רואה חשבון פתיחת עוסק פטור

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

רואה חשבון פתיחת עוסק פטוררואה חשבון פתיחת עוסק פטור

עוסק פטור הוא אדם או העוסקים בעיסוק שאינו מכניס סכום גדול של כסף ללא צורך להירשם כעוסק המשלם מס ערך מוסף.

עוסק פטור בדרך כלל אינו צריך לשלם מס ערך מוסף אלא אם כן הוא פועל בתפקיד כלשהו שידרוש רישום, ואז אינו יכול לרשום את עצמו כעוסק פטור אלא רק כעוסק מורשה. לדוגמה, עוסק בתחום החשבל או כספים יידרש לשלם מס ערך מוסף אם הוא: אחראי על עסקאות כספיות של לקוחות;

(מספק ייצוג משפטי ללקוחות בעסקאות בניירות ערך או במחום אחר, ולמעשה כל עורך דין, עוסקת במסחר בבורסה או בשוק ההון; אוֹ מרוויח מהשכרת דירות וצריך לשלם מס על הרווחים.

מקצוע ראיית החשבון הוא בחירת קריירה פופולרית במשך עשרות שנים, אך רואי חשבון רבים מחפשים לפתוח עסק משלהם לחשבונאות. רואה החשבון של היום צריך להבין את יסודות הנהלת החשבונות ודיני המס לפני פתיחת עסק. רואה חשבון מוסמך (רו"ח) הוא איש מקצוע שעבר בחינה ברמת המדינה ועומד בדרישות השכלה מסוימות. רו"ח יכול לעזור ליזמים בשירותי הנהלת חשבונות לרבות הכנת החזרי מס. הדרישות החינוכיות כדי להפוך לרו"ח הן קפדניות, כולל לפחות 150 שעות סמסטר של קורסים במכללה בחשבונאות, מימון, כלכלה, אלגברה וגיאומטריה.

רואה חשבון צריך להיות מיומן במקצועו, על מנת שיוכל לתת עצות חשובות בכל הנוגע לפיננסים. זה כולל תכנון השקעות ופנסיה וכן נושאים כמו מס הכנסה וכיצד הוא משפיע על העובדים. עוסקים פטורים הם סוג של חברה או עוסק שאינה נדרשת לשלם מס ערך מוסף או לגבות מס ערך מוסף מלקוחותיו. הם חייבים לעמוד בדרישות של סעיף הגבלת הכנסה לעוסק פטור, המכסה את אותם עוסקים שמוכרים ללקוחות פרטיים או לחברות אחרות הפטורות ממס ערך מוסף לפי חוקי מס הכנסה של 1982, כפי שפורשו על ידי בתי המשפט שוב ושוב. 

זוהי טעות נפוצה כי עוסק פטור הוא עוסק הפטור מחובת ניהול ספרים ורישומים. עוסק פטור רשאי לנהל ספרים ורישומים אם העוסק בוחר לעשות זאת, אך בדרך כלל הוא אינו חייב לעשות זאת. קיימות דרישות שונות לניהול ספרים ורישומים בהתאם לסוג הישות העסקית. לדוגמה, אם אתה חברה מונפקת, בעלי המניות שלך חייבים לתקשר זה עם זה לגבי אחזקותיהם בחברה וכיצד אחזקות אלה משפיעות על זכויות ההצבעה שלהם.

רואה חשבון פתיחת עוסק פטור: בחירת רואה חשבון לעסק

רואה חשבון הוא איש מקצוע בעל הכשרה בתחום החשבונאות והביקורת. תפקידו של רואה החשבון כולל שמירה וניתוח של רישומים עסקיים או חברה, כגון דוחות כספיים או פנקסי שכר, כדי לקבוע שגיאות אפשריות.

רואי חשבון מסוימים מתמחים בתחומים מסוימים כגון הכנת מס, חשבונאות תאגידית או ביקורת. כדי להיות רואה חשבון צריך להיות בעל תואר ראשון בחשבונאות. תחומי התפקיד של רואה החשבון כוללים גם הכנת דוחות כספיים לחברות ולאנשים פרטיים.

רואה חשבון פתיחת עוסק פטור: מהו עוסק פטור וכיצד הוא פועל?

עוסק פטור הוא סוג של עסק שיחויב בשיעור זהה של מיסים כמו של יחיד או שכיר. המשמעות היא שהוא לא יחויב במע”מ או בשיעור מס החברות של ישראל, שהוא 26%. החריג היחיד לכלל זה הוא אם אתה מייצר הכנסה מהשקעות מסוימות כגון מניות או נכסים.

רואה חשבון פתיחת עוסק פטור: כיצד אוכל לפתוח עוסק פטור?

כדי לפתוח עוסק פטור, תחילה עליך להירשם ב- מס הכנסה ולאחר מכן להגיש את הצהרת הפעילות הראשונה שלך. לאחר מכן, אתה יכול להתחיל להקים את העסק שלך ולוודא שאתה תואם לחוקים ותקנות אחרים. עבודה כרואה חשבון בעוסק פטור יכולה להיות מרגשת, אך גם מאתגרת. הנה כמה טיפים בשבילך כדי להתחיל.

לא די בכישורים הנכונים כדי להתחיל בעבודה זו. עליך להיות מוכן להקדיש את הזמן והכסף שלך על מנת לקבל את ההכשרה הדרושה. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לעבור את תהליך הפיכתך לרו"ח כדי שיהיה לך את כל הכישורים הדרושים לעבודה זו.

אם אתה כבר רו"ח, אז יהיה לך קל יותר למצוא עבודה בתחום זה מכיוון שלרואי חשבון עם כישורים אלה יש ביקוש רב.

כאשר מחפשים עבודה בתחום, עליכם למצוא מעסיק שיספק חבילת הטבות מצוינת הכוללת דברים כמו ביטוח בריאות ותוכניות פרישה. שני הדברים האלה חשובים מאוד ויבטיחו לך עתיד בטוח. זוהי משרה למי שיש לו ידע רב בחשבונאות ויכול לעזור ללקוחות במיסוי ותכנון. המועמד האידיאלי יהיה בקיא בקוד המס בישראל, וכן יהיה בעל ניסיון בעבודה על הנהלת חשבונות או דיווח כספי. תפקיד זה מתחיל כעיסוק בעוסק פטור, אך המועמד המצליח יהפוך במהירות לשחקן מפתח בעסקים רבים. 

אנשי כספים וחשבונאות בחברות גדולות נוטים לא לדאוג לגבי המסים האישיים שלהם. אבל זה לא המקרה של רואי חשבון בעלי עסק עצמאי. הצעד הראשון להפיכתו לעוסק פטור הוא הגשת החזר מס הכנסה אישי, אם רואה החשבון לא עשה זאת כבר. אם אתה שוקל לפתוח את העוסק פטור הראשון שלך, חשוב שתבין קודם כל מה נדרש כדי להיות עוסק פטור. 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור
כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור

כמה עולה רואה חשבון לעוסק פטור לאחר לידתו של הבן הבכור החלטת להוריד משעות העבודה שלך כדי להיות איתו כמה שיותר, וכך גם שתוכלי להיות

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!