פתיחת תיק עוסק פטור – כל מה שצריך לדעת

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

פתיחת תיק עוסק פטורפתיחת תיק עוסק פטור – כל מה שצריך לדעת

עוסק פטור (לשעבר "עוסק זעיר") הינו עסק קטן עד בינוני אשר סך ההכנסות השנתיות שלו לא עולות על סכום המשתנה מעת לעת (נכון לינואר 2019 הסכום עומד על 100,187 ₪ – ניתן לראות את הסכום המעודכן באתר רשות המסים) ועומד בקריטריונים הקבועים בחוק. לעצמאיים המוגדרים עוסקים פטורים ניתנות הקלות בדיווח ההכנסות במקביל לפטור מגביית ומתשלום מע"מ על הכנסות העסק. במקרים מסוימים, אנשים הרשומים כעוסקים פטורים יכולים להקים ולפתח עסקים משלהם מבלי להתמודד עם מיסים טורדניים. כמו גם להתמודד בצורה נוחה יותר עם תשלומי המסים השונים, בהתאם לגובה ההכנסות שלך. על מנת לקבל מעמד של עוסק פטור יש להגיש בקשה לאגף המע"מ – והדרך המומלצת ביותר לעשות זאת היא בעזרת רואה חשבון מקצועי אשר ילווה אותך לאורך התהליך. כיצד פותחים עוסק פטור פתיחה של תיק עוסק פטור משמעותה הגשת בקשה להירשם כעוסק פטור ברשויות הממשלתיות השונות וביניהן מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. ההרשמה מצריכה ממך הגעה פרונטלית למשרדי הרשויות השונות ומילוי הטפסים הנכונים לבקשה ועל מנת לקבל מעמד של עוסק פטור עלייך לעבור את השלבים הבאים: פתיחת תיק עוסק פטור במע"מ, תהליך זה כולל מילוי טופס 821 ויש להצטייד בצילומים של תעודת הזהות שלך, חוזה השכירות של הדירה או מקום העסק והסמכות שלך לתחום העיסוק הרלוונטי.

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה, לצורך פתיחת התיק יש למלא טופס 5329 ולספק צילום של תעודת הזהות שלך, חוזה שכירות של מקום העסק ובקשה לניקוי מס במקור בעזרת טופס 2542. הודעה על שינוי סטטוס עיסוק לביטוח הלאומי, לצורך התאמת התיק האישי שלך יש למלא טופס 6101 ולהתכונן לתשלום חודשי של דמי הביטוח הלאומי – המשתנים לפי גובה ההכנסה. במשרד רואי חשבון העוסק בתחום, יעזרו לך למלא את כל הניירת הדרושה, ובאמצעות ייפוי כוח ייצגו אותך מול כל הרשויות ויתנו לך עזרה והכוונה מקצה לקצה. סיוע מאת גורם מקצועי יעזור לך לנצל את מלוא הזכויות של עוסק פטור ויוודא כי כל החובות שלך ידועות לך מראש .

סוף סוף קיבלת את ההחלטה לפתוח עסק משלך! אתם מתרגשים, חולמים כבר על כל מה שתעשו בעסק ורק דבר אחד קטן עומד ביניכם לבין הגשמת החלום שלכם – עליכם לפתוח תיק של עוסק פטור ואינכם יודעים כיצד לעשות זאת והיכן. התהליך הבירוקרטי של פתיחת עוסק פטור אולי נראה ונשמע מסובך אבל בעצם הוא פשוט מאוד. כל מה שצריך לדעת הוא מהם השלבים לפתיחת עוסק פטור ולעקוב אחריהם באופן מסודר.

השלבים לפתיחת עוסק פטור

השלב הראשון בתהליך לפתיחת עוסק פטור הוא לגשת למשרדי מע"מ שבעירכם ולפתוח שם תיק לעסק שלכם. שם תדרשו למלא טופס שמספרו 821 והוא מהווה בקשת רישום לצרכי מס ערך מוסף. למשרדי המע"מ עליכם להגיע מצוידים במסמכים אישיים מזהים, חוזה שכירות, תעודת הסמכה למקצוע בו אתם עוסקים אם נדרשת כזו על פי חוק ועוד.

זהו הליך יחסית קצר ומדובר בפרוצדורה ביורוקרטית בלבד, ללא עלויות נסתרות. עם זאת, חשוב להתייעץ עם רואה חשבון לפני פתיחת התיק במע"מ כדי לבדוק האם סוג העיסוק שלכם מאפשר לכם להיות עוסקים פטורים. ישנם מקצועות המחייבים אתכם לפתוח עסק חדש מסוג עוסק מורשה בלבד.

השלב השני

השלב השני בפתיחת תיק של עוסק פטור הוא לגשת למס הכנסה ולפתוח גם שם תיק. בעת פתיחת התיק במס הכנסה תדרשו למלא טופס שמספרו 5329, שהוא בעצם דין וחשבון על פרטים אישיים ומקורות הכנסה. גם למס הכנסה עליכם להגיע עם תעודת הזהות שלכם וחוזה שכירות. כשכיר, אולי אתה תוהה כיצד מסמכי מס העבודה שלך מטופלים על ידי העסק שלך. אם אתה בעל עסק, חשוב לוודא שכל ההתאמות הנדרשות מתבצעות. אם אינכם בטוחים אילו מסמכים עליכם להביא עמכם, במקרה שכזה אתם תמיד יכולים להיכנס לאתר האינטרנט של מס הכנסה ולקרוא שם. באתר קיימים מדריכים מפורטים בנושאים אלו ואחרים.

השלב השלישי

השלב השלישי בפתיחת תיק של עוסק פטור הוא לפנות למשרדי ביטוח לאומי ולמלא שם את טופס 6101 – דין וחשבון רב שנתי. את הטופס הזה, כמו גם את הטפסים הקודמים שצוינו, תוכלו להוריד באתרי האינטרנט השונים ולמלא מראש או שתוכלו למלא אותם במקום.

להיעזר ברואה חשבון

את התהליך המלא של פתיחת תיק עוסק פטור תוכלו לבצע בעצמכם או שתוכלו להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. גם אם תחליטו בסוף לעשות זאת בעזרת רואה חשבון, לא תוכלו להתחמק מאיסוף המסמכים האישיים הנדרשים וכמובן שתדרשו להחליט בעצמכם כיצד תרצו להפיק את הקבלות שלכם – באופן ממוחשב או ידני. הדבר נכון גם לגבי חשבונית עסקה. שאינה כמו חשבונית מס אותה רשאי להפיק רק עוסק מורשה, היא מסמך המהווה דרישת תשלום ללקוח. המסמך מהווה עדות לכך שבעל העסק והלקוח הסכימו על תנאי העסקה.

 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!