ההבדלים בין עוסק מורשה לעוסק פטור

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

ההבדלים בין עוסק מורשה לעוסק פטורההבדלים בין עוסק מורשה לעוסק פטור

מאמר זה יבהיר את השאלות שלך לגבי איך לבחור אם להקים עסק. זה גם ילמד אותך איך לבחור מה לעשות ואם אתה צריך לפתוח אצל רואה חשבון ישות משפטית כעוסק מורשה.

חשוב להבדיל בין הישויות החשבונאיות השונות: חברה בע"מ ,עוסק מורשה, עוסק פטור ושותפות.

חברה בע"מ זו חברה שנרשמת כחוק ברשם החברות, יש לה מספר נקוב שנקרא ח"פ והנהלת החשבונות שלה מחייבת העסקת רואה חשבון. היא משלמת מע"מ ומזדכה על המע"מ של הוצאותיה. 

הישות עוסק מורשה זה עסק שניהול החשבונות שלו אינו בהכרח מחייב חתימה של רואה חשבון, עוסק מורשה משלם מע"מ וזוכה בו ומספר העוסק המורשה זהה למספר תעודת הזהות של מי שהקים את העסק.

עוסק פטור אינו משלם ואינו מזדכה על מע"מ ומוגבל בהיקף הפעילות השנתית שלו.

שותפות זו היא ישות. מבחינת מורכבות הניהול בין עוסק מורשה לחברה בע"מ. במאמר זה נדבר על הבדלים בין חברה בע"מ לבין עוסק מורשה, עוסק פטור או שותפות.

הבדלים בין עוסק מורשה או חברה

הבנת הישויות החשבונאיות הפופולריות ביותר הן חלק בלתי נפרד מהנהלת חשבונות ברוב הארגונים ונעשה בו שימוש בדרכים רבות. כעת נוסיף שהישויות הן גם ישויות משפטיות, ומעמדן המשפטי שונה. תגלה שיחודיות הישות המשפטית יכולה לעזור לעסק שלך להצליח. חברות שונות הרבה יותר מסוגי הרכבים אחרים, אבל ההבדל העיקרי הוא ההפרדה בין החברה לבין האדם או האנשים שעומדים בראשה.הבעלים של חברה עשוי להיות גם העובד היחיד, מה שיוצר כמה אתגרים ייחודיים. התכוונתי לעובדה שחברות מוקדשות כעת רק לאדם אחד. כמו בחברות של אדם אחד, זה גם לא פסול לומר שגוף דומה בשם ותפעול לעובד בחברה מה שאומר שההבחנה הזו לא קיימת מחינה משפטית.

טקסט זה ממחיש את ההבדל בצורה ברורה וחיה, ומספק דוגמה מוחשית שתעזור לך להבין טוב יותר כיצד הבנת ההבדלים בין עוסק מורשה או חברה בע”מ יכולים להועיל לעסק שלך. ניקח לדוגמה עוסק מורשה או עוסק פטור שנכנס לחובות של 500,000 ש"ח ולא יכול להחזיר אותם. קל להיקלע לעולם החובות. אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לזכור הוא שבזמן שאתה מנסה להציל את הבית שלך, אתה עלול להסתכן בעיקול אם העוסק המורשה שלך לא ישלם, מכיוון שזה ייחשב כמו נכס בבעלותו. אם אותו עוסק מורשה יקים חברה והבית ימשיך להיות רשום על שם הפרט, הרשויות לא יוכלו לתפוס אותו מאחר והוא אינו שייך להן. למרות שהאדם ובעלי החברה זה אותו אחד יש הפרדה. הפרדה זו תהיה בתוקף גם אם האדם הוא העובד היחיד בחברה. חשוב מאד לציין שהפרדה זו תהיה בתוקף רק אם החברה נרשמה כחוק כחברה בע"מ. חברות בישראל חייבות להתנהג כמו חברות בע"מ כדי להראות לספקים שהם לא יוכלו לקחת את כספו של הבעלים. להפרדה זו קוראים עיקרון הגבלת האחריות והיא ממוחשת היטב בפסקי דין רבים.

ההבדלים בין עוסק מורשה לעוסק פטור – לא תמיד כדאי להקים חברה

זה הגיוני לחלוטין להקים חברה אם הפעילות או העסק מגובים בהלוואות גבוהות. הנקודה היא שלא כל פעילות או עסק הגיוני להפוך לחברה ושיש רכוש קבוע והרבה חובות הלוואות עלול להיות בלתי בר קיימא. אז אם יש לך עבודה בתחום שבו יש הרבה סיכון ולמי שעדיין חושב שהלוואות אופורטוניסטיות הן הדרך ללכת. ובכן, זה אולי לא גדול כמו שזה נשמע כי אם לא תישאר מתחת למגבלת החוב שלך אז סוג זה של חוב לא יהיה מבוטח.

במידה ובית משפט מחליט שיש תרגילי עוקץ מאחורי הפעילות של החברה הוא יכול להחליט על הרמת מסך שזה בעצם לבטל את ההפרדה בין האדם הפרטי לבין החברה שהוא פתח. דוגמה לעוקץ שכזה זה היא חברה שנכנסת לחובות גבוהים ובאים לנושים ואומרים שאין כסף ואותו כסף של ההלוואות עובר בסופו של דבר בדרך עקיפה לחשבון הפרטי של בעל החברה. כאשר בית משפט מוצא שאחד מהפעילויות הכספיות אינו חוקי, הוא יכול להחליט מה לעשות.

לנהל עסק זה טוב ורע. ישנם יתרונות לקיים אחד, כמו היכולת למשוך הצעות ומשרות בעת הגשת מועמדות לארגונים גדולים. זה גם רע כאשר דברים מתקשים מדי מבחינה כלכלית עבור בעלים או בעלים, כך שהם עדיין יכולים למשוך את ההכנסות שלהם גם כשהחברה נקלעת לחובות.

מצד שני זוהי פרוצדורה גדולה יותר בהקמת חברה מאשר פתיחת תיק עוסק מורשה. חובה לנהל חברה בערבון מוגבל עם הנהלת חשבונות כפולה. ניתן לשלם עמלות שנתיות על ידי מילוי תיעודים שונים.

הכנה מראש של מסמכים לפתיחת חברה:

  1. הכנת תקנון לחברה.
  2. הצהרת בעלי המניות.
  3. הצהרת בעלי החברה.
  4. תשלום אגרה בסה"כ -.2,500 ₪.

בעבר להקים חברה היה צריך לפחות שני בעלים היום יכול אדם אחד להקים חברה וכל אדם רשאי להקים חברה בע"מ , חובה לפרט את המטרות של החברה בע"מ בתקנון שתגישו לרשם החברות.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!