מהי הצהרת הון והאם חייבים רואה חשבון בשבילה?

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

באנר - המרכז לרואי חשבון
השאירו פרטים
ללא התחייבות!

עשרות מיליארדי שקלים שאינם מדווחים למס הכנסה מסתובבים להם במשק, ורשויות המס רוצות לשים יד על חלק מהכסף. כיצד הן עושות זאת? דרך אחת היא באמצעות דרישה להגיש הצהרת הון מבעלי עסקים. אלה יכולים להיות עסקים קטנים, בינוניים וגדולים – כל עצמאי צריך לדעת שהדרישה להגיש הצהרת הון עתידה להגיע גם אליו. את הצהרת ההון יש להגיש באופן מדויק, מלא וללא טעויות, שכן ההשלכות של טעויות אלה עלולות להיות גורליות להמשך התנהלות העסק.

 

מהי הצהרת הון?

בדרך כלל, אנשים יידרשו להגיש הצהרת הון בפעם הראשונה בחייהם לאחר פתיחת עסק. זו יכולה להיות הצהרת הון עוסק פטור בדיוק כמו הצהרת הון עבור עסק שמגלגל עשרות אלפי שקלים בחודש ויותר, מה שכדאי לדעת הוא שמדובר על חובה על פי חוק. בדרך כלל עצמאיים יידרשו להגיש הצהרת הון כל 3 עד 5 שנים, כאשר אותה הצהרת הון ראשונית היא החשובה והקריטית מכולן, כיוון שיש לה השלכות על כל הצהרות ההון העתידיות. 

זה אמנם נשמע מאיים, אך הצהרת הון היא למעשה דיווח שלם של כל נכסי המשפחה. כלי זה מאפשר לרשויות המס לבדוק את דיווח הדו"חות לאורך השנים. למעשה, מס הכנסה משווים בין הצהרות ההון השונות של אותו הנישום בניסיון למצוא ביניהן הפרשים שאינם סבירים. לדוגמה, אם פתאום אדם מחזיק בנכסים יקרים במיוחד למרות שמשכורתו ממוצעת ואף נמוכה, הדבר יכול לעורר סימני שאלה מצד רשויות המס. 

 

על מה בדיוק צריך להצהיר? 

כל הצהרות ההון, כולל הצהרת הון עוסק פטור יכללו מילוי של רכוש והתחייבויות שונות בעסק. ההצהרה כוללת קופה, בנקים, רכוש שוטף וקבוע. ההצהרות יהיו בעסק בו אין מאזן ובעסק בו יש מאזן, שם גם ישנו צורך בהצהרה על שותפויות והשקעות בתאגידים. בנוסף, הצהרת ההון תכלול רכוש, מקרקעין, שיפוצים שהתבצעו במקרקעין, כסף מזומן, חשבונות בנק, כלי רכב ותכולת הבית, קופות חיסכון ואף השקעות בניירות ערך. 

 

מה כדאי לדעת על הגשת הצהרת ההון? 

הגשת הצרת הון באופן מדויק ועל פי כללי מס הכנסה יכולה לחסוך טרטור רב ואף עוגמת נפש. ישנן דקויות שאם לא מכירים אותן לעומק עלולים לטעות, כמו למשל ברישום נכסים בערכם הנומינלי (ערך היסטורי) ולא בשווים בעת עריכת הדו"ח. עריכה לא נכונה ורישום שכזה עלולים לגרום לפערים שאינם מוסברים, ולפסיקה גבוהה של פקיד השומה בשל הפער בין הדיווחים לאורך השנים. 

יש להגיש את כל המסמכים התומכים במה שהוצהר במסגרת הצהרת הון כולל אישור יתרות, חוזי מכירה ורכישה, תשלומים שונים לגופים ממשלתיים ועוד. עוד כדאי לדעת שאי הגשת הצהרת הון מהווה עבירה פלילית, כך גם רישום פרטים כוזבים, אי הגשה במועד או השמטת נכסים מהדו"ח. פעולות אלה עלולות לגרור קנסות ואף לגרום לביטולי אישורים אשר הכרחיים להמשך הפעילות התקינה של העסק. 

 

ביקשו ממך למלא הצהרת הון? מה כדאי לעשות? 

כאשר רשויות המס שולחים לך בקשה למלא הצהרת הון עוסק פטור או הצהרה רגילה, אין לזלזל בכך ויש להגישה במועד ועל פי הכללים הנהוגים. אין לך מושג איך עושים זאת? זה בדיוק הזמן להיעזר בבעלי מקצוע שזהו תחום התמחותם. המומחה בתחום ידע לנקוט בסדר הפעולות הנכון בעת הגשת הצהרת הון תוך מבט אל ההצהרה הקודמת ותוך שקיפות מלאה.

אז מה למדנו בכתבה:

אל תזרקו את הכסף שמגיע לכם לפח! פנו לייעוץ מיידי!

אהבתם? זה הזמן לשתף!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החזון שלנו

המרכז לרואי חשבון פועל בישראל כבר שנים ארוכות ומציע את כל סל השירותים החשבונאיים לעוסקים זעירים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, שותפויות, אגודות חקלאיות ועוד. המרכז פועל באמצעות מערך שלם של רואי חשבון ומנהלי חשבונות בכל הדרגות ומציע לכם פתרון מלא מא' ועד ת' לניהול החשבונות בעסק, לא משנה מה גודל העסק ומהם סוגי המס שאתם משלמים – מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מס קניה, מכס, מס מעסיקים וכל מס אחר – המרכז לרואי חשבון יטפל עבורכם בכל ההיבטים החשבונאיים בעסק לרבות חשבות שכר

-המרכז לרואי חשבון-

משה
גבעתיים
קרא עוד
"היה לי בעיה רצינית של חובות למס הכנסה ומע"מ ותוך חודש, עשיתם לי סדר בכל הניירת של ההוצאות והכנסות. מודה שאם המרכז לרואי חשבון, כנראה שהעסק שלי היה פושט רגל ממזמן."
נועה
רמת השרון
קרא עוד
"קיבלתי המלצה עליכם מחברה ומרגע השיחה הראשונית, הרגשתי את היחס וההתייחסות השונה שלכם משאר משרדי ראיית חשבון. אחת העסקאות הטובות ביותר שעשיתי בשביל העסק שלי זה לעבוד אתכם."
שלום
רמת גן
קרא עוד
"כמה רואי חשבון לא עברתי עד שהגעתי אליכם. תמיד חיפשתי משרד שייתן לי מענה מהיר ויגדיל ראש בשבילי בגלל שאני לא מבין בתחום הזה. אתם נותנים לי ראש שקט וחוסכים לי כסף. עושים את העבודה הכי טוב שאפשר לבקש!!"
שי
חולון
קרא עוד
"אני כבר יותר מ-10 שנים ממליץ לקולגות שלי על הנהלת החשבונות המסודרת והמקצועית שלכם. תמיד שיש לי שאלה, אתם עונים מהר ועושים לי סדר בראש. בנוסף, חסכתם לי כסך אדיר ותמיד אתם יוזמים רעיונות כיצד אפשר לחסוך עוד. אין עליכם!"
הקודם
הבא

ביטוח חובה – מחזיקים ברשותכם רכב ישן? גם אתם זקוקים לביטוח חובה וישנה דרך לחסוך בעלויות 

lawyer
מהו פירוק שיתוף בגירושין ואיך לעשות אותו נכון?

.רובנו מכירים את המושג 'פירוק שותפות' מהעולם העסקי. אבל להווי ידוע, כי המושג רלוונטי גם לבני זוג העורכים פירוק שיתוף בגירושין. בני זוג, במהלך חייהם המשותפים, צוברים רכוש ונכסים רבים. לכאורה, מתקיימת ביניהם גם כן "שותפות עסקית" לצד השותפות הזוגית, בה יש להם במשותף התחייבויות, זכויות, ונכסים.

כל מה שהעסק שלך צריך בשביל לצמוח!

אל תזרקו את הכסף שלכם לפח!
התמודדות אל מול רשויות המס מצריכה רואי חשבון מנוסים שידעו איך לנהל את התיק שלכם בצורה שתחסוך לכם הון!

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!