רואה חשבון פתיחת עסק – מה לא מספרים לכם?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

הקמת עסק חדש כרוכה בעבודה רבה. צפויה לכם שנה שלמה של עבודה קשה ומאומצת. אך אם תשאלו את רוב בעלי העסקים בישראל האם הם מצטערים שהקימו עסק? הם ישיבו בשלילה. כשיש לכם עסק משלכם אתם נהנים מחופש קבלת החלטות. הרבה עובדים שכירים שלא הצליחו לקום מהמיטה ולהגיע לעבודה בזמן משנים את התנהגותם כאשר מדובר בעסק שלהם. אם אתם עומדים בפני הקמת עסק חדש סביר להניח שחלק מהסובבים אתכם ינסו להניע אתכם מהרעיון. אנחנו כאן בכדי לומר לכם שפתיחת עסק היא לא עסק מסובך. עם ליווי של רואה חשבון פתיחת עסק מתאפשרת בתוך יום אחד.

איפה צריך לרשום עסק חדש?אנחנו כאן בכדי לומר לכם שפתיחת עסק היא לא עסק מסובך. עם ליווי של רואה חשבון פתיחת עסק מתאפשרת בתוך יום אחד.

החוק בישראל קובע חובת רישום ב-3 מוסדות לכל עסק חדש. על מנת להיות מסוגלים להנפיק חשבונות ולנהל באופן חוקי את תשלומי המס עליכם להסדיר רישום מול הרשויות. את הרישום אפשר לבצע באופן עצמאי או בעזרת רואה חשבון. רוב בעלי העסקים הקטנים והגדולים בוחרים לשכור רואה חשבון פתיחת עסק ולחסוך לעצמם זמן וכסף. עם ליווי של רואה חשבון אתם מתפנים לטפל בהקמת העסק בראש שקט. בישראל הקמת עסק דורשת רישום ב-3 מוסדות עיקריים : ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ.

מה צריך להחליט לפני הרישום של העסק?רוב בעלי העסקים הקטנים והגדולים בוחרים לשכור רואה חשבון פתיחת עסק ולחסוך לעצמם זמן וכסף.

לפני שאתם יוצאים לדרך לרישום של העסק החדש בסניף המקומי של הביטוח הלאומי, מס הכנסה או מע"מ, עליכם לקבל את ההחלטות הבאות:

  1. סוג העסק (עוסק זעיר, עוסק מורשה, חברה בע"מ)
  2. ענף פעילות
  3. שם העסק
  4. בעלות

החוק אינו מאפשר התחלת פעילות עסקית טרם הסדרת הרישום. ניתן להירשם לפני תחילת הפעילות אך לא להתחיל לפעול לפני שהרישום הוסדר במלואו. כולנו יודעים שהקמת עסק כרוכה בעבודה רבה, לכן, רוב בעלי העסקים שוכרים רואה חשבון פתיחת עסק וחוסכים לעצמם זמן, כסף וטעויות של מתחילים.

מה צריך לעשות בשביל לפתוח עסק במע"מ?כולנו יודעים שהקמת עסק כרוכה בעבודה רבה, לכן, רוב בעלי העסקים שוכרים רואה חשבון פתיחת עסק וחוסכים לעצמם זמן

תחנת הרישום הראשונה בעבור העסק החדש שלכם תהיה משרדי המע"מ. אתם משויכים אל משרד מע"מ מקומי בהתאם לכתובת בה פועל העסק. בקשת הרישום דורשת צילום תעודת זהות בתוספת ספח (אפשרי גם צילום דרכון או רישיון נהיגה), אישור על ניהול חשבון בנק וטופס 821 חתום.

רישום במע"מ לעוסק פטור

בעלי עסקים קטנים שהמחזור שלהם נמוך מ-100,000 ₪ (הסכום מתעדכן אחת לשנה) רשאים להירשם כעוסקים פטורים. שימו לב שרישום העסק כעוסק פטור אינו מתאפשר במקרים של מקצועיות חופשיים כמו רפואה, ייעוץ, תיווך, ראיית חשבון וכן הלאה. החוק קובע חובת רישום במע"מ לכלל העסקים כאשר רק לאחר קבלת אישור על פתיחת התיק יבוצע סיווג של עוסק פטור או מורשה.

רואה חשבון פתיחת עסק מסביר על תיק במס הכנסהרואה חשבון פתיחת עסק מסביר על פתיחת  תיק במס הכנסה בעת פתיחת העסק

בסמוך לפתיחת התיק במע"מ (כדאי באותו יום) תתבקשו לפתוח גם תיק במס הכנסה. על מנת לפתוח את התיק תתבקשו להגיש טופס 5329. אין חובה להגיע פיזית אל משרדי מס הכנסה אך כדאי לעשות זאת בשביל לזרז את התהליך. בהתאם למאפיינים של העסק יש להגיש בקשה לפטור מניכוי מס במקור. אם אתם מתכננים להעסיק עובדים עליכם לציין זאת. קיימים מקרים בהם בעל עסק עצמאי שאינו מעסיק עובדים נדרש בכל זאת לפתוח תיק ניכויים.

רישום עסק חדש בביטוח לאומי

כבעלי עסק עצמאי אתם נדרשים לשלם דמי ביטוח לאומי בהתאם להכנסה. רישום בביטוח לאומי דורש טופס 6101 (אפשר למצוא אונליין) כאשר עליכם להעביר את הטופס אל הסניף אליו משויך העסק. אין להתחיל את העבודה ללא קבלת אישור לפתיחת תיק מהביטוח הלאומי. עבודה ללא קבלת אישור מהביטוח הלאומי משמעה עבודה ללא כיסוי ביטוחי.

במעמד הרישום תתבקשו לציין נתוני הכנסה לקביעת המעמד : עצמאי או עצמאי שאינו עונה להגדרה. את התשלום החודשי לביטוח הלאומי תתבקשו להסדיר באמצעות הוראת קבע או שוברים לתשלום. הדיווח שלכם על נתוני ההכנסה צפוי לקבוע את תשלום דמי הביטוח ואת סכום הפיצוי שתקבלו במידת הצורך. חשוב לציין שבסוף השנה מתבצע חישוב נוסף על בסיס נתוני ההכנסה בפועל ובהתאם נדרש תשלום נוסף או ניתן החזר.

האם חייבים לפתוח חשבון בנק עסקי?

התייעצות עם רואה חשבון פתיחת עסק צפויה לחסוך לכם הרבה זמן  וכסף.
 

אפשר לשלב את הפעילות של העסק בחשבון הבנק הפרטי שלכם אך ההמלצה היא על פתיחת חשבון עסקי נפרד להפרדה בין ההוצאות העסקיות לבין ההוצאות הפרטיות. ההפרדה בין החשבונות הופכת את המעקב אחר ההוצאות של העסק לפשוטה יותר. עם חשבון בנק עסקי ניתן להכיר בהוצאות מימון (עמלות בנקים וריבית בנק) כהוצאות של העסק, חוזה שכירות ועוד. כדרי להתייעץ עם רואה חשבון לגבי הוצאות שאפשר לשייך אל העסק לטובת זיכוי מס.

יש לכם שאלות נוספות על הכרה בהוצאות כלליות כהוצאות עסקיות? התייעצות עם רואה חשבון פתיחת עסק צפויה לחסוך לכם הרבה כסף. עם רואה חשבון מנוסה לצדכם כל 3 התיקים יפתחו ללא מעורבות שלכם. בעלי עסקים מצליחים יודעים להקיף את עצמם באנשי המקצוע הטובים ביותר. אל תתפשרו על פחות מרואה חשבון מנוסה, מסור, אמין, אדיב וזמין.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
רואה חשבון ב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בחריש

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בעומר

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון בתל-אביב

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

רואה חשבון ביפו

הקמת עסק עצמאי וניהולו הם לא דבר קל. בעל העסק צריך להתמודד מול הרשויות ולדעת כיצד להתנהל איתן. על מנת להצליח להתנהל נכון ולא להסתבך

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!