הכל על עבירות מס פליליות ומה ניתן לעשות לגביהן

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

תחום המיסוי נחשב לאחד התחומים המסועפים שישנם, ובכל זאת, רבים האנשים אשר מקפידים לשמור על החוק ולשלם מיסים כנדרש בחוק. לעומת זאת, ישנם מקרים בהם עסקים פרטיים או עסקים מוצאים את עצמם מסתבכים בעבירות מס פליליות, מה שעשוי להוביל להשלכות משפטיות חמורות.

מה הן עבירות מס פליליות? מה השלכותיהן? ואילו אמצעים ניתן לנקוט כדי להתמודד עם מקרים כאלו טוב יותר?

מה זה עבירות מס פליליות?

עבירות מס פליליות אלו פעולות מכוונות שננקטות על ידי יחידים או גופים על מנת להתחמק מתשלום מיסים באמצעות הונאה. יחד עם זאת לעיתים נפגוש גם אנשים שלא התכוונו לבצע עבירה, אלא ביצעו טעות טכנית, או פעלו מתוך אי הבנה מלאה של החוק.

בין סוגי הפעולות שיוגדרו כעבירות מס ניתן למצוא: זיוף מסמכים, העלמות מס, רישומים כוזבים, דיווח שגוי או כוזב על הכנסות, הסתרת רווחים ונכסים ועוד. חומרתן של עבירות אלו עשויה להשתנות, וההשלכות שלהן עשויות להיות חמורות, החל מתשלום קנסות, דרך החרמת נכסים ועד אישומים פליליים ומאסר בפועל.

מה ההשלכות על עבירות מס פליליות?

לעבירות מס פליליות יכולות להיות השלכות שונות ומגוונות, כמו למשל:

השלכות משפטיות:

עבירות פליליות יכולות להוביל להשלכות משפטיות חמורות, כמו למשל תשלום קנסות, מאסר או שילוב של שניהם. רשות המיסים יכולה להעמיד לדין אנשים פרטיים או עסקים אשר חשודים בהעלמת מס, ולהטיל ענישה שעשויה להשפיע באופן משמעותי על היציבות הפיננסית והחופש האישי.

פגיעה במוניטין:

מלבד השלכות משפטיות, עבירות מס פליליות גם יכולות להכתים את המוניטין של אנשים פרטיים, עסקים וחברות. עבירות מס יכולות להוביל לפגיעה באמון וביחסים עם הלקוחות, כל שכן באמינות של העסק, מה גם שמקרים כאלו יכולים לפרק שותפויות עסקיות, ולהוביל לנזקים שיהיה קשה לשקם לאחר מכן.

עונשים אזרחיים:

בנוסף לאישומים פליליים, אנשים או עסקים שנמצאו אשמים בביצוע עבירות מס יכולים גם לעמוד בפני עונשים אזרחיים, כמו למשל קנסות כספיים, ריבית על מיסים שלא שולמו ותביעה להחזיר זיכויים או ניכויים שנתבעו שלא כדין.

כיצד מטפלים בעבירות מס פליליות?

  • תוכניות גילוי מרצון – על ידי גילוי מרצון ודיווח על הכנסות או נכסים לרשות המיסים, אנשים פרטיים ועסקים יכולים להפחית את חומרת העונשים והאישומים הפליליים. באמצעות שיתוף פעולה עם רשויות המס, תוכלו "לתקן" את הטעויות שביצעתם בעבר, מה שיפעל לטובתכם.
  • הסדרים – במקרים מסוימים תוכלו לבצע משא ומתן עם רשות המיסים על מנת להגיע להסדרים כאלו ואחרים. מומחי מס יכולים לעזור לכם לקבל תנאים נוחים, ולאפשר לכם למלא את חבות המס שלכם, תוך הימנעות מהשלכות משפטיות חמורות יותר.
  • פנו לייעוץ מקצועי – העסיקו את שירותיהם של אנשי מקצוע בתחום של ייעוץ מס כמו רואי חשבון או עורכי דין מקצועיים שבקיאים ברזי החוק והפסיקה. למומחים הללו יש את כל הידע והניסיון הדרושים כדי לעזור לכם להבין יותר לעומק תקנות מס מורכבות ולפתח אסטרטגיות שיעזרו לכם להתמודד עם בעיות הקשורות לעולם המיסים. כמו כן עורך דין, יוכל לספק לכם גם ייעוץ משפטי ולעזור לכם להבין כיצד עליכם לנהוג במידה ואתם חשודים או מואשמים בעבירות מס.

ולסיכום

עבירות מס פליליות יכולות להוות איום, להוביל להשלכות משפטיות וגם לפגוע במוניטין. ניתן לצמצם את כל ההשלכות של עבירות אלו על ידי פנייה לעורך דין מס פלילי מקצועי שילווה אתכם לאורך הדרך ויאמר לכם באילו צעדים עליכם לנקוט כדי למזער את ההשלכות האפשריות במידה משמעותית.

עו"ד מס פלילי קרן זרקו זמיר מתמחה בכל תחום המיסים ויכול לעזור לכם להכיר את זכויותיכם, לעזור לכם להתמודד טוב יותר עם חקירה או עם כתב האישום ולהשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר!

עורך דין

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!