איך עוסק פטור מתנהל מול מס הכנסה

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

איך עוסק פטור מתנהל מול מס הכנסהאיך עוסק פטור מתנהל מול מס הכנסה

תהליך מילוי דרישות הרישוי מעולם לא היה קל או פשוט כל כך עבור עסקים קטנים. זה נובע בעיקר מזרימת העבודה הפשוטה להפליא שקיבלו עוסקים פטורים על ידי המדינה. זו פריבילגיה שאסור לשלול מעסקים קטנים, והיא מפשטת מאוד את תהליך המע"מ.

עוסק פטור מע"מ חייב מבחינת ניהול ספרים להחזיק ספר קבלות או ספר פדיון יומי וכן גם תיק תיעוד חוץ (לריכוז כל ההוצאות). היתרון כאן לעומת עוסק מורשה הוא בכך שעוסק מורשה מחויב לנהל ספרים על פי אחת התוספות של ההוראות לניהול ספרים. לדוגמה, ניהול ספרים עבור עסקאות עסקיות כמו הזמנות לקוחות או חשבוניות רכישה. לטעויות בהנהלת חשבונות עשויות להיות השפעה עצומה על הכספים שלך, ועליכם להקפיד לוודא שהן מאורגנות כראוי. אם תתעלם מטעות, קהילת מנהלי החשבונות תוכל להרים דגל על הונאה והחברות שלך יהיו נתונות לחקירות הונאה.

עוסק פטור מניהול ספרים אלו

עוסק פטור מס הכנסה מחויב אך ורק ברישום קבלות או ספר פדיון יומי לצורך תיעוד הכנסותיו, הוא לא יצטרך להדפיס אותם בבית דפוס. הודות לכך, הוא פשוט יכול לרכוש פנקס קבלות סטנדרטי חנות מתאימה, טפסים יכולים להיות הרבה יותר קלים לשימוש ובהתאמה להדפיס בתדירות נמוכה יותר. בניגוד לנייר, הגרסה הדיגיטלית היא הרבה יותר קלה לאחסון כמו גם גישה ממקומות אחרים.

עוסק פטור ממע"מ לא מחויב, כאמור, לנהל חשבונות או ספר תקבולים ותשלומים, על ידי כך נחסך ממנו כסף רב על ניהול החשבונות. הוא יכול לערוך בעצמו, בעזרת תוכנת אקסל, רישומים להוצאותיו והכנסותיו. יתר על כן, הוא גם לא חייב לנהל חשבון בנק נפרד לעסק, להבדיל מעוסקים מורשים רבים, אין צורך לנהל רישומים במקרה של פטור, אז זה הופך להיות רעיון טוב לעשות זאת כדי להתרחק מתביעות פוטנציאליות.

עוסק פטור ממע"מ הוא עצמאי לכל דבר ועניין, כך שהוא מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה עד ה-30/04 בשנה העוקבת, ולמע"מ, הוא מחויב בדוח רק פעם בשנה עד ה-30/01 בשנה העוקבת, בגין המחזור שהיה לו במהלך כל השנה. העוסק הפטור מע"מ חייב ברישום במס הכנסה ובביטוח לאומי, עוסק פטור שגם מעסיק עובדים חייב גם בפתיחת תיק ניכויים.

בשנת 2021, אם השורה התחתונה של המכירות נטו שלך היא 99,893 ₪ ומטה אז יש לך סיכוי להיות פטור משיעור המס על המחזור. על מנת לשמור כמובן על מעמד זה חשוב שלא תיקחו אקסטרה עבודה בסוף השנה כדי לא לאבד את הפטור שלכם. חשוב לדעת שברגע שעוברים את סכום המחזור המותר לעוסק פטור 2021, יש להוכיח במשך שנתיים מחזור נמוך מהתקרה לעוסק פטור מע"מ כדי לחזור מעוסק מורשה לפטור. קיימים מספר מקצועות שבהם לא ניתן להירשם כעוסק פטור מע"מ, גם אם המחזור נמוך. לדוגמא: יועץ מס.

איך עוסק פטור מתנהל מול מס הכנסה – החיסרון

החיסרון היחיד בעוסק פטור מול מס הכנסה עשוי לחול רק כאשר אתם פותחים עסק שצפוי להניב בסופו של דבר מחזור גבוה מהתקרה הרלבנטית לעוסק פטור 2021.גם אם התקרה לא תישבר לעת עתה, אם רק עכשיו אתם מתחילים לפעול כמוכר פטור ממע"מ, דעו שזה עדיין לא נכון להוצאות שלך. עסקים רבים מתחילים את דרכם בהשקעה משמעותית בשל הצורך בפרסום או רכישת ציוד. זה יכול להיות מהלך יקר, שכן חשבונות רבים אחרים חייבים כבר לעמוד לפני שהם מרוויחים מספיק. אילו היו בוחרים בהתנהלות של עוסק מורשה הם היו יכולים במקרה של הפסד בשנה הראשונה לקבל החזר בגין המע"מ. למשל, אם אני פותח מספרה ואני רוכש מכונה יקרה בעלות של 10,000 ש"ח, אזי, כעוסק מורשה, אוכל לקבל עליה בחזרה את המע"מ, גם אם המחזור שלי באותה שנה יהיה רק 3,000 שאליהם אהיה חייב מע"מ.

ככלל, לעוסקים הפטורים ממע"מ יש יתרונות רבים וייתכן שהם יוכלו גם לחסוך משמעותית בהוצאותיהם על ידי פעילות במסגרת תקרת ההכנסות המותרת בחוק. האסטרטגיה העסקית של חברה צריכה להתבסס על הבנת הצרכים שלה לשקיפות ובקרה. ניהול חשבונות מרשות אינו חיסרון, שכן הדבר מאפשר מעקב טוב יותר אחר מצב העניינים בתקופות חסכוניות. כפי שניתן לראות, ישנם גם מקרים בהם קשה לתכנן את הגבול בין עוסקים פטורים ממע"מ לעוסקים מורשים. עדיף לעבוד עם יועץ מס מקצועי ולהסתמך על הידע שלו כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור העסק שלך. חשוב לשקול האם עליך לשכור שירות ייעוץ לעבודה זו או לא. זה הכרחי אפילו יותר אם יש לך עסק עם לקוחות שהם רשויות במדינה שלהם, כדי שתוכל למנוע תפיסות שגויות.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!