הזכויות והדרך לשיפור המצב המשפטי של חשוד בעבירות סמים

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

משפט מוכר וידוע מנסה לשרטט את ההבדל שבין אדם פיקח לאדם חכם: "חכם, כלל לא נכנס לצרות, שפיקח יודע להיחלץ מהן". הדברים נכונים גם לגבי השימוש, ההחזקה או המסחר בסמים. בלי להיות שיפוטיים, עדיף להיות חכם ולא להיכנס כלל למגוון המורכבויות בעניין, אך משנתפסת, ראוי להיות פיקח ולנסות להיחלץ או להיטיב עם מצבך המשפטי החדש. במקרה דנן, ידיעת הזכויות וכיצד מדיניות אכיפת עבירות סמים פועלת, יכולה לפעול לטובה. יתרה מכך, היעזרות בשירותי עורך דין פיקח, מנוסה ומקצועי, המתמחה בתחום עבירות הסמים, יכולה במקרים רבים, לשמש כקרש הצלה.

עורך דין

אופני וסוגי העבירות

טרם ניגע בזכויות החשוד בעבירות סמים או במספר מהלכים שמומלץ לנקוט בעת אינטראקציה עם גורמי החוק, ראוי לבאר את האופנים השונים ואת סוגי העבירות השונות, המושפעות ממספר פרמטרים.

נדגיש, 'פקודת הסמים', הרלוונטית לענייננו, מורכבת וסבוכה. משכך ובשל העובדה כי הפקודה אינה נהירה לאנשים שכשלו בעבירות סמים, רבים מהם מרעים את מצבם המשפטי, גם בלי להיות מודעים לכך. התוצאות יכולות להיות קשות ולהביא אדם אף לכדי עונשים מאסר ארוכים, גם אם חטאו פעוט. כדי להימנע מכך, ראוי להכיר את החוק על בוריו ולשם כך תוכלו לעיין במידע העשיר באתר שלנו: https://www.drugcrime-law.co.il

קלים או קשים

קיימות שתי הבחנות מרכזיות, שיש בהן כדי להתוות את גורל מי שנתפס בעבירות סמים. הראשונה עוסקת בסוג הסם. אנשים טועים לחשוב כי שימוש בסמים קלים, כפי שמוגדרים בחוק – מותר, בעוד השימוש בסמים קשים אסור. טעות מתבססת על ההבנה כי 'סמים קלים', בניגוד ל'סמים קשים', אינם בעלי השפעה מזיקה או עמוקה, ואינם מסכנים את בריאות המשתמש או סביבתו.

אלא שמבחינת החוק היבש ו'פקודת הסמים', כלל הסמים המפורטים בו – נחשבים כמסוכנים ולפיכך, מבחינתו, חד הם. משכך, גם העונש העלול להיות מוטל, יכול להיות זהה. אלא שדווקא בנקודה זו, עורך דין מומחה לתחום, המכיר את היחס השונה שמעניקים גופי האכיפה לסוגי הסמים השונים, יכול במיומנותו הרבה לתפור חליפת הגנה מותאמת ולהביא להקלה או הפחתת העונש הצפוי.

סוגיה חשובה נוספת, כפי שמשתקפת בחוק ובפקודה, היא סוגי השימוש או מהות ההחזקה של הסם. יאמר, מבחינת החוק, כלל הדברים הקשורים להחזקת סם אסורים, ביניהם: גידול, שימוש, יבוא, סחר, הפצה וכד'. כלל פעולות אלו ואחרות, דינן כעברה פלילית ויתכן ויכללו גם עונשי מאסר. יחד עם זאת, החוק עורך הבדלה בין 'צריכה עצמית' לבין 'שימוש מסחרי'.

על שימושים ומשקלים

החזקת או שימוש לצריכה עצמית –אסורים בחוק. אלא שחמור מהם, הוא החזקת סמים לצורכי שימוש מסחרי, קרי הפצת הסמים ברבים או שימוש בכמות גדולה של הסם . הפצה זו אסורה בין אם מדובר ב'סם קל 'או ב'סם קשה' ובין אם התקבלו טובין או נוצר רווח בעקבות ההפצה, אם לאו. בעוד שעל שימוש עצמי, העונש יכול להגיע עד ל-3 שנות מאסר, סחר בסמים יכול להביא לכדי עונש של כ-20 שנה.

לכמות הסמים שנתפסה, משקל רב גם בכל הקשור לשאלה האם מדובר בשימוש עצמי או בשימוש מסחרי. בתוספות לחוק מפורטים סוגי הסמים השונים והמשקל הספציפי עבורם, אשר ממנו ואילך נכנסים להגדרה של החזקת הסם לצורך מסחרי. כמובן, שכאשר נחזיק בכמות גבוהה של סם, נתקשה להוכיח כי כל מטרתנו הייתה שימוש עצמי גרידא.

לסיכומם של דברים

בעוד החוק עורך הבדלות ברורות, במגוון מאפיינים, סוגים ואופנים של עברות הסמים, הרי שבפועל, היוועצות בסמיכות קרובה לאירוע החשיפה, עם עורך דין מומחה בתחום הפלילי, בכלל ובתחום הסמים, בפרט, יש בה כדי היכולת למצוא בקיעים בדברים ולשנות את מצב הנאשם מן הקצה אל הקצה. חשוב לזכור, כי גם לאדם שנתפס בקלקלתו בעברת סמים, מגיעים זכויות משפטיות, הנוגעות לעצם החיפוש, התפיסה וההתנהלות שלאחריה וברבים מן המקרים, התנהגות לא תקנית של רשויות האכיפה, יש בהן כדי לשנות את פני הדברים. ניהול נכון, עצות והכוונות של עורך דין – יכולות להיות שוות זהב ולהביא להפחתה או לביטול האשמה והתוצאות הנלוות לה.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!