לכך שאתם פועלים בהתאם לחוק.

מה ההבדל בין עוסק מורשה לבין עוסק פטור?

בעוד עוסק מורשה נדרש לגבות מע"מ ולשלם מקדמות מע"מ, עוסק פטור אינו עושה זאת. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שעוסק פטור אינו רשאי להזדכות על מע"מ ששולם בעסקאות או על המע"מ בהוצאות הקמת העסק. אם רוב הלקוחות שלכם עסקיים, סיווג של העסק כעוסק מורשה יאפשר להם להזדכות על המע"מ. במידה ורוב הלקוחות שלכם פרטיים ויש לכם את האפשרות לפעול במתכונת של עוסק פטור- עשו זאת ותחסכו להם את הצורך בתוספת של 17% למחיר (מע"מ).

מה ההבדל בין עוסק מורשה בע"מ לבין חברה בע"מ?ניהול פיננסי שוטף של חברה בע"מ נחשב מורכב יותר בהשוואה לניהול של עוסק מורשה בע"מ.

חברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת ועצמאית. במידה ומוגשת תביעה משפטית נגד חברה בע"מ הרכוש של בעליה מוגן (אלא אם מדובר במעשה לא חוקי). במידה והאופי של הפעילות העסקית מהווה סיכון כדאי לפעול במתכונת של חברה בע"מ. ניהול פיננסי שוטף של חברה בע"מ נחשב מורכב יותר בהשוואה לניהול של עוסק מורשה בע"מ. חברה בע"מ צפויה לשלם סכומים גדולים יותר לרואה החשבון. גם הקמה של חברה בע"מ נחשבת מורכבת יותר.

אם אתם מתלבטים איזה סיווג הכי מתאים לעסק שלכם פנו עוד היום אל משרד רואה חשבון לקבלת מידע והתייעצות. עשו לעצמכם הרגל לקבל החלטות נכונות על בסיס ידע וניסיון.

 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
דוח שנתי לעוסק מורשה
דוח שנתי לעוסק מורשה

דוח שנתי לעוסק מורשה אהבת הבישול והמטבח גרמה לכם לעשות הסבת מקצוע, ולהתחיל למכור מאכלים טעימים ובריאים מהבית ללקוחות שונים ברחבי הארץ. כיוון שמדובר על

רואה חשבון לעוסק מורשה
רואה חשבון לעוסק מורשה

רואה חשבון לעוסק מורשה כאשר רוצים לפתוח עסק עצמאי בארץ צריך לקחת בחשבון כי הדבר כרוך בקשיים רבים. יש להתנהל עם בירוקרטיה רבה, מול הרשויות.

רואה חשבון ב{ARIM}
דוח שנתי לעוסק מורשה מחיר

דוח שנתי לעוסק מורשה מחיר כאשר פותחים עוסק מורשה חשוב להבין את החובות הכרוכות בכך. אחת החובות של עוסקים מורשים היא להגיש דוח שנתי על

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!