עוסק מורשה או חברה – מה הכי משתלם ומתי?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

אם תמיד חלמתם להקים עסק משלכם דעו שזה ממש לא מסובך. כאשר יש בתמונה רואה חשבון מקצועי, מסור ואחראי אתם מתמקדים בניהול של העסק בעוד הוא מטפל בהתקשרות מול רשויות המס. אחת ההחלטות הראשונות שתתבקשו לקבל היא הסיווג של העסק בתור עוסק מורשה או חברה. על מנת לבחור נכון חשוב להבין את המשמעות של כל אחד מהסיווגים ולהתייעץ עם איש מקצוע.

מה זה בכלל עוסק מורשה?

אחת ההחלטות הראשונות שתתבקשו לקבל היא הסיווג של העסק בתור עוסק מורשה או חברה.

עסק עצמאי שמוגדר כעוסק מורשה נדרש לבצע דיווח ותשלום חודשי של מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. בניגוד לעוסק פטור שאינו נדרש לגבות מע"מ, לשלם מע"מ או לדווח על מע"מ, העוסק המורשה מחויב לעשות זאת. סיווג של העסק כעוסק מורשה אינו כולל מגבלה של הרווח השנתי כמו אצל עוסק פטור. חשוב לציין שקיימים מקרים בהם החוק אינו מאפשר סיווג של עסק כעוסק פטור על אף מחזור רווח נמוך.

מה זה חברה בע"מ?

סיווג של עסק כחברה בע"מ מגדיר את העסק כישות משפטית נפרדת מבעליו. פעילות במתכונת של חברה בע"מ מספקת הגנה לבעלי העסק ובעלי המניות במקרה של תביעות כלכליות שמוגשות כנגד החברה. למעט במקרים של עבירה על החוק לא ניתן יהיה לתבוע כספים אישיים ונכסים של בעל העסק במקרה של הגשת תביעה כנגד החברה. הקמת חברה בע"מ כרוכה בהליך מורכב וממושך בהשוואה להקמת עוסק מורשה. יש לקבל אישור מרשם החברות להקמת החברה.

מתי כדאי להקים חברה בע"מ?עסק עצמאי שמוגדר כעוסק מורשה נדרש לבצע דיווח ותשלום חודשי של מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

במקרים בהם תחום העיסוק מאופיין בסיכון כלכלי או משפטי משמעותי, כדאי לפעול במתכונת של חברה בע"מ. במידה והעסק פועל מול לקוחות שמבקשים ויכולים לקבל החזרי מע"מ, כדאי שתפעלו במתכונת של עוסק מורשה ולא כעוסק פטור. מתלבטים האם להקים עוסק מורשה או חברה בע"מ, אל תקבלו כל החלטה מבלי להתייעץ תחילה עם רואה חשבון.

מתי צריך להחליט?

את הרישום של העסק מול רשויות המס יש להסדיר טרם תחילת הפעילות. אין להתחיל בפעילות ללא רישום חוקי. אם תתחילו לפעול לפני שתפתחו את התיקים ברשויות המס ייווצר מצב בו אתם עובדים ללא כיסוי של הביטוח הלאומי וללא אפשרות להנפיק קבלות בעבור התקבולים. אפשר וכדאי להתחיל את הרישום מול רשויות המס טרם התחלת הפעילות העסקית. סיווג העסק בתור עוסק מורשה או חברה נקבע על ידכם. תקבלו את ההחלטה בהתאם למטרות העסקיות, סוג העסק, תחום העיסוק (רמת הסיכון), האופי של הלקוחות, גודל המחזור העסקי ודרישה להגנה משפטית על נכסים אישיים.

באלו מקרים החוק מחייב רישום כעוסק מורשה?מתלבטים האם להקים עוסק מורשה או חברה בע"מ, אל תקבלו כל החלטה מבלי להתייעץ תחילה עם רואה חשבון.

בעלי מקצועות חופשיים אינם רשאים לפעול כעוסקים פטורים גם כאשר מחזור הרווח נמוך מ-100,000 ₪. ברשימת בעלי המקצועות שנדרשים לפעול כעוסקים מורשים נמצא : פסיכולוגים, עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, סוכני ביטוח, מתווכים, טכנאים, מהנדסים ועוד. כל עוסק שמחזור הרווח השנתי שלו עולה על הסכום המקסימלי שקבוע בחוק בעבור עוסק פטור מחויב לפעול במתכונת של עוסק מורשה או חברה. נציין שהתנהלות של עוסק מורשה מול רשויות המס נחשבת מורכבת יותר בהשוואה לזו של עוסק פטור. בהתאם, עוסק מורשה או חברה בע"מ נדרשים לשלם יותר לרואה החשבון.

איזו הגנה משפטים יש לחברה בע"מ?

רישום של עסק כחברה מע"מ מייצר הפרדה משפטית בין בעלי החברה לבין החברה עצמה. המטרה היא הפרדה משפטית מוחלטת בין החברה לבין בעליה כך שבמידה ומוגשת תביעה כנגד החברה, החוק אינו מחייב באופן אוטומטי את פדיית הנכסים האישיים של בעליה. ההון של החברה והחבות שלו מופרדים לחלוטין מאלו של בעליה. אלא אם מדובר במקרה של מעילה או עבירה על החוק, הנכסים האישיים של בעלי החברה מוגנים.

עוסק מורשה או חברה לפי סוג הפעילות העסקיתעוסק מורשה או חברה רשאים להזדכות על המע"מ ששולם בגין הוצאות הקמה או הוצאות שוטפות של העסק

אם אתם מתעדים לעסק שלכם פעילות עסקית מול חברות גדולות בשוק הבינלאומי או בתחום שמאופיין בסיכון גבוה (כלכלי או משפטי), פעילות בתור חברה בע"מ תספק לכם את ההגנה הנחוצה. מעמד של חברה בע"מ מאפשר עמידה בתנאי הסף הדרושים להשתתפות במכרזים ופרויקטים גדולים. לעומת זאת, במקרים של עסק קטן עם מחזור רווח נמוך או כזה שמשויך אל תחום עם סיכוי נמוך מאוד, כדאי לפעול כעוסק מורשה.

מה הלקוחות שלכם מעדיפים?

תופתעו לגלות שישנם לקוחות רבים שיש להם העדפה לעבודה עם עוסק מורשה או חברה בע"מ. אם אתם עוסקים בתחום בו רוב הלקוחות שלכם פרטיים ללא אפשרות להזדכות על המע"מ – הם יעדיפו לעבוד מול עוסק פטור. עוסק מורשה שפועל באותו התחום מחויב לגלם במחיר הסופי את המע"מ. רישום של העסק כעוסק פטור (במידה ועומדים בתנאים) עשוי לאפשר קביעת מחיר תחרותי יותר בהשוואה לעוסק מורשה (מחיר נמוך ב-17%).

במצב בו רוב הלקוחות שלכם עסקיים (מזדכים על המע"מ), דווקא לעבודה במתכונת של עוסק מורשה או חברה בע"מ יהיה יתרון. כמו כן, עוסק מורשה או חברה רשאים להזדכות על המע"מ ששולם בגין הוצאות הקמה או הוצאות שוטפות של העסק.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
דוח שנתי לעוסק מורשה
דוח שנתי לעוסק מורשה

דוח שנתי לעוסק מורשה אהבת הבישול והמטבח גרמה לכם לעשות הסבת מקצוע, ולהתחיל למכור מאכלים טעימים ובריאים מהבית ללקוחות שונים ברחבי הארץ. כיוון שמדובר על

רואה חשבון לעוסק מורשה
רואה חשבון לעוסק מורשה

רואה חשבון לעוסק מורשה כאשר רוצים לפתוח עסק עצמאי בארץ צריך לקחת בחשבון כי הדבר כרוך בקשיים רבים. יש להתנהל עם בירוקרטיה רבה, מול הרשויות.

רואה חשבון ב{ARIM}
דוח שנתי לעוסק מורשה מחיר

דוח שנתי לעוסק מורשה מחיר כאשר פותחים עוסק מורשה חשוב להבין את החובות הכרוכות בכך. אחת החובות של עוסקים מורשים היא להגיש דוח שנתי על

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!