כל מה שצריך לדעת על טופס w9

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

טופס w9 הוא טופס דיווח אשר כל אזרח אמריקאי או כל ישות אמריקאית שיש להם חשבון במוסד פיננסי המחויב בדיווח לרשויות המס האמריקאית צריכים להגיש וזאת כמובן אם המוסד נדרש לכך על ידי רשויות המס. אין ספק כי מדובר על טופס חשוב ביותר ועל כן, אם אתם נדרשים למלא את הטופס המדובר אך אינכם יודעים במה בדיוק מדובר, כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

איזה מידע דורש דיווח באמצעות טופס w9?

המידע שיש צורך לדווח בטופס המדובר הוא השם הפרטי ושם המשפחה, שם העסק במקרה שקיים, סוג הישות, כלומר, האם מדובר על יחיד, חברה, שותפות או קרן נאמנות, סוג הפטור במסגרת חוק FATCA, מספר הבית ושם הרחוב, העיר והמיקוד, מספר החשבון ובסופו של דבר יש למלא את מספר הביטוח הלאומי שלכם בארצות הברית.

למה צריך לחתום על הטופס המדובר?

במסגרת החתימה של ממשלת ישראל על הסכם עם ממשלת ארצות הברית אשר מסדיר את יישום הוראות החוק FATCA בישראל, גופים פיננסיים בישראל מחויבים לדווח לרשות המיסים בישראל על חשבונות פיננסיים אשר מוחזקים על ידי אזרחים אמריקאים בישראל וזאת לצורך העברת המידע לרשות המיסים האמריקאית. המטרה של החוק המדובר היא למעשה לצמצם העלמות מס ולמנוע הלבנות הון של אזרחים ותושבים אמריקאים. במסגרת יישום החוק כאמור כל אזרח אמריקאי יתבקש לתחום על הטופס במוסד הפיננסי שבו מתנהל החשבון שלו. במילוי הטופס מצהירים כי מספר ביטוח לאומי שסופק למוסד הפיננסי הוא מספר הזיהוי האישי הנכון, כי ממלא הטופס פטור מחובת ניקוי מס במקור על ההכנסות אשר מועברות לחשבון, כי הוא אזרח או תושב ארה"ב. המשמעות של החתימה על הטופס המדובר היא התחייבות אישית של החותם לדווח על ההכנסות המופקות מהחשבונות שלו במסגרת דוח המס השנתי המוגש לרשויות המס בארצות הברית.

מה יקרה אם לא תחתמו על הטופס?

אם אתם נדרשים לחתום על הטופס ואינכם חותמים עליו הרי שהדבר יכול לגרור ניכוי מס במקור בגובה של 30 אחוזים מההכנסות שלכם המופקות מהחשבון או סגירת החשבון על ידי המוסד הפיננסי. אם אין לכם מספר ביטוח לאומי בארה"ב והמוסד הפיננסי מסרב לקבל זאת, על אף שכל אזרח אמריקאי חייב לקבל מספר ביטוח לאומי ועל כן רצוי שתבדקו את זה, הרי שבמידה ואתם יכולים לפעול לצורך קבלת המספר המדובר עשו זאת, אך מרבית המוסדות הפיננסיים יקבלו את הטופס המדובר גם ללא המספר וזאת אם האזרחים יתחייבו כי הם פועלים לצורך קבלת המספר בתוך פרק זמן שאיננו עולה על 3 חודשים.

מה צריך לעשות אם הבנק מחייב לחתום שהאדם מגיש דוחות מס בארצות הברית כנדרש על פי החוק?

חשוב מאוד לדעת כי רבים מהמוסדות הפיננסיים בישראל מחייבים את הלקוחות שלהם לחתום בנוסף על הטופס המדובר גם על טפסי הצהרה בדבר הגשת דוחות מס בארצות הברית וכן חשיפה ל חשבונות המוחזקים מחוץ לתחומי ארצות הברית. במידה ואתם לא מגישים את הדיווחים הללו כנדרש, הרי שחשוב קודם כל לבצע את הדיווחים הללו ורק לאחר מכן לחתום על הטפסים הנדרשים מול הבנק שכן הצהרת שקר שתיחשף תגרור אחריה קנסות וכן עונשים נוספים הקבועים בחוק ועל כן זה בהחלט לא מומלץ.

מה זה EIN?

EIN הינו הקיצור לביטוי Employer Identification Number, כלומר מספר הזיהוי של המעסיק והוא מהווה מעין תעודת זהות או יותר נכון ח.פ לצרכי מס עבור גופים עסקיים. המספר כולל תשע ספרות והוא מהווה את החלופה העסקית למספר ביטוח לאומי. במספר עושים שימוש לצורכי זיהוי עבור יחידים שהם אזרחים אמריקאים. ישנם כמה מקרים שיש צורך להנפיק את המספר המדובר. ראשית כל, אם מדובר על אזרח אמריקאי המעוניין לעסוק בנדל"ן בארה"ב או לפתוח חברה בארה"ב הרי שהוא לא יידרש להנפיק את המספר המדובר שכן הוא יכול לעשות שימוש במספר הביטוח הלאומי שיש לו. גם כאשר מדובר על אזרח זר אשר מעוניין לפעול כיחיד ולא באמצעות התאגדות כלשהי, אין צורך שהוא יפיק את המספר המדובר שהרי הזיהוי יעשה על ידי מספר זיהוי לצרכי מס של יחיד שאיננו אזרח אמריקאי. כאשר מדובר על פעילות של תאגיד יש צורך לבחון את הצורך בהנפקת הספר המדובר שכן מדובר על מספר זיהוי עבור מעיקים. לא קיימת חובה כי התאגיד יעסיק עובדים בכדי שיונפק מספר מעין זה על אף שמדובר בהגדרה על מספר לזיהוי מעסיק שכן, מבחינה מהותית הדגש הוא על הפעילות העסקית של החברה מול גורמי מדינה שונים.

 

 

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!