עוסק פטור מס הכנסה – מה צריך לדעת בשביל לא לשלם הרבה?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

מקימים עסק חדש? אתם בוודאי עמוסים בעבודה, לחוצים, נרגשים וגם מעט מבולבלים. התייעצות עם רואה חשבון מומלצת לקבלת ההחלטות הנכונות. בהתנהלות שלכם מול רשויות המס אין מקום לטעויות כי על טעויות משלמים. בתקופה כה עמוסה ומתישה כדאי שתדעו להקיף את עצמכם במיטב אנשי המקצוע עם דגש על ייעוץ פיננסי. בפגישה אחת עם רואה חשבון מנוסה תדעו באיזו מתכונת כדאי לכם לפעול, מהן החובות שלכם, מהן הזכויות, מה אסור בשום פנים לעשות ואלו הוצאות אתם יכולים וצריכים להגדיר כהוצאות מוכרות.

מתי עוסק פטור צריך לפתוח תיק במס הכנסה?נדגיש כבר עכשיו שבעבור כל עוסק פטור מס הכנסה הוא בגדר חובה. טרם תחילת הפעילות העסקית יש לפתוח תיק במס הכנסה.

נדגיש כבר עכשיו שבעבור כל עוסק פטור מס הכנסה הוא בגדר חובה. טרם תחילת הפעילות העסקית יש לפתוח תיק במס הכנסה. אם התחלתם כבר לפעול כעסק וטרם פתחתם תיק במס הכנסה צרו קשר מיד עם רואה חשבון ותטפלו בעניין. תיק עוסק פטור מס הכנסה צריך לפתוח אצל פקיד השומה בסיף הקרוב למקום הפעילות של העסק. אם כתובת המגורים שלכם משמשת ככתובת של העסק (אתם עובדים מהבית), תבחרו את הסניף בהתאם. עוסקים פטורים שמתגוררים בתל אביב מתבקשים לשים לב לחלוקה של פקידי השומה לתחומי עיסוק.

עוסק פטור מס הכנסה מסמכים דרושיםתיק עוסק פטור מס הכנסה צריך לפתוח אצל פקיד השומה בסיף הקרוב למקום הפעילות של העסק.

  1. צילום תעודת זהות כולל ספח
  2. טופס פתיחת תיק במס הכנסה (מלא וחתום)
  3. בקשה לפטור מניכוי מס במקור

את טופס פתיחת התיק כדאי להדפיס מראש בבית ולמלא. לפני הגשתו לפקיד השומה נמליץ לצלם אותו ולשמור אצלכם העתק של הטופס עם החתימה שמאשרת את קבלתו. בעלי עסקים שבוחרים לפתוח תיק ולנהל את כל התקשורת עם פקידי השומה באמצעות רואה חשבון, פטורים ממילוי הטופס (רואה החשבון ממלא אותו בעבורם). המספר של העסק במס הכנסה הוא מספר תעודת הזהות של בעליו.

הגשתי בקשה לפתיחת תיק עוסק פטור מס הכנסה, מה עכשיו?

פקיד השומה קיבל את הבקשה שלכם והעביר אותה לטיפול. בתוך מספר ימים אתם צפויים לקבל מכתב שמאשר את פתיחת התיק. שימו לב, אם אתם מיוצגים על ידי רואה חשבון או יועץ מס, ייתכן והמכתב יגיע אליו. המכתב מאשר את פתיחת התיק ומציין את שיטת הנהלת החשבונות שאתם מחויבים בה על פי חוק ואת הענף העסקי.

האם אפשר לפעול בו זמנית גם כשכיר וגם כעוסק פטור?תשלומי עוסק פטור מס הכנסה מחושבים על פי הרווח ולכן, למרות שעוסק פטור אינו מזדכה על תשלום המע"מ, הוא בכל זאת מפיק תועלת מהקבלות.

החוק בישראל מאפשר לשכירים להיות בעלי עסק במתכונת של עוסק פטור, עוסק מורשה וגם חברה בע"מ. תשלום המס יחושב במקרה ש הכנסות מכמה מקורות על פי הסכום הכולל. כדאי לפנות אל רואה חשבון מנוסה ולבצע יחד עמו את חישובי המקדמות ושאר תשלומי המס.

על מה ולמי עוסק פטור חייב לדווח?

  1. הצהרת עוסק פטור למע"מ (מוגש אחת לשנה)
  2. דיווח שנתי למס הכנסה
  3. דיווח על מקדמות לביטוח הלאומי ולמס הכנסה

מדוע חשוב לעקוב אחר הוצאות מוכרות?תשלומי עוסק פטור מס הכנסה מחושבים על פי הרווח ולכן, למרות שעוסק פטור אינו מזדכה על תשלום המע"מ, הוא בכל זאת מפיק תועלת מהקבלות

תשלומי עוסק פטור מס הכנסה מחושבים על פי הרווח ולכן, למרות שעוסק פטור אינו מזדכה על תשלום המע"מ, הוא בכל זאת מפיק תועלת מהקבלות. כך למשל, במידה ועוסק פטור הרוויח בשנה סכום של 78,000 ₪ ויש לו הוצאות מוכרות בגובה של 18,000 ₪, הוא יידרש לשלם מס רק בעבור הרווח הנקי שהוא 60,000 ₪. ככל שהרווח הסופי יותר נמוך כך גם תשלומי המס. הוצאות מוכרות מקטינות את הרווח ואת תשלומי המס. אפשר להגדיר כהוצאה מוכרת הוצאות הכרחיות לייצור הכנסה בעסק (חומרי גלם, ציוד תקשורת ומחשוב, חשמל, מים, ארנונה, נסיעות, ביטוחים ועוד).

אלו ספרי חשבונות עוסק פטור מנהל באופן קבוע?

  1. חשבוניות עסקה
  2. קבלות
  3. ספר תקבולים לרישום הכנסות והוצאות

מתי עוסק פטור צריך רואה חשבון?

בעלי עסק פטור מחויבים בתשלום מס הכנסה בדיוק כמו כל עובד שכיר או בעל עסק עצמאי במתכונת של עוסק מורשה או חברה בע"מ.

החוק בישראל אינו מחייב בעלי עסקים בפנייה אל רואה חשבון. אתם רשאים לנהל את כל ההתקשרות מול רשויות המס בעצמכם בעוד אתם אחראים לקבלת החלטות נכונות ושגויות. אי ידיעה או אי הבנה של נוהל מסוים אינה פוטרת אתכם מקנס. רוב העוסקים הפטורים מעדיפים להיעזר בשירותי רואה חשבון ולחסוך לעצמם את הבירוקרטיה הסבוכה. עוסק פטור זקוק לרואה חשבון במעמד הקמת העסק, אחת לשנה בהגשת הדוח השנתי ובמקרים מיוחדים של בדיקות מס או הצהרת הון.

מה עושה עוסק פטור שעבר את הסכום המקסימלי?

אם הגעתם לתקרת סכום הרווח המותר בחוק לעוסקים פטורים – החוק מחייב אתכם להפוך לעוסקים מורשים. כדאי להקדים את הצעד בהתייעצות עם רואה חשבון מנוסה. יחד עם רואה החשבון תנתחו את הנתונים, תבחנו את ההוצאות מול ההכנסות ותחליטו מהו הצעד הנכון ביותר. שינוי הסטטוס של העסק מתבצע מול משרדי המע"מ.

עוסק פטור מס הכנסה, כמה משלמים?

בעלי עסק פטור מחויבים בתשלום מס הכנסה בדיוק כמו כל עובד שכיר או בעל עסק עצמאי במתכונת של עוסק מורשה או חברה בע"מ.

בעלי עסק פטור מחויבים בתשלום מס הכנסה בדיוק כמו כל עובד שכיר או בעל עסק עצמאי במתכונת של עוסק מורשה או חברה בע"מ. התשלום למס הכנסה מחושב על פי סכום הרווח. נציין שישנם מקרים רבים בהם עסק פטור אינו מגיע לחבות מס ובהתאם לא משלם.

לא בטוחים כמה מס הכנסה אתם צריכים לשלם כעוסקים פטורים? חייגו עכשיו אל רואה חשבון. על ההתנהלות מול רשויות המס להיות מוקפדת, מדויקת ותואמת חוק בכל אורך הדרך. אין מקום לעיגול פינות או דחיינות מול מס הכנסה.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!