מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות ונכסים.

כאשר הזוגיות מתפרקת, יש רצון טבעי לחלק לחלוטין גם את הרכוש והנכסים שנצברו. אלו יכולים להיות נכסי נדל"ן משמעותיים, עסק משותף, רכבים, ריהוט, מוצרי חשמל, מטלטלין קטנים כמו תכשיטים, אוספים, אביזרים ועוד וכן גם זכויות והתחייבויות פיננסיות, השקעות, חסכונות, צבירות פנסיה וקופות גמל ועוד ועוד. לכל אלו ניתן לבצע פירוק שיתוף בגירושין.

חלוקה בהסכמה מול פירוק שיתוף בכפיה

במצב האידיאלי, פירוק השותפות הזוגית ייעשה בהסכמה ובנועם ויכלול גם את פירוק וחלוקת הרכוש המשותף. זהו התהליך הרצוי שכן הוא משרה רוגע ושלווה בסיטואציה מלאה בחרדות, חוסר בטחון מפני העתיד ומצב רגשי מעורער. זהו גם חזונו של בית המשפט, שרוצה להשכין שלום, מבין את ההשלכות (בעיקר אם יש ילדים) ואף רוצה להסיר מעצמו עומס מיותר.

לצערנו, לא תמיד זהו המצב וישנם מקרים בהם המשקעים והרגשות מקשים על הגעה להסכמות. שני הצדדים הניצים מסרבים להתפשר. לכן במקרה זה, יכול אחד מבני הזוג להגיש תביעה לפירוק שיתוף, כנגד הצד השני, ולבקש לכפות על צד זה חלוקת רכוש.

באתר www.freelawadvices.com ניתן למצוא מידע רב על פירוק שיתוף בגירושין. כך למשל ניתן למצוא מידע על החילוק המתייחס לזוגות שנישאו לפני שנת 1974 ולאלו שלאחריה, בכל הקשור למועד הגשת פירוק השיתוף ועוד. כדאי לעיין, ללמוד ולהשכיל.

עוד כדאי לדעת, שלרוב תתמקד המחלוקת בעיקר בנכס הנדל"ן העיקרי והמשמעותי ביותר – הדירה המשותפת. כאשר צד אחד רוצה למכור והצד השני מסרב, התביעה שתוגש, תבקש לכפות על הצד המתנגד למכור בכל זאת את הנכס המשותף.

איך מפרקים שיתוף ברכוש ונכסים בעת גירושין?

אם נמשיך את מקרה הדירה, הרי שכשצד אחד החליט להגיש תביעה לפירוק שיתוף, הוא יכול לעשות זאת מול בית המשפט לענייני משפחה או לבקש פירוק שיתוף בבית הדין הרבני. לכל בחירה שכזו, יתרונות וחסרונות וכדאי להתייעץ עם עורך דין גירושין, על הצעד הנכון, נוכח המטרות המבוקשות.

בתביעה ניתן לבקש למנות כונס נכסים לדירה, שינהל את המכירה (בית המשפט רשאי למנות גם שמאי שיעריך את שוויה) ואת החלוקה של התמורה הכספית בגינה. המכירה יכולה להיות לצד שלישי או להימכר בעדיפות לאחד מבני הזוג, שבעצם קונה את חלקו של האחר.

לרוב בית המשפט ייטה לקבל את התביעה ולכפות על הצד הסרבן למכור. מקרה חריג לכך הוא כאשר ישנם ילדים, שבחזקת אחד ההורים, אשר מתגוררים בדירה. אזי בית המשפט יכול לדחות את התביעה, מחשש לפגיעה בהם.

lawyer

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

מחסנית דיו למדפסת
7 אפשרויות הדיו המובילות למדפסת עבור משרדי רואי חשבון עסוקים

כשמדובר בניהול משרד רואי חשבון עמוס, יש צורך במדפסת אמינה עם דיו איכותי עבור משימות יומיומיות. עם כל כך הרבה אפשרויות בשוק, זה יכול להיות מכריע לבחור את הדיו המתאים למדפסת עבור המשרד שלך. כדי לעזור לפשט את התהליך, ריכזנו רשימה של 7 אפשרויות הדיו המובילות למדפסת המושלמות עבור משרדי רואי חשבון.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!