עוסק זעיר – כל מה שבאמת חשוב שתדעו

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מקימים עוסק זעיר זה שאסור לכם לעבור את תקרת הסכום השנתית. משמעות הדבר

מחזור ההכנסות של עוסק זעיר לא יכול לעלות על הסכום שקבוע בחוק. הסכום משתנה מעט בכל שנה ועוד כעת על 100,000 ₪.

היא שהרווח מהעסק בשנת מס אחת לא יכול להיות יותר מ-100,000 ₪. אם מחזור הרווח שלכם צפוי להיות גבוה יותר, אתם נדרשים לפעול במתכונת של עוסק מורשה. כמו כן, ישנם תחומי עיסוק שלא ניתן לעסוק בהם במסגרת של עוסק פטור (בעיקר מקצועיות חופשיים). על מנת לחסוך לעצמכם טעויות של מתחילים ולצלוח את התהליך כולו בקלות, כדאי לפנות אל רואה חשבון שמתמחה בתחום. עוסק זעיר אינו זקוק לתמיכה רבה של רואה החשבון כל שהעלויות אינן גבוהות.

מה ההבדל בין עוסק זעיר לבין עוסק מורשה?

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מקימים עוסק זעיר זה שאסור לכם לעבור את תקרת הסכום השנתית

עצמאי שפועל במתכונת של עוסק זעיר פטור מגביית מע"מ ותשלומי מע"מ. מחזור ההכנסות של עוסק זעיר לא יכול לעלות על הסכום שקבוע בחוק. הסכום משתנה מעט בכל שנה ועוד כעת על 100,000 ₪. בהתאם לצורך, עוסק זעיר רשאי להפוך לעוסק מורשה באמצע השנה. בניגוד לעוסק מורשה שמחויב בתשלומים ודיווחים, עוסק זעיר אינו נדרש לבצע דיווחים חודשיים למע"מ ואינו מחויב להוסיף מע"מ לכל סכום עסקה. בהתאם, עוסק זעיר אינו רשאי לקזז מע"מ מההוצאות העסקיות הקבועות.

מי רשאי לפעול במתכונת של עוסק זעיר?

  1. עצמאיים שמחזור הרווח השנתי שלהם לא עובר את הסכום המקסימלי הקבוע בחוק.
  2. בעלי מקצוע שעוסקים במקצוע שמאפשר להקים עסק במתכונת של עוסק זעיר.

חשוב להדגיש שלא כל בעלי המקצוע  רשאים לפעול במתכונת של עוסק זעיר. גם אם מחזור הרווחים שלהם נמוך מהסכום המקסימלי הקבוע בחוק, הם אינם רשאים לפעול כעוסקים זעירים. כך למשל, עורך דין, רופא או הנדסאי נדרשים לפעול רק במתכונת של עוסק מורשה. קיימת רשימה מלאה של מקצועות שאינם מאפשרים הקמת עוסק זעיר. אם תחום העיסוק שלכם אינו ברשימה, אתם רשאים להתחיל בפתיחת התיקים.

3 תיקים שצריך לפתוח

  1. תיק במע"מ
  2. תיק במס הכנסה
  3. תיק בביטוח לאומי

את התיקים אפשר לפתוח באופן עצמאי או באמצעות רואה חשבון. רוב בעלי העסקים בוחרים להשתמש בשירותי רואה חשבון בכדי לייעל את התהליך. כאשר רואה חשבון פותח בעבורכם את התיקים אתם נדרשים רק לחתום על ייפוי כוח. רואה החשבון פותח בעבורכם את התיקים ללא נוכחות שלכם

איך פותחים תיק במע"מ לעוסק זעיר?הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מקימים עוסק זעיר זה שאסור לכם לעבור את תקרת הסכום השנתית.

אתם בוודאי שואלים מדוע עוסק זעיר נדרש לפתוח תיק מול משרדי המע"מ בעוד הוא פטור מתשלומי מע"מ. עוסקים זעירים מוגדרים כבעלי עסק עצמאי לכל דבר ובהתאם הם נדרשים לפתוח תיק במע"מ. אלו שהחליטו לפתוח בעצמם את התיקים מתבקשים לברר היכן ממוקם סניף המע"מ הקרוב ולגשת אליו. השייכות לסניף מע"מ מקומי נקבעת על פי הכתובת בה פועל העסק. במקרים בהם מדובר בעסק שאין לו כתובת, הכתובת הרשומה של בעל עסק קובעת את השיוך לסניף.

מה צריך להביא בשביל לפתוח תיק במע"מ?

חשוב להגיע אל משרדי המע"מ עם כל המסמכים הדרושים. אם לא תגיעו עם כל המסמכים הבקשה לא תטופל ואתם תתבקשו לחזור אל המשרדים בשנית. שימו שלב שאתם נדרשים להצהיר במע"מ על מחזור הרווח העתידי של העסק. כדאי לפתוח תיק עוסק זעיר רק כאשר מחזור העסקאות השנתי צפוי להיות נמוך מ-100,000 ₪. רשימת המסמכים הדרושים לפתיחת תיק במע"מ : תעודת זהות של בעל העסק, טופס 821 מלא וחתום, אישור ניהול חשבון בנק (שלכם או של העסק אם יש), חוזה שכירות / קנייה של המקום בו העסק צפוי להתנהל (אם יש).

איך פותחים תיק עוסק זעיר במס הכנסה?דאי לפתוח תיק עוסק זעיר רק כאשר מחזור העסקאות השנתי צפוי להיות נמוך מ-100,000 ₪.

את התיק במס הכנסה תפתחו לאחר שכבר פתחתם תיק במע"מ. על מנת לפתוח תיק עוסק זעיר עליכם למלא טופס 5329 (כדאי להגיע אל משרדי מס הכנסה עם הטופס חתום ומלא). שימו לב, אין חובת הגעה אל משרדי מס הכנסה לטובת פתיחת תיק. אלו שבוחרים לפתוח את התיקים באמצעות רואה חשבון אינם נדרשים לפנות אל משרדי מס הכנסה בעצמם.

מה צריך לעשות בשביל לפתוח תיק עוסק זעיר בביטוח לאומי?

אחרי שפתחתם תיקים במע"מ ובמס הכנסה תוכלו להתקדם אל השלב האחרון ולפתוח תיק עוסק זעיר בביטוח לאומי. עליכם להקפיד לפתוח את התיק בביטוח לאומי לפני שאתם מתחילים בכל פעילות עסקית. כל עוד אין לכם תיק פתוח אתם לא מכוסים בביטוח הלאומי. פתיחת התיק דורשת הגשת טופס דין וחשבון רב שנתי. אתם נדרשים להצהיר על ההכנסות העתידיות (סכום משוער) בכדי שנציגי הביטוח הלאומי יוכלו לקבוע סכום מקדמות לתשלום. את הטפסים הדרושים לפתיחת תיק בביטוח לאומי אפשר להגיש אונליין או בסניף אליו אתם משויכים.

איך פותחים עוסק זעיר דרך רואה חשבון?פגישה קצרה עם רואה חשבון מספיקה לקבלת הסבר על החובות והזכויות שלכם כעוסק זעיר והדרכה על הנפקת חשבוניות וקבלות.

אם הזמן שלכם יקר ואתם לא אוהבים להתעסק עם בירוקרטיה – רואה חשבון יוכל לבצע בעבורכם את התהליך כולו. פגישה קצרה עם רואה חשבון מספיקה לקבלת הסבר על החובות והזכויות שלכם כעוסק זעיר והדרכה על הנפקת חשבוניות וקבלות. חשוש לשאול את רואה החשבון אלו הוצאות מוגדרות כמוכרות. בתום הפגישה רואה החשבון פותח בעבורכם את התיקים דרך המחשב ואתם רשאים להתחיל לעבוד.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!