עוסק פטור פתיחת תיק – הדרך הכי קלה ובטוחה

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

החוק בישראל מחייב דיווח על הכנסות כך שבעלי עסקים מחויבים להנפיק קבלה, לרשום לשלם מס בעבור כל עסקה. נוהל עוסק פטור פתיחת תיק נועד להבטיח התנהלות חוקית ומסודרת מול רשויות המס. על עוסק פטור לפתוח 3 תיקים (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי) ולהקפיד להגיש את כל הדוחות בזמן.  התנהלות מקצועית ומסודרת מונעת טעויות ומבטיחה שקיפות מוחלטת מול רשויות המס. אם אתם נמצאים בשלבים ראשונים של הקמת העסק שלכם, העצה הטובה ביותר שתוכלו לקבל היא פנייה מוקדמת ככל האפשר אל רואה חשבון.

האם הליך עוסק פטור פתיחת תיק חייב רואה חשבון?

נוהל עוסק פטור פתיחת תיק נועד להבטיח התנהלות חוקית ומסודרת מול רשויות המס.
 

אין ספק שהתנהלות של עוסק פטור מול רשויות המס פשוטה הרבה יותר בהשוואה לזו של עוסק מורשה או חברה בע"מ. בכל זאת, נמליץ לעוסקים פטורים שלא לוותר על ליווי ראשוני. אין ידיעה או הבנה חלקית של תקנות המס עלולה לסבך אתכם בצרות. פקידי השומה מגלים אפס סבלנות כלפי טעויות של עוסקים פטורים מתחילים או וותיקים.

ממש כפי שלא תעמדו מול בית המשפט ללא עורך דין מהטובים בתחום, כך גם לא תוותרו על ייצוג של רואה חשבון מול רשויות המס. בהשקעה של כמה מאות שקלים אתם חוסכים לעצמכם התעסקות מתישה עם בירוקרטיה. רואה חשבון מקצועי יידע להנחות אתכם כיצד לנצל נכון את ההוצאות המוכרות להפחתת תשלומי המס.

מי יכול לפעול בישראל כעוסק פטור?

הליך עוסק פטור פתיחת תיק מתאים בעבור עסקים שמוכרים מוצרים או נותנים שירות שלא במתכונת של מלכ"ר או מוסד כספי.
 

פתיחת תיק עוסק פטור אפשרית בעבור עסקים קטנים שמחזור העסקאות השנתי שלהם אינו עובר את הסכום המקסימלי שקבוע בחוק. הסכום השנתי המקסימלי שעוסק פטור רשאי להרוויח הוא כ-100,000 ₪. הליך עוסק פטור פתיחת תיק מתאים בעבור עסקים שמוכרים מוצרים או נותנים שירות שלא במתכונת של מלכ"ר או מוסד כספי. אין צורך בפתיחת תיק עוסק פטור במידה ומדובר בעסקה חד פעמית. במידה ומחזור העסקאות של העסק גדל יש לגשת אל משרדי מע"מ ולשנות את הסיווג.

שימו לב, הליך עוסק פטור פתיחת תיק אינו מתאפשר בעבור עוסקים ברשימת המקצועות שרשומים ברשימת החייבים לפעול במתכונת של עוסק מורשה.

יתרונות של עוסק פטור

  1. פטור מתשלום מע"מ
  2. פטור מהגשת דוחות חודשיים לדיווח מע"מ
  3. פטור מניכוי מס במקום בכפוף לקבלת אישור מרשות המסים

חסרונות של עוסק פטור פתיחת תיק באים בידי ביטוי בכך שלא ניתן להוציא חשבוניות מס על הכנסות אלא רק קבלות. כמו כן, לא ניתן לבצע קיזוז מס תשומות בעבור הוצאות.

מתי עוסק פטור מוציא קבלות?חסרונות של עוסק פטור פתיחת תיק באים בידי ביטוי בכך שלא ניתן להוציא חשבוניות מס על הכנסות אלא רק קבלות.

החוק מנחה את העוסקים הפטורים להנפיק קבלה מיד כאשר הם מקבלים תקבול. יש לציין בקבלה את האופן בו התשלום ניתן. עוסק פטור אינו מפיק חשבוניות מס ואינו גובה מע"מ. בהתאם, עוסק פטור גם לא מזדכה על מע"מ. את הקבלה יש להעביר אל הלקוח במעמד מתן התשלום או מיד לאחר מכן.

איך פותחים תיקים לעוסק פטור?

הליך עוסק פטור פתיחת תיק דורש 3 תיקים : תיק במע"מ, תיק במס הכנסה, תיק בביטוח הלאומי. עוסק פטור רשאי לפתוח את התיקים ולנהל את הקשר עם רשויות המס בעצמו או באמצעות רואה חשבון. פתיחת התיקים דורשת הגשת טפסים ומסמכים בהתאם לנדרש. סדר הפעולות המומלץ הוא: פתיחת תיק במע"מ, פתיחת תיק במס הכנסה, פתיחת תיק בביטוח לאומי.

מה עוסק פטור צריך לעשות בשביל לפתוח תיק במע"מ?עוסק פטור פתיחת תיק דורש הגעה פיזית אל משרדי המע"מ, לא ניתן לפתוח את התיק אונליין.

עוסק פטור אינו משלם או גובה מע"מ אך הוא נדרש בכל זאת להירשם ולפתוח תיק. יש לפתוח תחילה את התיק במע"מ ורק לאחר מכן אפשר יהיה להתקדם הלאה בתהליך ולפתוח תיק במס הכנסה וביטוח לאומי. הטופס הדרוש לפתיחת התיק הוא טופס 821 בו תתבקשו למלא פרטים אישיים, שם של העסק, כתובת העסק ומחזור עסקאות שנתי. המסמכים הדרושים לפתיחת תיק במע"מ : צילום תעודת זהות כולל ספח, חוזה שכירות/קנייה של מקום לפעילות העסקית (לא חובה), אישור על קיום חשבון בנק.

עוסק פטור פתיחת תיק דורש הגעה פיזית אל משרדי המע"מ, לא ניתן לפתוח את התיק אונליין. עוסקים פטורים שפותחים את התיקים באמצעות רואה חשבון פטורים מהגעה פיזית אל משרד המע"מ. לאחר פתיחת התיק, עוסק פטור נדרש רק בהגשת הצהרה שנתית למע"מ.

מה עוסק פטור צריך לעשות בשביל לפתוח תיק במס הכנסה?הליך עוסק פטור פתיחת תיק במס הכנסה ניתן לבצע אונליין.

החוק בישראל קובע חובת תשלום מס הכנסה בעבור כל הכנסה חייבת (אדם פרטי ועסק). חשוב להבין שיש הבדל בין מס הכנסה לבין מע"מ, אלו הם שני גופים שונים ואתם נדרשים להתנהל אל מול כל אחד מהם בנפרד. על מנת לפתוח תיק במס הכנסה לעוסק פטור יש למלא טופס 5329. בטופס תתבקשו למסור פרטים אישיים ולהצהיר על מקורות ההכנסה שלכם. יש להזמין בטופס בקשת פתיחת תיק במס הכנסה את מספר התיק שנפתח במע"מ. על כן, יש לפתוח תחילה את התיק במע"מ ורק לאחר מכן את התיק במס הכנסה. הליך עוסק פטור פתיחת תיק במס הכנסה ניתן לבצע אונליין.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!