רואה חשבון תיאום מס

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

רואה חשבון תיאום מסרואה חשבון תיאום מס

אזרחים רבים בישראל עובדים במספר עבודות במקביל. הצורך לעבוד במספר עבודות במקביל נובע ממספר סיבות והוא מצריך תיאום מס. במידה והעובד במספר עבודות לא יבצע תיאום מס הוא יכול לשלם מס הכנסה יותר מהנדרש. אף אחד לא רוצה להגיע למצב הזה ולכן כדאי לכם לבצע תיאום מס. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

רואה חשבון תיאום מס- מי חייב תיאום מס?

כפי שהבנו, החייבים בתיאום מס הם אזרחים שיש להם יותר מהכנסה אחת המחייבת במס הכנסה. ניתן לחלק את החייבים בתיאום מס לשלוש קבוצות-

  • שכירים העובדים במספר מקומות עבודה- במידה ואתם שכירים ואתם עובדים ביותר ממקום עבודה אחת יהיה עליכם לבצע תיאום מס. שימו לב שהדבר כולל גם מצב בו ההכנסה באחת מהמשרות אינה מחייבת תשלום מס בנפרד. יש לקחת בחשבון כי מס מחושב באופן שנתי ולכן יהיה עליכם לבצע תיאום מס גם במצב בו החלפתם מקום עבודה במהלך שנת המס. 
  • גמלאים המקבלים פנסיה ומשכורת- במידה והגעתם לשלב שאתם מקבלים פנסיה ואתם ממשיכים לעבוד ולקבל משכורת יהיה עליכם לבצע תיאום מס. 
  • עצמאיים עם מקור הכנסה נוסף- כל עצמאי עם מקור הכנסה נוסף מלבד העסק שלו מחויב בתיאום מס. הדבר כולל כל הכנסה שמחייבת במס. 

רואה חשבון תיאום מס- כיצד מבצעים תיאום מס?

התהליך של תיאום מס הוא תהליך די פשוט. לפניכם מספר דרכים לביצוע תיאום מס- 

  • פניה למעסיק

האופציה הראשונה העומדת לפניכם היא לפנות למעסיק או למחלקת הנהלת החשבונות של המעסיק ולהגיש בקשה. את הבקשה יש להגיש על ידי כרטיס עובד הממולא בתחילת כל שנת מס ובחילת עבודה חדש אצל המעסיק. מדובר בטופס 101 או בטופס 130. לטופס יהיה עליכם לצרף אישורים מתאימים. 

  • פניה לרשות המיסים

אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם היא לפנות לרשות המיסים. תוכלו לעשות זאת בשלוש דרכים-

הדרך הראשונה תהיה לגשת לסניף מס הכנסה באופן ישיר בשעות קבלת קהל. שם פקיד השומה יבצע עבורכם את תיאום המס. על מנת לעשות זאת עליכם למלא טופס 116 או לספק פרטים חשובים כמו שם המעסיק, תיק הניכויים לספק, שכר שנתי צפוי בברוטו ומספר חודשי עבודה במהלך שנת המס. בנוסף יהיה עליכם לצרף אישורים מאמתים כפי שמצוין בטופס. 

הדרך השנייה תהיה להגיש את הבקשה בדואר. תוכלו לעשות זאת עם מעטפה עם שמכם וכתובתכם בעמדת המודיעין או במחלקת תיאומי מס בכל סניף של מס הכנסה. לבקשה יהיה עליכם לצרף טופס 116 ואישורים מתאימים. בבקשה תצטרכו לציין את כל מקורות ההכנסה ואת מספר תיק הניכויים של המעסיק כולל הכנסות מקצבאות. 

הדרך האחרונה תהיה לפנות לרשות המיסים באופן מקוון דרך האתר של רשות המיסים. גם שם התהליך דומה מבחינת המסמכים והנתונים הנדרשים. לאחר שתגישו את הבקשה היא תועבר לפקיד שומה שיקבע את שיעור המס שיש לנכות עבור כל אחת מהעבודות. בדרך כלל האישור מוכן לאחר חמישה ימי עסקים ויחכה לכם באתר של רשות המיסים. שימו לב שבשיטה זו ניתן לבצע תיאום מס אחת לשנה. 

 

  • רואה חשבון תיאום מס

האופציה האחרונה לביצוע תיאום מס היא לעשות זאת על ידי רואה החשבון שמייצג אתכם ושרשום במרשם המייצגים במס הכנסה. רואה החשבון יוכל להגיש עבורכם בקשה לתיאום מס על ידי טופס 117. רואה חשבון המגיש בקשה דרך מייצג, רשאי לבצע עבורכם תיאום מס דרך המייצג רק במידה והכנסותיכם מהמשכורת נמוכות מ-188,544 שקלים בשנת המס. יש לשים לב כי תיאומי מס דרך מייצג יתבצעו רק עבור סוגי הכנסה מסוימים- משכורת, קצבה, שכר סופרים, שכר דירקטורים, שירותים ונכסים, שירותי משרד, מרצים, אמנים, מורי דרך, בוחנים וספורטאים (עצמאיים). 

רואה חשבון תיאום מס- מתי מבצעים תיאום מס?

את תיאום המס יש לבצע מיד לאחר שהתחלתם עבודה חדשה. יש לקחת בחשבון כי התוקף של תיאום מס הוא לשנת מס אחת. לאחר מכן יהיה עליכם לבצע תיאום מס חדש בשנת המס החדשה. 

שימו לב שבמידה ונגמרה שנת המס ולא ביצעתם תיאום מס לא תוכלו לעשות זאת בדיעבד. מה שכן תוכלו לעשות במצב כזה זה להגיש בקשה להחזר מס.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!