עוסק פטור ממס – המשמעות האמתית של הפטור

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

אם אתם מתכננים הקמת עסק חדש וכולם ממליצים לכם לפעול במתכונת של עוסק פטור ממס, כדאי שתבינו תחילה את המשמעות של הדברים. אין ספק שיש לעוסק פטור חיים קלים בהשוואה לבירוקרטיה שנדרשת מעוסק מורשה, אך לא ניתן לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה. עוסק פטור ממס מוגבל למחזור הכנסות שנתי של 100,000 ₪. הסכום מתעדכן בכל שנה כך שכדאי להתעדכן. כמו כן, לא בכל תחומי העיסוק אפשר לפעול כעוסק פטור.

מה זה אומר עוסק פטור ממס?באשר למע"מ, עוסק פטור ממס אכן לא משלם מע"מ אך הוא גם לא גובה אותו או מזדכה עליו

רבים טועים לחשוב שעוסקים פטורים אינם נדרשים לשלם מס כלל. בפועל, עוסק פטור מתבקש לשלם מס הכנסה בדיוק כמו כל עובד אחר שיש לו הכנסה בישראל. הפטור מתשלום מס הכנסה ניתן רק כאשר העוסק אינו מגחי לסכום חבות. באשר למע"מ, עוסק פטור ממס אכן לא משלם מע"מ אך הוא גם לא גובה אותו או מזדכה עליו. עוסק פטור אינו רשאי להזדכות על מע"מ בהוצאות. דמי ביטוח לאומי עוסקים פטורים משלמים בהתאם לגובה ההכנסה בדיוק כמו כל עובד אחר.

כמה מס עוסק פטור ממס משלם?

את סכום המס מחשבים על בסיס גובה ההכנסה החייבת לפי מדרגות המס שקבועות בחוק. הכנסה חייבת היא סכום הרווח הסופי של העסק (הכנסות פחות הוצאות = סך הכנסה חייבת). ככל שאתם מרוויחים יותר כך גם תתבקשו לשלם יותר מס. חושדים שאתם משלמים יותר מדי? רואה חשבון מנוסה יידע להסביר לכם כיצד מחשבים את המס בהתאם למדרגות ולבדוק האם אכן שלמתם מס עודף. במידה ושלמתם יותר מדי מס, יש לכם זכות מלאה לקבל החזר.

דיווחי חובה של עוסק פטור ממסכל עוסק פטור ממס מחויב בדיווחים למס הכנסה ולביטוח הלאומי.

על מנת להסדיר את תשלומי המס כחוק ללא טעויות או תשלומים מיותרים אתם זקוקים לרואה חשבון מנוסה. חשוב להבהיר שאי ידיעה אינה פוטרת אתכם מעונש. בעבור איחורים בתשלום המס או דיווחים שגויים/שקריים אתם צפויים לשלם קנסות גבוהים ואף למצוא את עצמכם מואשמים בפליליים. כל עוסק פטור ממס מחויב בדיווחים למס הכנסה ולביטוח הלאומי.

תשלום המס מתבצע לרוב מראש במתכונת של מקדמות. בסוף השנה מתבצע חישוב סופי בהתאם לסכום ההכנסה החייבת ואתם מקבלים בהתאם החזר מס או דרישה להשלמת התשלום. אפשר להקטין או להגדיל את המקדמות במהלך השנה באמצעות רואה החשבון או תוך פנייה אישית אל רשויות המס.

הצהרת עוסק פטור ממסאחת לשנה עוסק פטור ממס מחויב לדווח למע"מ על סכום הרווח המדויק. כל עוסק פטור מחויב לדווח במהלך חודש ינואר

כל עוד מחזור הרווח נשאר מתחת לסכום המקסימלי שנקבע בחוק באותה השנה, אין חובת תשלום מע"מ. אחת לשנה עוסק פטור ממס מחויב לדווח למע"מ על סכום הרווח המדויק. כל עוסק פטור מחויב לדווח במהלך חודש ינואר (עד ה-31 בינואר) על מחזור העסקאות המדויק של השנה שזה עתה הסתיימה. הצהרת עוסק פטור אפשר להגיש למע"מ באופן עצמאי או דרך רואה חשבון.

חובת הפרשה לפנסיה

החל משנת 2017 כל בעל עסק עצמאי מחויב בהפרשת כספים לקופת חיסכון לטווח הארוך. ההמלצה היא על הפרשת סכום כסף שיבטיח המשך שמירה על רמת חיים נאותה לאחר גיל הפרישה. פנו אל רואה החשבון שלכם לטובת חישוב סכום הפרשה מינימלי. חשוב לציין שההפרשות לקופת חיסכון לטווח ארוך מוכרות כהוצאות מוכרות.

מה עוד כדאי לכל עוסק פטור ממס לדעת?לפתוח עוסק מורשה בע”מ

  1. סכום הרווח השנתי המקסימלי מחושב בכל שנה בהתאם לתנודות של מדד המחירים לצרכן.
  2. אין חובה לפתוח חשבון בנק נפרד לעסק.
  3. המספר של העסק הוא מספר תעודת הזהות של בעליו.
  4. הוצאות מוכרות מקטינות את ההכנסה החייבת ובהתאם גם את תשלום המס.
  5. אפשר לקבל משכורת קבועה כשכיר במקביל. יש לבצע תיאום מס בכדי למנוע תשלום מס עודף.
  6. אין חובה לייצוג של רואה חשבון או יועץ מס אך כדאי לעשות זאת.

כללים חכמים לניהול נכון של תיק עוסק פטור ממסרואה חשבון לעמותה

פתיחת התיק מתבצעת פעם אחת. במידה ולא תעברו את תקרה הסכום הקבועה בחוק לעוסקים פטורים לא תצרכו להגיע שוב אל משרדי המע"מ או מס הכנסה. לכל אורך הדרך חשוב להקפיד על התנהלות מסודרת. הכללים הבאים נועדו לסייע לכם לנהל את העסק שלכם נכון, לחסוך כסף ולהימנע מטעויות מיותרות.

אתם רשאים לבחור בין הפקת קבלות באמצעות תוכנה ממוחשבת או עם פנקס קבלות מודפס (אין חובה להזמין פנקס עם הדפס של הלוגו שלכם). תבחרו באופציה שתסייע לכם לעקוב בקבלות אחר התקבולים. תוכנות הנהלת חשבונות מציעות היום מסלולים מוזלים שמתאימים לעוסקים פטורים ומאפשרים מעקב נוח אחר ההכנסות.

מעקב אחר הכנסות חיוני למיצוי הזכות שלכם לניכוי הוצאות מוכרות לטובת תשלום מס מופחת. הקפידו לשמור קבלות רלוונטיות, להכיר ולנצל את כל ההוצאות המוכרות בתחום ונהלו רישום של כל ההכנסות מול ההוצאות.

הגישו בזמן את כל הדוחות ותחסכו לעצמכם קנסות מיותרים. הקדימו להגיש את כל המידע לרואה החשבון ואל תדחו את המשימה לרגע האחרון. כבעלי עסק אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לדחות משימות או לאחר בהגשת דוחות.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!